20 mars 2012

Litt løker på trappen.

 I dag har jeg fått ordnett litt på trappen. Det store tekoppen "A cup of flowers" har fått narsisser i seg og nå pynter de opp ved døra. Jule lysene som lå til "tørking" har nå funnet veien tilbake til boden, hvor resten av diverse julepynt bor. Ellers er det merkelig hvor mange ting som blir satt på trappen som ikke hører hjemme der. Stroppeseler, vindus spyleveske, en pose med tomflasker. (Den ble satt ut tidligere i dag.) Den gamle kranen fra lilledo...... Nå er det orden der og så ser det litt mer koselig og innbydende ut.

Enda bedre skal det bli når benken kommer ut igjen. Men jeg har også kjøpt noe nytt til å ha her ute. En stor flott lykt med veggfeste. Det tror jeg blir stilig. Lykten fant jeg på Dag`s marked og falt pladask. ;)
Så skal jeg skru ned det taksten skiltet, det er ganske slitent av sol og vind. Kanskje jeg kan finne på noe lurt med den?

Jeg har faktisk prøvet å lære meg å hekle. Utrolig men sant ;) Knoter fælt men jammen likner det på noe også. Heklegreiene altså. Nå trenger jeg vel ikke å nevne alle de gangene jeg har rekket opp, men jeg synes det er moro å prøve. Jeg har "bevæpnet" meg med et hefte hvor det står bilde av de forskjellige maskene, samt you tube. Genial oppfinnelse det altså, så jeg surfer hekle videoer, he he.
Så får vi se hva som kommet ut av det etterhvert ;)

Nå skal jeg "reise" på bloggbesøk hos dere for jeg trenger litt påskeinspirasjon.

Ha en fin kveld ;)

9 kommentarer:

  1. Kjempekoslig inngangsparti....Jeg har noe å lære av deg;-)
    Nå fikk jeg lyst å gjøre litt småting med mitt:-)

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Kan hjelpe deg med heklingen når vi kommer på besøk. Satser på et besøk i påsken, men vi får bli enige om hvilke dager som passer for oss alle.

    Koselig på trappen hos dere nå!

    SvarSlett
  3. Åååå så koselig :)

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    Så fint det ble :-) Likte så godt den gamle tønna? du hadde der :-) Kjempefin! Har ikke noen påskesstemning enda...men den kommer vel når vi kommer oss på hytta :-)

    Ønsker deg en flott uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Så koselig vår/påskepyntet det var på trappen din. Jeg er ikke komt så langt, men ble litt motivert og inspirert når jeg så bildene dine. Kanskje jeg kan få kjøpt litt påskeliljer i morgen og plantet i zinkbaljen min.

    En god onsdag til deg, klem.

    SvarSlett
  6. Hei på deg. :) Så utrolig koselig du har det på trappa. Nassisser i koppen var koselig. Ja det er kjekt å få ryddet litt opp nå til våren. Ikke lenge til nå ...
    Herlig .

    Ønsker deg en flott uke.
    Hilsen fra Margareth i Villaveien Bergen

    SvarSlett
  7. Ha,hahaha,,,ja,visst är det märkligt vad grejer det är på trappan som inte ska vara där!!!,,,Var kommer allt ifrån???,,,Man skulle kunna tro att det växte upp under nätterna,hi,hihi!!!...Men nu har du ju fått så fint,verkligen inbjudande vackert!!!..."Hekle",vad är det,,,är det virkning, sticknig,eller något helt annat??? Jag får ta reda på det,man "hänger" inte alltid med i norska språket!!!...Ha det så gott nu när den "utlovade" solen och värmen kommer,,,njuuut!!!...KRAM!!!

    SvarSlett
  8. Så flink du er som har lært deg å hekle på egen hånd. Blir nok mye fint helkearbeider hos deg etterhvert kan jeg tenke meg.
    Koselig velkomst på trappa di. Har ikke fått gjort noe der enda etter vinteren. Å nå har det blåst overende og så har jeg bare dyttet det på plass så blomsterrester ligger under en kasse som har havnet feil vei. Veldig koselig. hehe. Men kanskje jeg får gløden over meg i morgen som jeg har fri. I dag skal jeg jobbe fra 8 til 21.30. Med kjøring da så blir det en time ekstra. Rekner okke med at det blir så mye rydding da nei. Men i morgen er det fri. Hurra.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  9. heldig dere som har sånn vårstemning utenfor dørene! Her er det mer høst ser det ut som...:) men jeg klager ikke! Deilig å gå en tur i regntøy og støvler også!!:)
    for påskeinspo: http://www.potrinas.com/2012/03/paske-i-ditt-hus-en-utfordring.html

    SvarSlett