21 juli 2012

Frokost i det fri.

 Vi våknet i dag til et deilig vær og dermed så var det bare å benytte seg av det. Så frokosten ble nytt ute i det fri. Ute på vår nye veranda. Den er ikke helt ferdig så derfor viser jeg ikke selve verandaen. Et innlegg om verandaen kommer om ikke lenge.Jeg dekket på bordet mens Høvdingen stekte egg og bacon, deilig.

 Hagemøblene er ikke av siste "mote" men funksjonelltog de har vært veldig holdbare. Blå og av plastik. Dessuten så er barna så store nå at de har egne ting de skal på og sitter ikke like ofte på verandaen sammen med oss. Spørsmålet er derfor om vi trenger sitteplasser til åtte, slik som vi hadde tenkt, eller holder det med et mindre bord som i hovedsak rommer seks. Vi fortsetter å se på hagemøbler uten å komme hjem med noen. Lett skal det jo ikke være ;) Ikke skal det være for dyrt, ikke for stort, stilig eller gjerne lekkert og godt å sitte i skal det også være. En eller annen gang så finner vi nok noe.

 Den flotte duken er en voksduk fra Kid og de røde rosene er fra hagen. Det er så koselig å kunne hente blomster rett fra hagen. Sommeren er jammen en herlig tid ;)

 Servietten med dyreprint ble med hjem fra Os, mens serviettringene fikk Høvdingen i gave fra meg en gang vi var i Kristiansand.( I fjor, tror jeg det var.) De er fra Gant og er flettet skinn og metall. Lekre.... ;) Desverre kjøpte jeg bare to og burde ha kjøpt flere. Så har du noen du vil selge meg så gi meg beskjed.
Det sorte servise er fra IKEA og den store tekoppen, fant vi i Danmark for en ca fem år siden. De rommer mye te og er derfor en soleklar favoritt.

Nå er det prosjekt planlegging her hos oss. Vi har fartet mesteparten av sommeren men fremover nå skal vi være hjemme. Stort sett da ;) Så det blir spennende prosjekter her hos oss. Jeg gleder meg. Oppdateringer kommer her på bloggen etterhvert.

Nå en liten oppfordring.... Til alle dere familie og venner som jeg vet at leser bloggen min, jeg hadde satt stor pris på kommentarer fra dere ;)

En fin kveld alle sammen ;)

3 kommentarer:

  1. JA det er koselig om noen i familien også kommenterer litt. Vet at min søster og svigerinne leser bloggen. Men de kommenterer ikke.
    Herlig å kunne nyte frokosten ute i det fri. Er i Danmark, men det er ingen terrasser her vi bor, i andre etg. Litt kjedelig. Men, vi nyter dagene ute. farter rundt å utforsker ø'en.
    Ikke alltid lett å finne møbler begge syns er fine når det er vanskelig nok å bli enig med seg selv.
    Lykke til med å finne det som passer for dere.
    Ønsker deg mange flotte dager på den herlige terrassen fremover :)

    SvarSlett
  2. Deilig å nyte maten ute!
    I dag har vi også spist ute -alle måltidene faktisk!
    Første gang i sommer :-)
    Fortsatt god helg!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  3. Deilig med frokost på verandaen. Dere finner nok noen møbler til slutt! :-) Gleder oss til å se verandaen ferdig, og høre hvilke andre prosjekter dere jobber med. Vaskerom kanskje? Ta dere tid til å kose dere også! :-)

    SvarSlett