14 mai 2012

Jeg takker farvell....

Dette har virkelig vært litt av noen uker. Først forbredelse til Lillefugledatters konfirmasjon, med alt som følger med. Etter den ble jeg sengeliggende i en uke før den triste telefonsamtalen kom lørdag den 5 mai-12. Min kjære Mormor hadde sovnet stille inn. Hun ble hele 92,5 år nøyaktig på dagen. Et langt liv hvor hun fikk dele 50 gode år sammen med sitt livs kjærlighet. Jeg ser på meg selv som privilegert som fikk ha alle mine besteforeldre til jeg var i tyveårene. Men mormor var den siste gjenlevende av besteforeldrene mine.

Heldigvis var jeg å besøkte henne i februar/mars i våres. Det var da dette bildet ble tatt av min kjære mormor og meg. Et fint minne å ha.

To dager etter den triste beskjeden kom hadde jeg bursdag. Mandag 7 mai fylte jeg 38 år. Bursdagen ruslet forbi i stillhet untatt for alle telefoner og bursdags hilsner på facebook. Onsdag satte vi oss i bilen for å kjøre de rundt 40 milene til Stavanger. Vi kom frem til min gode venninne i ni tiden, og torsdag var begravelsen. En fin seremoni og ufattelig trist. Et lite etterselskap hos min tante, før jeg ble med ned til Mormors leilighet hvor jeg fikk velge meg ut noen ting etter henne. Jeg fikk også alle bildene av barna og meg selv, samt gaver jeg hadde gitt henne i årenes løp.

                                     Jeg takker farvell kjære Mormor. 05 mai 2012

7 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Har vært mye hos deg siste ukene...kondolerer med mormoren din :-( Trist... Mormoren min ble også 92 år,men desverre døde hun da jeg var 16 år..er så masse jeg skulle spurt henne om..de bar jo på en visdom disse gamle... Utrolig fint og koselig bilde av deg og mormora di :-) Du er jo vakker :-) Håper formen er bedre :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-) Håper den vil bringe mange gode øyeblikk :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Du har haft mycket omkring dig nu,Eline!!!
    Jag beklagar sorgen och saknaden efter din kära mormor,ni är så fina båda två på fotot!!!
    Skönt att du träffade henne,ganska nyligen då...
    Ja,det är livets gång - ingen kommer undan,,,hon fick i alla fall ett långt liv och man får vara tacksam för tiden man fått tillsammans.
    Livet går så otroligt fort...
    (Min kära svärmor gick bort i tisdags,hon var som en mamma för mig också,jag var bara 14 år när jag träffade Kalle)
    Så får jag gratulera dig på födelsedagen,i efterskott!!!
    Var vid gott mod!!!
    Du finns i mina tankar och böner,kära Eline!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett
  3. Jeg vil sende deg mange varme tanker og klemmer.
    Vondt å miste en som har stått en nær.
    Visst ikke at du hadde mormor i Stavanger. Men har vel forstått at du hadde noen kontakter der siden du stadig var på de trakter.
    Når det er sagt så er jo jeg fra Jæren, men bor nå på østlandet, og her blåser det også, selv om jeg bor mer inn i landet enn deg. Vi bor ved Randsfjordens nordlige ende. Ca 3 mil fra Gjøvik.
    Jeg håper du tar godt vare på deg selv i disse dagene og klarer å kjenne på de gode minnene.
    Vil også få gratulere med dagen på etterskudd med dagen. Maibarn du også.
    Jeg driver å planlegger 50 års dag. Høres helt forferdelig gammelt ut syns jeg, men jeg føler meg ikke gammel.
    Ønsker deg ei god uke sammen med dine kjære :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. For ett fint bilde av dere:) skulle ønske at jeg hadde tilsvarende bilde av min mormor og meg selv.....men dessverre:(
    Var veldig koselig å ha dere på besøk, selv om det var i ett trist ærend dere var her. Var veldig kjekt å se nesten alle tre barna dine igjen også:-)
    Vi får satser på ett lengere besøk neste gang, eller omvent.....er jo min tur å komme nå føler jeg....hehe. Satser på at jeg skal få til noe greier i sommer:-)
    Ha en videre flott kveld:-)

    SvarSlett
  5. Varme tanker til deg, alltid trist å miste noen. Nydelig foto av deg og mormora di. Håper du har mange fine minner å se tilbake på.
    Klem.

    SvarSlett
  6. Nydelig innlegg! Jeg ble helt rørst og måtte tørke en tåre eller to.. Og så koselig bilde av deg og din kjære mormor. Fryktelig trist og en æra som er over.. Heldig er vi som har gode minner og se tilbake på..

    Ønsker deg en fin 17. mai og helg!
    Kos deg og vern om minnene..

    Håper det blir solskinn og varme til 17. mai, mn hos oss melder det regn..

    Stor varm klem til deg

    SvarSlett
  7. Virkelig et fint innlegg du har laget her om mormoren din.
    Samtidig var det utrolig trist å lese at du har mistet ho.
    Men du har mange gode minner som er gode å ha nå og tenke tilbake på.Som kan være en god støtte fremover i vonde tiden.
    Så fint bilde av dere også D:)
    Sender varme gode tanker og klem ifra meg.

    SvarSlett