05 august 2012

Staverns tur.

 En riktig god søndag ;) I går var min mor og meg en tur til Stavern. Her ble det både sightseeing, shopping, cafe besøk og mye mer. Vi hadde en kjempe fin dag. Her er jeg, Eline eller Fugledamen, som noen også kaller meg. ;) En fantastisk jernhest som står i leiren i Stavern. Den er laget av metall deler som store tannhjul og mye annet spennende.

 På vei videre mot stranden Korntin. Her ser du Minnehallen bak trærne.
Sjømennenes minnehall i Stavern er vårt nasjonale minnesmerke over norske sjøfolk i handelsflåten som omkom i krigshandling under to verdenskriger. Minnehallen er bygd som en pyramide på en fjelltopp ytterst mot Skagerrak og ble innviet av kong Haakon VII 1. august 1926. (Kilde Minnehallen.no)
Verdt et besøk om du befinner deg i Stavern en gang.

 På vei tilbake mot byen igjen. Steinbrakka som du ser har diverse kunstutstillinger, desverre var det ikke åpent så tidlig som vi var der i går. Vi hadde jo planer om både shopping og annet så det var bare å komme seg videre.

 I en av butikkene i Stavern sentrum, møtte vi denne flotte elgen. Et morsomt blikkfang ;) Jeg bare måtte jo ha et bilde.
Videre fra Stavern kjørte vi utover til Nevlunghavn, og så.... Dro vi til Hæljeroa ;) Virkelig idylliske steder å besøke i det nydelige sommerværet vi hadde i går. Best å benytte seg av det mens det er her.

Black Feathers, Eline i egen person og dagens flotte stas kjøretøy. En lekker kongeblå cab ;)
Tusen takk til Mamma for en flott dag ;)

Ønsker dere alle en nydelig søndag ;)
Klem fra Eline.

9 kommentarer:

  1. Solarium gjelder her i rogaland dessverre;-) fine bilder av deg snupp, hils din mor:-) ha en fin fin søndag du og, og ikke minst....KOS DEG I SOLAB-)

    SvarSlett
  2. Det høres jo ut som en koselig tur!

    Hvor kommer bilden fra? :-)

    SvarSlett
  3. Hei.Velkommen som følger på min blogg:)

    SvarSlett
  4. Så koselig mod/datter-tur :)
    Flotte bilder - hesten var nydelig og veldig koselig å se bilde av DEG :)

    Så utrolig snillt av deg å tilby hjelp til skull'en. Hvis du vil se neste gang det passer hadde det vært kjempeflott. Jeg har ennå ikke funnet den noen steder.
    Bare si fra hvis du finner så overfører jeg penger umiddelbart :)

    Jeg sender deg en mail..

    Kos deg masse og god søndag!
    Vi hadde en super soldag igår, men nå er det overskyet, så her lakkes negler etc og skal vi ut å spise etterpå :) KOS!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Du verden for en bil.
    Kjørte dere med den? Skikkelig stilig.
    Det hadde ikke vært meg i mot å kjøre med en slik nei.
    Så koselig med en slik tur sammen da.
    Det er så mange fine steder å besøke i vårt land.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  6. Koselig med tur med mor og så stilig bil. Stavern er et flott sted.
    Tror jeg skal prøve den cup cakeoppskriften, har aldri lykkes helt med dette, men man kan jo ikke gi opp.
    Her er alt bra (bortsett fra været). Har akkurat fått to av jentebarnebarna i hus, skal være her et par dager, det er så koselig.
    Ha en fin uke, klem Laila

    SvarSlett
  7. Fineste du :) Så ut som en deilig tur....

    *søndagsklemmer*

    SvarSlett
  8. Hei :-)

    Så flott tur,dame og bil :-) Ønsker deg en flott ny uke :-)

    Klemmer ifra meg

    SvarSlett
  9. Alltid moro med nye fjes her i bloggverden og helt ok at du følger meg!
    Tusen takk for hyggelig kommentar, det varmer alltid, kommer garantert tilbake hit til deg!

    SvarSlett