03 februar 2012

Stripping the washing room!!

 Høvdingen har vært i full vigør den siste tiden, noe som har resultert i at vårt forhatte vaskerom har blitt strippet. Nå skal det da sies at deler av vaskerommet har manglet både gulvbelegg og plater på veggen, men vinduet, ja det er nytt. Vinduet kan åpnes inn i rommet slik at rømnings muligheten er der. I tilfelle brann eller annet. Siden det også er større en det gamle så slipper det også inn mye lys.

 Her har det blitt en "nisje" hvor baderoms innredningen og dusjkabinettet skal stå. Ja for dette vaskerommet skal bli kombinert vaskerom og bad. Det blir ikke toalett her nede for det er det to av i huset, men en ekstra dusj og tannpusse muligheter kommer godt med. 7 mennesker på ett bad er en utfordring, mildt sagt ;) Innlegget om oppussingen av lilledo kan du lese om HER.

 Jeg må si at jeg gleder meg veldig til å få nytt vaskerom. Ikke minst et som fungerer. Et ordentlig sted til de forskjellige dunkene til skittentøy. Hvitvask, mørk vask, fargetvask, kokevask, sengetøyvask, jeansvask og ull/silkevask. Et tørke stativ vegghengt eller snorer i taket kan være lurt. Benkeplate til beretting av tøy og innimellom der muligens et strykebrett. Mulighetene er jo uendelige men så er det det å finne hva som fungerer for oss. Høvdingen leker litt med tanken på å heve vaskemaskinen noe, slik at det skal bli lettere for meg å putte inn i maskinen. Ganske smart, eller hva? Tilpasning for å gjøre hverdagen lettere ;) Jeg har en hærlig kjæreste som tenker på meg ;)

Her er et lite innblikk mot gangen. Ja her er vårt veldig midlertidige vaskerom, under trappen. Det digre monsteret av en vaskemaskin som sluker 11kg tøy og tørketrommelen som vi kjøpte i Danmark i helgen. Veldig ny og fancy og kan alt mulig rart..... Det er nesten så jeg er litt halvredd den, hi hi.
Da ser dere hvilke planer vi har i helgen... Vaskerom!!

Ha en vidunderlig helg alle sammen ;)

7 kommentarer:

  1. Ja en trenger en stor vaskemaskin med så mange å vaske for. Syns det er vanskelig nok å få unna vasken for tre stykker. I går etterlyste min kjære trusene sine. Hadde visst ingen rene igjen. Godt det er kaldt så han kan bruke stillongs. hehe. Da er det ikke så farlig med truser fant vi ut. Sysn jeg vasker alltid, men likevel er det ikke nok.
    Blir nok kjempegodt med et nytt vaskerom. Veldig lurt med vaskemaskinen og tørketrommel litt opp fra golvet. Mye enklere å legge i dag.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Heihei!
    Takk for kommentar inne hos meg. Det er glasslykter til te-lys jeg kjøpte på kremmerhuset, kjempefine med lys i!
    Så arti å se at du pusser opp vaskerom, vi har nemlig et vaskerom selv som trenger oppussing. Blir spennende å følge med deg!

    Klem Elin!

    SvarSlett
  3. Blir nok deilig å få vaskerommet ferdig! Apropos...min vaskemaskin røk for 2 dager siden, så nå er det litt krise på vaskerommt her også. Må visst finne ut hvilken maskin jeg vil ha før kleshaugen vokser meg over hodet...God helg og takk for titten her hos deg.

    SvarSlett
  4. til og med nedstrippet er ditt nuværende vaskerom tusen ganger bedre enn mitt!!!Så nå ble jeg noe misunnelig du!!!Så deilig det blir å få skikk og stell på et så mye brukt rom!!!Håper en dag å få et funksjonelt og helst fint vaskerom selv:)))
    Fy slren så lekker logo du har,stilig navn også:)))toveklem:)

    SvarSlett
  5. Jaha,då vet jag vad du ska göra i helgen då!!! Det kommer att bli superbra!!!...Jag blir så AVUNDSJUK,Ha,hahaha!!!...Du får visa oss här på bloggen när det är färdigt!!!KRAMAR!!!

    SvarSlett
  6. Så flott at dere er i gang, han er nå veldig bra han mannen din! :-))

    Å lage litt opphøying til maskinene høres smart ut.
    Gleder meg til å se resultatet.

    Det er bare å komme med forslag om når dere ønsker å komme på skoshopping. Akkurat nå er jeg veldig dårlig, men det blir jo bedre igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir spennende å se det ferdige reaultatet.
      Tusen takk for koselig kommentar fra deg ang kjolen.
      En fortsatt fin helg!

      Slett