16 august 2012

Mugtail.

 Jeg har funnet en nydelig te kopp. Nå er jeg vel ikke i den store bloggkoppeligaen for jeg kjøper veldig sjelden kopper. Men da vi var i Tønsberg på lørdag sammen med Bror og Svigerinne, kom vi over butikken Lune Hjem Jeg har sett annonser fra denne butikken i interiør blader men ikke oppdaget at de holder til i Tønsberg. De har selvfølgelig nettbutikk også.

 Vi svinset nå inn i butikken og studerte alt fra Jielde lamper, det store utvalget av te, interiør ting og tang og da til slutt de vakre mugtails. Tenk, det hadde kommet nye dyr i kolleksjonen. O lykke ;)
Elgen, som er en av mine favoritter måtte bare bli med hjem.

 Damen bak disken kunne fortelle at koppene varierer i størrelse etter størrelsen på dyret på koppen. Ekorn koppen er ganske liten og elg koppen ganske stor.En morsom gimmick, synes jeg.

 "Stor lykke i en liten kopp." Sier nå jeg. Har vel først nå skjønt andre bloggeres forkjærlighet for kopper. Om jeg kommer til å melde meg inn i den store bloggkoppeligaen er nå heller tvilsomt, men de gamle koppene som ble med hjem fra Danmark for en del år siden kan muligens pensjoneres snart.

 Denne vakre sukker klypen fikk jeg etter min mormor som gikk bort i våres. Jeg fikk noen ting etter henne så det dukker nok opp en og annen ting her på bloggen etterhvert.

 Ellers så er jeg mye i garagen/verandaen om dagen. Det males, trekkes ut stifter, og jobbes mye med prosjektene mine der. I går var det jo et helt fantastisk vær og ei venninne og meg var ute på en geocaching tur i helgeroa/Nevlunghavn området. Kjempe koselig tur hvor vi skravlet så mye at vi stadig glemte å holde øye med GPS en. Hi hi.Moro ;)

Jeg ønsker meg flere dager med 25 varmegrader, takk ;)

Ha en strålende dag.
Klem fra Eline

5 kommentarer:

  1. Jättefin mugg,Eline!!!
    ...Men är det verkligen en älg???
    Jag tycker att det mer liknar en Kronhjort,,,Fast Norska älgar kanske ser ut så,ha,hahaha!!!(Förlåt)
    Jag önskar också fler dagar med 25 grader varmt,det är så skööönt!!!Vi får njuta så länge det varar,snart är det höst (en årstid som jag älskar),med mys/kos och tända ljus...
    Ha en strålande dag, du med!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  2. Ja, mye fint hos Lune hjem. Utrolig at jeg ikke handlet noe.

    SvarSlett
  3. Haha, jeg trodde du hadde laget deg te i en vase, nåe jeg så det første bildet der :)
    Men - Fine fine elgkoppen da... En slik må jeg bare skaffe meg!!! Elg er mitt favorittdyr, og heldige meg har de titt og ofte i hagen også :)

    Håper dagene er fine hos deg.. Jeg har no kommet meg igang med jobb, og skal starte dametrimmen min igjen i dag, så det har vært travle dager de siste to ukene...

    *katteklemmer* :)

    SvarSlett
  4. De er litt morsomme de koppene der.
    Var innom den butikken da vi var i Tønsberg.
    Men det var jo ikke mye jeg hadde plass til,
    Kjøpte vel etpar pakker med papirlommetørkler,
    passe å ta med på motorsykkeltur det,
    Vi har åtte ripsbusker, bare to av de var det skikkelig mye bær på.
    Resten var mer "normale" Plukka alle solbærene, og litt stikkelsbær.
    Av det ble det ca 6 dl. gele. ikke så mye, men så vi får en smak.
    Ønsker deg en riktig god kveld :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint. Ja, hos Lune hjem har de mye fint. Har vert der eg også og handlet. Ha ei fin veke.

    SvarSlett