12 mai 2012

Lysfat.

 Jeg har i lengre tid jaktet på et stort lysfat. Helst ca 60 cm bredt og med fine mønster i. Noe lett oppgave var det ikke. Mange var for små, stygge, altforstore eller dyre. Så da jeg kom over dette med tilhørende ben, på Kid ja da ble det med meg hjem. Ikke helt slikt jeg ville ha det men så nære som jeg har greid å komme. Så da er jeg fornøyd med det.

 Litt av poenget med fatet var at det var stor nok til å stå på spisebordet og at det kunne romme mer enn mine to store kraftige krystall lysestaker. Det har jeg plass til nå og mer til.

 "Pletter i luften" planten min vokser som bare det, for siden den står på kjøkkenet så pleier jeg å huske å vanne den. Jeg er ikke best på vanning av planter, for jeg glemmer det stadig.

 En detalj av mønsteret i fatet.

 Krystall staken som vi fikk av Høvdingfuglforeldrene. Nydelig med sort og blankt.

Mine vakre krystall lysestaker. Men jeg trenger litt hjelp. Hvordan får jeg til å lage bildene større på bloggsiden? Noen som har et tips til meg, så blir jeg veldig glad for det.

Ha en flott Lørdag.

5 kommentarer:

  1. Nydelige lysestaker.
    Den med svart på var spesiell.
    Det er jo flott med noe som syns igjen på bordet.
    En liten telysestake har ikke samme virkning.
    Ang størrelse på bildene så får jeg opp alternativ til størrelse og plassering visst jeg trykker på bilde når jeg lager innlegget. Håper det er slik hos deg også. Visst ikke kan jeg ikke hjelpe deg, er ingen kløpper på dette selv. Roper som regel på en av sønnene visst jeg ikke får ting til.
    Ønsker deg en riktig god søndag :)

    SvarSlett
  2. Verkligen vackert,Eline!!!
    Och vilket fint mönster det var på ljusfatet!!!
    Jag fattar inte hur du får in ditt namn på bilderna???
    Ha en fortsatt fin och skön helg!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  3. Hallo! Klart jeg kan lære deg å få bilden større! Kan du ikke bare ringe når du prøver neste gang. :-)

    SvarSlett
  4. Så fint fat du har kjøpt deg, kjekt med slike store fat som en får plass til ting på. Enig med deg at noen er alt for små. Og jeg må si jeg er imponert over den flotte bordekkingen til konfirmasjonen, ikke lette farger å kombinere. Den svarte pokalen med de røde rosene var så flott!!

    Håper du har fine dager :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  5. Virkelig nydelig fat, og på kid interiør har de jo såå masse fint:)
    Krystallstaker er jo så fint og har selv de samme som du viser her, de med sort.
    Her er det kaldt og surt, med vind og regn.skikkelig høstvær.
    Får journalist på besøk i morgen som skal lage reportasje av uteplassene. så håper derfor på bedre vær, ellers blir det lite koslig:)
    Ha en fin ukestart
    klem sissel

    SvarSlett