09 april 2012

Slanke kuren kommer.

 Siste dagen i dag som er ferie, i morgen er det igjen strie skjorte og havrelefse, som de sa i gamle dager. Men jeg lurer nå på om det egentlig ikke er ganske sant enda. I påske har vi kost oss med god mat, kaker, sjokolade, marsipan og deilige desserter. Til uka regner jeg med at ukebladene bugner av diverse tiltak man bør gjøre for å komme i "Bikini form" til sommeren. Eller å komme inn i bunaden til 17 mai.

 Nå skal det sies at jeg ikke har noen bunad å komme inn i men jeg synes da et det er greit av vekta ligger stabilt. Men all denne maten jeg har kost meg med og alle de gåturene som ikke ble noe av..... Ja jeg må nok slepe meg ut på tur i morgen. Eller trene.... Jeg skulle jo begynne med å gå tur i går, det ble det ikke noe av. Så da tenkte jeg at i dag da skal jeg ut å gå... Men neida, det pøsregner, vi får besøk og skal avgårde en liten tur litt senere. Veldig gode unnskyldningen, synes du ikke?

 Neida, egentlig ikke. For jeg er litt av den oppfatningen at det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær. Så jeg prøver å overtale meg selv til at en tur i pøsregn senere, det greier jeg å få til...
Uansett så skal kaloriinntaket ned i uka som kommer, og der begynner vi i dag med laksefilet med sitronpepper og salat. Dette skal være middagen i dag, så får vel de andre i familien spise potet eller annet til. Jeg gleder meg til en god og ikke fetende middag.

Men å komme i bikini form... Næh, er det ikke bare å kjøpe seg en ny bikini?

En stappmett hilsen fra hun som stekte lapper til frokost for familien :D

10 kommentarer:

  1. Ja slik er det her også. Mye kos og gotteri i påsken, men slik skal det jo være. Tenk å aldri ha samvittighet til å spise noe godt da !!! Her har det bugna av alt mulig og eg kjenner at eg har lagt på meg. Men i morra er det slutt med gotteri hver dag (bare lørdag!!)Her regner det også og eg hadde tenkt meg ut i hagen. Det gidde eg ikkje, så eg har sydd på bunadskjeorte til barnebarnkonfirmanten min !! (et lite tidspress der ja !!)
    Nyt siste feriedag. Deilig.

    SvarSlett
  2. ..... skal selvfølgelig stå bunadsskjorte.

    SvarSlett
  3. Åhhhh, det så digg ut!!
    Her har det også blitt mye snop i påsken, så nå er det bare å innstille seg på litt mindre godteri og litt mere sunn kost :)

    Med ønske om en flott 2. påskedag,
    Mrs. Monday

    SvarSlett
  4. Flott blogg og bra innlegg!Snodig der der med fri og ferie dager,så er det med engang mye mat og snop.jeg er nok en av de verste;)Bikini sesonger blir nærmere og nærmere og jeg rekker det nok ikke i år heller...
    jaja
    klem karin

    SvarSlett
  5. Nam nam, for noen fristelser du har her da :)
    Ang bikini så er det jo sant at det går ann å kjøpe en ny bikini.
    Det blir nok andre boller her resten av uka, for så mye greier vi har klart å dytte i oss i flere dager nå - puh!!!
    Så nå håper jeg på fine dager, så det går ann å gå ut og bevege seg OG i tillegg nyte turen :)

    Ha en fortreffelig 2. påskedag

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper at dagen din har vært vidunderlig, Therma ;)
      Ja jeg greide faktisk å få med meg gutta å gå tur i regnet i dag. Det var deilig. Men trenger nok flere turer til jeg føler meg "normal" igjen.
      Skal jammen bli deilig med hverdagen.

      Ha en fin fin kveld ;)

      Slett
  6. Blir caching på oss innimellom, men ikke så ofte som jeg vil da...er jo glad for at du viste meg denne sporten. Hadde med besteforeldrene til obrestad, og de var nesten hakket mer engasjert enn meg...hehe.
    Godt å høre at du har hatt matvett i påsken, påsken er jo til for kos :-)
    Stoor klem

    SvarSlett
  7. Kjekt å høre frea deg igjen også:) Skal kose seg i påsken:!! Nå suser jeg ut og hnter resten av påskesnopet mitt også!!!:)

    SvarSlett
  8. Huff ja. Er helt nødt for å gå ned en del visst jeg skal ha noe håp om å få på meg bunaden. Skal i konfirmasjon om en måned, og bryllup om tre mnd. Tror jeg må satse på bunad til bryllupet. hehe.
    Ser herlig ut den desserten din.
    Ønsker deg lykke til med treningen :)

    SvarSlett
  9. Ha,hahahaha,,,ja det är billigare att köpa en ny bikini, än ett nytt MC-ställ,som jag måste göra om jag inte "skärper till mig"!!!...Jag har gått upp 10 kg,sedan jag blev utan min schäfertik,som jag gick lååånga turer med...Nu kommer man sig inte ut,på samma sätt och det "visar" sig,ha,hahaha!!!Men det blir "MYCKET" Marguerite att tycka om,brukar jag säga till Kalle!!!...Skämt åsido,,,vi lever här och nu,vi FÅR unna oss lite gott, (som dina läckra bilder härovan),,,jag ska nog kunna "klämma" in mig i MC-kläderna i år också!!!...Slanka kuren kommer,,,den kommer,,,I morgon,,,kanske??? Hi,hihi,,,KRAAAM!!!

    SvarSlett