18 april 2012

Glødende pokal.

 Lilledo har fått en lysende pokal. Vi har vegg hengt toalett på lilledo og oppå den bor denne flotte staselige pokalen. Ved juletiden fant jeg slike digre julekuler på Dags marked som de solgte for halv pris. To ble med hjem, en i sølv og en i rød. De er skikkelig store og tanken var hele tiden dette prosjektet.  Høvdingen skar forsiktig hull i metallet der opphenget var.

 En liten lysslynge, ( Lysslynger er forsåvidt ganske vanskelig å få tak i om våren, så rart ;) Så jeg måtte ta den som var på trollhassel greinene på kjøkkenet.(Jeg er fremdeles manko på lysslynger, så hvis noen har et tips om hvor jeg kan få tak i så tas det i mot med takk. ) Lysslyngen ble puttet inni glasskulen... Så snudde jeg kulen slik at hullet ligger ned, for da har jeg plass til ledningen som må i kontakten. Man kan sikkert bruke lysslynger på batteri også.

 Her er resultatet, en glødene pokal.Jeg ble så fornøyd. Ikke alltid så mye som skal til for å forandre uttrykket til ting.

Her hos meg regner det og det er ikke noe koselig. Jeg var med å jobbet på verandaen i går så jeg er litt sigen i dag. Men følelse ved å kunne være med å jobbe er veldig god ;) Men det betyr at i dag må jeg hvile så da skal jeg ta meg en fin besøksrunde rundt i Blogglandia.

Ha en fin dag ;)

Eline

7 kommentarer:

  1. Synes du har så mange artige/fine påfunn til å pynte opp i hjemme :) Og denne lyspokalen er intet unntak.
    Er stadig inne på bloggen din, og du gir meg mange gode ideer.....nå mangler det bare å utføre de ;-)

    Ha en fin dag med hvile og blogging.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for så fin kommentar på bloggen min :D

    Kjempe flott blogg du har og den lysende pokalen var jo bare knall fin da, passet jo perfekt inn der over doet :D

    Ha flott dag videre :D

    SvarSlett
  3. Lysslynger er en grei ting. Bruker det mye i interiøret jeg òg. Sjekk denne nettsiden: http://www.designbelysning.no/Dekorasjonsslynger/catid-14592
    Her har jeg kjøpt noen lysslynger både på strøm og batteri.

    Pokalen ble kjempestilig, koselig å gå på do hos deg.....

    Ønsker deg en strålende onsdag, klem.

    SvarSlett
  4. Hei takk for hyggelig kommentar hos meg og velkommen som følger :-) så smart å legge lys slynge inni kula,kjempe stilig,
    Ha en fin kveld

    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Stilig med en glødende pokal på do.
    Ja en må ta dagene som de kommer. Og blir det en dag
    med mye jobb, ja så må en ta en litt roligere dag. Slik er det her også. I dag har jeg vært 13 timer poå jobb og gleder meg til å finne senga snart. Håper jeg får sove lenge i morgen. Skal på jobb kl 13. Men omtrent frem til det skal jeg bare slappe av. Håper å få sove lenge, Har ikek sjekket den linken din, men jeg får ikke lagt inn link med bilde. Får den samme beskjeden som jeg fikk på bloggbildene. Men på linkingen tror jeg ikke vi klarer å "lure" det til. Ha en god torsdag i regnværet :)

    SvarSlett
  6. Råstilig! Er så masse flott å se hos deg, lest meg tilbake til før påske. Går i ett med firma og masse jobb (jippi :), men det blir liten bloggtid!

    Ekstra kos er det da med en god helg-hilsen fra deg, selv uten nytt innlegg - det gjør godt :)

    Og så er helga rett rundt hjørnet igjen - kos deg ikval og god helg til deg..

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  7. JÄTTESNYGGT,Eline!!!...Jag begriper inte vad du får alla dina fina ideer ifrån???,,,Men TACK för att du delar med dig!!!...Här regnar och snöar det samtidigt i dag,blåsigt och kallt,,,skönt ändå att vara ledig och inomhus,,,få se vad man ska hitta på....Ha en fin och skön dag,du med!!!...KRAAAM!!!

    SvarSlett