26 april 2012

Nye gardiner på gutterommet.

 Endelig fikk jeg satt meg ned å sydd gardiner til rommet til minste fuglesønn. Siden gutta flyttet ned ble gardinene til frøkna bare hengende. Men nå har han fått de nye på plass.

 Heste gardiner er vel ikke noe gøy for en på snart 11 år, spesielt når han er gutt. Ikke var det gardiner under sengen heller. Sengene er bygd opp slik at det er lagringsplass under sengen. Ganske greit siden rommene til gutta er like bare speilvendt. Lange og smale rom. Slik måtte det bare bli i vårt hus som faktisk rommer hele seks soverom.

 To lange lengder med lys grå gardiner kjøpt på KID, ble delt i to slik at det ble dobbelt sett med gardiner. Stoffet er tett og slipper lite lys igjennom, noe som er bra om sommeren. Rommene til begge gutta ble vasket og ordnet, så det ble to fornøyde gutter som kom hjem fra skolen den dagen.

 Ellers så har tiden min gått til å gjøre klart til konfirmasjonen. To dager til så braker det løs. Huset er nå vasket og det meste er allerede ferdig. Teltet til hagen har kommet og hvis regnet stopper blir det satt opp i kveld. Jeg krysser fingrene for at det gjør det. En prøve dekking av bord i kveld, greit å teste det ut slik at vi vet hvordan det skal være.

Ønsker dere alle en fin dag ;)

Klem fra Eline

8 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se de nye gardinene. Så veldig ryddig ut der også. :-))

    Været skal bli bedre!! :-)

    SvarSlett
  2. Ja det var jo greieog fine gardiner til et gutterom.
    Syns det er utrolig hvor mye det er plass til i det huset deres.
    6 soverom er jo ikke vanlig. Dere er flinke som får det til.
    Ønsker deg masse lykke til med konfirmasjoen. Håper det blir sol så dere får en flott ramme rundt dagen.
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Fint! Er så godt å få gjort unna litt, har en tendens til å stadig bli utsatt hos meg :)

    Jeg har kjøpt Peacesmykket hos Monicas Drømmehage, de har nettbutikk :)

    http://www.monicasdrommehage.no

    Jeg fant ikke smykket der, men de hadde i butikken, så bare ring - så fixer de sikkert :)

    Lykke til!

    Klem klem

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    Så fint det ble :-) Kan tenke meg at gutten din er mer fornøyd nå :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-) Lykke til med konfirmasjonen :-)

    Mange klemmer fra meg

    SvarSlett
  5. SÅ fint det ble:) Det er spådd fint vær og sol på det blide østland, så du skal se spådommen stemmer, og at Konfirmasjonen blir velsignet med stålende sol fra skyfri himmel:)
    Ha en fin dag, og Lykke til med konfirmasjonen:)

    SvarSlett
  6. Så fint det ble og en stor forskjell ja D:)
    Masse lykke til med konfirmasjonen.
    Ha ei finfin helg
    klem sissel

    SvarSlett
  7. Vilken skillnad det blev!!!,,,JÄTTEFINT!!!...Och att ha sängen på det viset är ju väldigt smart,,,då blir det mer yta i rummet,,,gardinerna var snygga och praktiska,med tanke på solen också!!!...Ha en riktigt fin och välsignad helg!!! (Ta inte "ut" dig med allt som ska göras,,,utan njut och ta allt med ro...Ett råd ifrån mig,som har fått "lära" sig detta igenom åren,jag har haft lätt för att "hetsa upp mig",så att man har varit alldeles slut sedan,,,men sån är väl inte du,Eline!!!)...STOOOR KRAAAM från Småland!!!

    SvarSlett
  8. Ah! Det er så kjekt å gjere slike "små" ting og så blir det så stor forandring! Tillykke med nytt "rom"!

    SvarSlett