17 mai 2012

Hurra for 17 mai 2012!

 Gratulerer med dagen alle sammen. Jeg svinger fort innom bloggen for å ønske dere alle en fin 17 mai og legge ut noen bilder. Vi gjør oss klare til å grille litt og kose oss med deilig 17 mai middag.

 Tiende klassingen har vært på 17 mai frokost på skolen. Sønnen har gått i tog, og vi stod alle i Larviks storstue, Bøkeskogen, for å ta i mot toget. Tradisjonen tro ble Bøkeskogen grønn i år også. Den var faktisk grønn allerede 1 mai noe som er rekord tidlig. I år er fuglemormor også med på feiringen og lunchen ble inntatt hos henne etter tog, korpsmusikk og ja vi elsker, i Bøkeskogens vakre vårgrønne storstue. Vi var også lure å tok med oss flere paraplyer noe som vi fikk bruk for, da himmelens sluser åpnet seg over oss. Men jammen kom solen frem etter en skikkelig regnskur ;)

 For aller første gang har jeg kjøpt inn både 17 mai lys og servietter. Utrolig nok, mulig det er fordi jeg begynner å bli... Eh voksen? Koselig var det i hvertfall å dekke bordet med både servietter og lys i Norges vakre farger. ;) Mulig jeg må ha bordflagg til neste år i tillegg ;)


 Duken var hvit, telys og 17 mai lys var røde og serviettene blå.

Hurra for 17 mai!!

Ønsker dere alle en fantastisk dag ;)

2 kommentarer:

  1. Et koselig 17.mai bord. Her ble det guttene som dekket bordet, siden jeg var på jobb. Men jeg fikk lagt på noen servietter med litt 17.mai preg. Hører liksom med.
    Det var et flott oppussingsprosjekt du har drevet med. Er litt slik at vi finner en fin løsning når det er et eller annet som skal skje. Det tapeten var kjempefin. Neste så det er fælt fjerne den igjen. hehe.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Vi har og hatt en koselig dag. Startet rolig opp hjemme, med å sove til jeg våkenet, spise frokost og se på barnetog på TV. Fikk i oss litt lunsj også, får turen gikk til Rikshospitalet. Deretter ble det jammen en tur til Dal også.

    En fin dag!

    SvarSlett