02 april 2012

Eventyret uten veranda.

 Her hos oss er det påskeferie og vi er helt uten veranda. Det er bare litt mangel på beis noen steder hvor den gamle verandaen var, som vitner om at det har vært noe der. Vel også stolpene som står nakne og triste og til ingen nytte. Snart derimot blir stolpene til nytte igjen. Høvdingfugl foreldrene var hos oss for noen dager siden å hjalp oss med å trille jord. Så nå er det fylt så fint opp rundt stolpene. Tusen takk for hjelpen ;)

 Nytt reisverk har vi kjøpt inn og både terrasse gulv og rekkverk har vi hatt en stund. Det er en god grunn til at vi ikke får bilen inn i garagen.... Ja også pluss alt rotet da, som ligger innimellom stabler med gulv, dusjkabinett, baderomsinnredning (til vaskerommet) og mye mer. Sånn er det når vi er under stadig oppussing.

Jeg gleder meg virkelig til å få nyte en helt ny veranda. Litt større enn den vi hadde, som var litt liten siden vi er mange tilbords når spiser ute. For ikke å snakke om nytt veranda bord og stoler. Vi lever ennå med et gammelt blått plastsett som både er falmet og slitt. Men vi så ingen poeng i å kjøpe nytt før den nye verandaen kom på plass.
Bjelken er bare prøvelagt på for å se hvor langt ut den kommer. "Gleder meg masse til ny veranda :D"

Besøks telleren min har nå passert 45 000 besøk så jeg har bestemt ut at det må feires. En giveaway kan finnes her hos meg om ikke så lenge ;)

Ha en flott mandag ;)

7 kommentarer:

  1. Så bra at dere er i gang med verandaskifte. Det kommer til å bli kjempebra. Det vet jeg jo, for dere er så flinke med oppussing!

    Nå er det ikke så lenge til vi sees, det gleder vi oss til!

    SvarSlett
  2. Høres herlig ut med en skikkelig varanda. Har ingen veranda, bare en liten minibalkong i 2.etg. Men det er liksom ingen steder det passer å sette opp en veranda rundt huset vårt.
    Jeg mener jeg bruker mellomstore bilder på bloggen. Men det virker som det er picas som lager krøll. Etter å ha lagt bildene på dataen, så må jeg laste de opp en gang til i et spesielt picas album. Forstår ingeting av det. Derfor sliter jeg med å finne riktig sted å laste opp. For det kommer ikke automatisk opp.
    Så da må en lete litt. Men nå tror jeg kanskje jeg skal husek til neste gang hvordan jeg fant det stedet.
    Jaja. nok syt nå. Må snart kaste meg i dusjen for å reise på jobb.
    Ha en herlig mandag :)

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    Deilig med større veranda :-) Vi skal bygge platting ute her og det gleder jeg meg enormt til :-) Gleder meg til å se den nye verandaen deres :-)

    Ønsker deg en flott påske :-)

    Klemmer ifra meg

    SvarSlett
  4. Kjenner til dette med å bo i oppussing hele tiden. Men det blir jo sånn når en kjøper gammelt hus og fikser etterhvert som tid og penger tillater det. Prøver å trøste meg selv med at det blir jo bra til slutt, men det tar av og til litt lang tid......

    Blir koselig med stor og god veranda, det kan jeg skrive under på, for det prosjektet er vi ferdige med.

    Fin tirsdag til deg, klem.

    SvarSlett
  5. Se der ja, blir ikke arbeidsløse dere i påsken ihvertfall;-) Håper dere får tid til litt avslapping i påsken også da;-)

    Ha en innholdsrik dag;-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Så spennende med veranda prosjekt.Blir deilig når den er ferdig.
    Ønsker deg og dine en riktig fin påske

    SvarSlett
  7. Så flinke dere er :)
    Kan se ut som om dere kan nyte våren og sommeren på stor veranda. Husker selv når vi flyttet inn her, at verandaen var veeeldig liten og veldig morken. Så det var bare å begynne med prosjekt veranda. Men så deilig når den var ferdig. Mange fine kvelder og dager har vi hatt - kunne ikke vært foruten :)

    Gleder meg til å se den ferdig :)

    God påske til hele gjengen
    Klem :)

    SvarSlett