01 april 2012

Hjemmelagede påske egg.

 Jeg dro innom Dag`s marked her en dag for å kjøpe egg til ti kroner. Disse eggene var litt matte og ru, noe som passet flott siden jeg skulle male dem.To strøk med hvit maling måtte til og to strøk med svart til det andre egget. Bokstaver kjøpte jeg på Arnes Fargehandel og kommer fra Panduro.

 Siden Fuglemormoren skulle reise på fredag igjen, laget jeg eggene klart for å sende med henne. Litt godt må jo Mormor og Morfar også få i Påsken.
Morfar sitt egg fikk et gammelt motiv med en familie på motorsykkel. Så Står det selvsagt Morfar på slik at de ikke skulle blande eggene.

 Mormor fikk motivet med "Kamedamen". Mormor sitt navn på også, selvfølgelig. Inni eggene lurte jeg inn både hvalmarsipan, kylling sjokolade og seigmenn.

 Tilslutt pakket jeg eggene inn i cellofan og gav de til mormor når vi nærmet oss flyplassen. Kan tro hun ble overasket ;)

Veldig moro å lage påske egg synes jeg og mulighetene er jo uendelige. Flere egg er under produksjon så da har jeg litt å finne på.

Ha en flott søndag.

5 kommentarer:

  1. Så flotte de var da. Kjempefine. Du er jammen flink. Har laget noen jeg også, tatt bilder, men får jo ikke lagt de ut på bloggen. Spørs om jeg må åpne ny blogg, el kjøpe mer plass. Men sliter litt med å lese dataengelsk, så jeg tørr ikke tro at jeg tyder det rett. Må nok sette en av gutta på saken.
    Ha en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
  2. Visst jeg telte riktig antall tallerker, så var vi 35 stk som spiste middag, og enda er det mer igjen. Alltid spennende å lage mat til så mange. Men det går som regel bra. Og gryte er jo greit å lage da.
    Som 18 åring jobbet jeg et år på et barnehjem. Der fikk jeg ganske raskt ansvar for matalgingen. Det bodde fast sju stk der. pluss at vi var tre-fire på jobb. Så da laget jeg daglig mat til 10-11 stk. På sommeren var det i perioder litt flere. Lærte nok mye på den tida. Har alltid likt å lage mat. Men kan vel si at det året ga meg utrolig mye erfaring på området.
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Det var noen flotte egg du har laget. Synes du er kjempeflink. Kanskje du skal få den æren av å lære meg litt om sånne ting?!?!?

    Har også sett gjennom resten av bloggsiden din, og må si du er flink til både å skrive og å legge ut bilder.

    Så nå har du fått ei som vil følge bloggen din :)

    Ha en strålende søndag videre :)

    SvarSlett
  4. Det var kjempefine egg du har laget, jeg blir så imponert over kreativiteten din!

    God påske til deg også!

    SvarSlett
  5. Kjære deg, så fine de var. Skjønner godt at mormor ble overrasket. Et slikt påskeegg hadde jeg blitt utrolig glad for òg. Du er kjempeflink.

    God mandag til deg, klem.

    SvarSlett