29 august 2012

Bod

 Her er grunnmuren til det som skal bli en bod med sykkel parkering.Hvis du nå lurer på hvorfor vi har valgt å lage sykkelparkering så er det slik at med syv mennesker så følger det syv sykkler. Nå er det helst barnas sykler som brukes mest og derfor må stå tilgjengelig. Det er jo også veldig greit at syklene står under tak, slik at de ikke er våte når de skal brukes. Karporten vår er derfor full av sykkler og i tillegg biler. Det blir ofte trangt om plassen.

 Selve grunn muren ser ut som et sekstall. Eller nitallet som barna sier. I den hele firkanten skal selve boden være med dør og et vindu. Sykkelparkeringen får da vegger på sidene, tak og åpning til å trille sykkler inn. Jeg ser for meg at en moped også kommer til å bo her. ;)

 Materialer, litt av det i hvertfall. Snekkerne har kommet med mer i dag. Jeg måtte skynde meg ut en dag for å ta bilder før jeg glemte det. Litt gøy å kunne se bildene senere eller for familie og venner, se det her på bloggen.

Pusen lurte veldig på hva jeg drev med så han måtte inspisere materialene og stjele oppmerksomheten min. Han heter Tigergutt, men blir kalt alt fra Pus, Masekopp,  "snutebilla"(grunnet at han gnikker nesen mot vinduene.) "Tjukken" (Noe han slettes ikke er. Han er lang, tynn og med en super lang hale.) Han har en kropp som en egyptisk katt."Kosepusen", han er veldig kosete. Mange andre klengenavn har han også. Kjær "katt" har mange navn. ;)

Etter snekkeren hadde sin første tørn på boden så det slikt ut. Jeg må ut å ta bilder i dag også for nå har de kommet lengre. De har mye å gjøre så nå kommer de ikke før neste uke. Det er veldig gøy å se at boden snegler seg fremover. Vi har jo ventet på den en stund. Så til vinteren skal det være ved i boden. Det skal bli deilig å slippe å ha veden i kjelleren.

Ha en flott kveld. Klem fra Eline. ;)







6 kommentarer:

  1. Så kjekt med ny bod til syklene, praktisk å ha et eget oppbevaringssted :)


    Takk for fine kommentarer hos meg!

    SvarSlett
  2. Å SÅÅÅ GØT :))
    DETTE HØREST SMART OG BRA UT !
    KLEM FRA ELI:))

    SvarSlett
  3. Så bra at snekkeren er i gang, det blir nok fint! Og bra at høvdingen ikke må slite seg ut, men kan se etter noe annet på den laaange lista av oppgaver. Blir sånn når man har hus, har jeg hørt. Jeg bor jo heldigvis i leilighet. :-)))

    Takk for koselig melding hos meg. Sees snart? :-)

    SvarSlett
  4. Veldig greit å kunne samle syklene på et sted. Visst de da klarer å sette de inn i boden.
    Ikke alltid det er så lett. Men dere har sikkert flinke unger som gjør som de får beskjed om.
    Og så er det veldig greit å kunne sette seg på en sykkel som er tørr.
    Ønsker dere lykke til, og ha en helt forteffelig torsdag :)
    (Jeg skal ha date med malingsspannet, hehe)

    SvarSlett
  5. Det var ju väldigt bra,att få till en bod att kunna ha cyklar och moped i!!!
    Jag vet själv,när barnen bodde hemma,hur det brukade vara med cyklar och sådant...
    Och fint kommer det att bli,det ser man redan!!!
    Vilken gullig katt du har, Eline!!!De brukar vara så nyfikna,när det är något på gång.

    Apropå "Dollar Store",,,det är en butik som har allt ifrån Smink till Heminredning till överkomliga priser.
    Finns inte den i Norge???
    Jag ska göra ett inlägg i bloggen,när vi har varit där,,,ska ta lite bilder så får du se hur där ser ut...

    Lycka till med Boden,vi får väl se,när den blir färdig???

    Nu får jag önska en God Natt,,,gäääsp,,,klockan är redan 23.38,,,skönt att man är ledig i morgon!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  6. Det blir flott! Liker steinleggingen veldig godt!
    Godt å få satt inn sykler og annet "rot"..

    Blir spennende å følge med.

    Nå er putene klare. Jeg skal prøve å få de i posten i morgen, men mulig jeg ikke rekker det før lørdag!
    Håper de faller i smak :)

    Nyt morgendagen og nesten helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett