12 april 2012

Med eller uten.....

 I dag måtte det bare bli to innlegg. Vinneren av giveawayen min er trukket og heldige Fjordheim er vinneren. Bloggen hennes finner du HER og er virkelig verdt et besøk. Tusen takk til dere alle sammen som var med på min lille giveaway.

 I dag hadde jeg store planer om å vaske tre lamper. En lysekrone og to tak lamper med prismer. Ikke store jobben men det må gjøres. Vel, etter at barna hadde dratt avgårde til skolen, satte jeg i gang med å vaske vinduer ute. En jobb som også står på planleggingslisten til konfirmasjonen. Jeg har investert i et slikt Jif vindus sett og dette fungerte supert. Men den lange Jif stangen ble dette en enkel oppgave ;)
Litt langt opp til de store vinduene våre. Så nå sitter jeg å gleder meg over rene vinduer både ute og inne.
Men når jeg var ferdig ute satte jeg i gang med å vaske opp og vaske de små glass skapene på kjøkkenet.

 Så når man har vasket litt er det jo gøy å forandre litt på pynten. Jeg tok vekk det som var der og fant frem disse glasspokalene som jeg kjøpte på Kremmerhuset en gang. Det ble jo litt tøft, eller?
Men så er det sånn at jeg har bare en "buskbomkule" i sølv. Jeg har sprayet den sølv en gang, men er det finest med eller uten "Buskbomkulen"?

 På den ene siden med kule i pokalen og den andre siden uten. Jeg har jo flere slike kuler men de er i gull. Det er jo bare å svinge seg litt med sprayen så fikser jo det seg. * Smiler*
Kanskje de kulene burde ha vært svarte? Jeg er litt i tvil. Hva synes dere?
De lampene jeg egentlig skulle vaske? Jo de er jammen meg like støvete enda, I morgen kanskje?

Jeg har også lekt meg litt med ramme rundt bildene mine i dag. Vel alle uten ett. Jeg synes de ble finere med ramme enn uten. Moro å leke seg litt.

Ha en strålende dag ;)

5 kommentarer:

  1. Fint med rammer, du må vise meg hvordan du gjør det! Jeg hjalp jo deg med å bli kvitt spørsmålene ved innlegg av kommentarer. :-)))

    Synes pokalene var fine uten buskebum jeg.

    Kort uke nå, jeg har planlagt sying av barnebunad, men har ikke begynt ennå. I dag - helt sikkert!

    SvarSlett
  2. Ja,jag tycker att pokalen är fin med buskbomkulan i!!!Det skulle jag ha haft i alla fall,,,men smaken är ju olika och tur är väl det,annars skulle det bli bra tråkigt här i livet!!!Ha,hahaha!!!Snyggt med ramarna också!!!Duktigt med fönstren,,,jag har mina kvar att putsa,,,vill du så får du gärna komma hit och ta mina med,Hi,hihihi!!!...KRAAAM!!!

    SvarSlett
  3. Jeg likte den med buksbomen i =)

    SvarSlett
  4. Takk for alltid koselige ord på min blogg, og nå også koselige ord om min blogg på bloggen din. Takk skal du ha. Akuratt nå føler jeg ikke at jeg er blogger. Orker ikke å ta bilder og legge ut innlegg.
    Håper det er noe forbigående og ikke alderen som "plutselig" har begynt å tynge, hehe.
    Ang buskbom eller ikke så syns jeg det var litt vanskelig å se skikkelig utfra bildene. Ser ut som den kommer veldig opp i taket. Men kanskje det er bilde som lyver litt. Og kanskje det ikke gjør noe om den er omtrent i taket? Ikke mye hjelp i meg nei, hehe,
    Så godt å få vaske vinduer og enda mere til.
    Ha fri i morgen så jeg håper å få gjort litt da. Må begynne å vaske litt til dette besøket. Ta litt skikkelig rundvask i etpar rom så en bare kan ta litt enkel vask før de kommer. HAr etpar gjesterom som ikke har vært noe særlig brukt siden i sommer, og der det lett hoper seg opp med ting som en "bare" skal sette der ei stund. Må nok starte der å se hvor langt jeg kommer.
    Ha en herlig helg :)

    SvarSlett
  5. Lurer på om jeg skal investere i en sånn Jif sak jeg også. Pleier bare å bruke en sånn microfiberklut og vann, blir veldig bra det også, men det er en utfordring å stå på en trappe stige på ujevn plen.......hehe, blir veldig vinglete, og jeg med min høydeskrekk...hahahahaha, for det er jo kjeeeempe langt ned til bakken..NOT.
    Uansett, Ha en strålende helg snupps. Det skal jeg ha;)

    Fredag den 13 klem sendes fra vest til sør:)

    SvarSlett