24 februar 2012

My mind processor is full...

l
 Hodet mitt er fullt, stappfullt rett og slett. Det er så mye som rører seg der oppe at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne, eller avslutte for den sak. For det første er jeg sliten, ikke vanlig sliten, neida totalt utmattet sliten. Har ikke krefter til stort annet enn å ligge rett ut å ønske å ha det helt stille. Eller se på teite TV serier som egentlig er helt hjernedøde. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ser på disse seriene men jeg har en teori på at jeg på en eller annen måte faktisk kobler av. Det er jo ikke så mye annet jeg får gjort enn å ligge her å vente på bedre dager. Ikke det mest inspirerende å kun vaske klær, rydde litt og lage en middag eller to for så å være totalt tom for krefter.....


 Jeg tror rett og slett at jeg kunne trengt meg litt tid helt for meg selv. Stillhet slik at prosessoren inni hodet mitt kunne kjølt seg ned slik at den kanskje kunne begynne å gjøre litt nytte for seg igjen. Det hadde vært flott.
 Du skjønner... Jeg er en slik type person som andre kommer med problemene sine til. Ikke bare venner men også fremmede. En kassadame, en på bensinstasjonen uansett hvor jeg drar så greier jeg å si eller gjøre noe som får andre til å legge problemene sine over på meg. Så er det mitt problem for at jeg vet jo ikke hva jeg skal gjøre med alle disse "problemene" til andre mennesker. Man ønsker jo å hjelpe, gi gode å fornuftige råd men alt dette sliter på meg igjen. For når personen har øst utavseg smått og stort aner jeg rett og slett ikke hvordan jeg skal få tatt opp mine egne ting som lurker rundt i mitt nokså fullstappede topplokk. Jeg mener.... De har jo sanderlig nok med sitt. Så jeg bare lar vær å si noe.
Hmmm, kanskje jeg da gir uttrykk for at jeg er problemfri?? Ja se det, det var en ny tanke. Den må jeg tenke mer på.
Det er jo litt for å få luft i mitt eget hode at jeg skriver dette på bloggen i dag. Skriver det ned slik jeg tenker så kanskje jeg oppdager noe nytt eller en løsning. Eller kanskje du har et godt råd til meg?
Nå skal det sies at jeg faktisk skjønner at når jeg er så sliten og dårlig som jeg er nå, så blir alle små problemer plutselig ganske så uoverkommelig. Jeg vet også at etterhvert så går det over og jeg har ingen problemer med å få andres ting og tang lempet over på meg, for da har jeg energi og krefter nok å ta av.
Så de to siste dagene har jeg tvunget meg selv ut døren for å gå litt. Det har vært sol og jeg tenker D-vitaminer. Jeg må jo le litt for i går da jeg gikk en liten runde på ca 2km  i skogen gikk det svært så sakte. Så gåen var jeg til slutt at jeg lurte på om jeg greide å komme meg hjem. Men sakte men sikkert kom jeg meg hjem til slutt, glad for eventuelle vitaminer jeg muligens hadde fått i meg og luft i hodet. En liten runde gikk jeg i dag også å det var utrolig deilig. Så i morgen... Ja i morgen da blir alt så mye mye bedre....

God helg!

8 kommentarer:

  1. Sende masse gode ønsker om rask bedring til deg! Du må jo bare ta det rolig en stund, er nok ikke så mye annet som hjelper. Glad i deg! Klem.

    SvarSlett
  2. Du tar nog på dig alldeles för mycket,,,du kan inte bära alla andras problem själv,,,jag för min del stöter på en massa problem som folk har,när man är ute och kommer i kontakt med alla sorters människor,men jag lämnar över allt till Jesus,man får bära fram dem i bön inför Honom...(Nu vet jag ju inte hur du har det med Jesus)...Det hjälper ju att som du gjort,gå i skogen,naturen,tystnaden och stillheten...Det brukar vara balsam för själen!!!...Fina bilder du har lagt ut,det är ett vackert hem du har!!!...Önskar dig en fridfull och vilosam helg!!!...KRAMAR!!!

    SvarSlett
  3. Uff ja, kjenner igjen alt du beskriver her.
    Har det på samme viset jeg også, hatt noen få dager som har vært bedre ...men etter den ukentlige matshoppingturen idag, så er jeg nå ikveld helt kjørt igjen:)
    Slitsomt å leve sånn det skal være sikkert.
    Ser du har skaffet deg bloggebok du også:) Kjempemorro måte å få foreviget bloggen på :) Mine ligger igjen på Byggmix butikken etter ay jeg var der og holdt inspirasjonskveld. Om noen da har lyst til å titte i de d:)
    Ønsker deg God bedring og ha ei flotters helg
    Klem sissel

    SvarSlett
  4. Ja det var ikke noe særlig å være på Ikea nå nei. Skal ikke innom der igjen før de er ferdige med ombyggingen. Ikke sikekrt jeg skal nedover heller på ei stund.
    Det må være vondt å bli så helt tappet for krefter. Håper du får litt mer energi av å slappe av og gå noen korte turer i det flotte været vi har hatt nå noen dager. Vet du, når jeg får andres problemer, ufrivillig lesset over meg, glemmer jeg det ofte ganske fort. Eller jeg snakker gjerne med min mann om det, og så blir det lagt bort.
    Er sikekrt litt heldig slik. Kan glemme slike ting i lange tider, for så å komme på det igjen når vedkommende person igjen snakker med meg. Men til å begynne med da er jeg noen ganger ganske desorientert. Må ha en liten oppsummering før jeg igjen er på rett sak.
    jaja. Er det ting du ikke kan gjøre noe med er det babre å glemme det.
    En kan ikke bære på andres problemer. En får heller henvise de til profisjonell hjelp. Lykke til.
    Håper helga blir god :)

    SvarSlett
  5. Hei snuppa... Forstår hva du mener, og det er veldig lett for!
    Jeg sender deg iallfall en prøblemløs klem, og anbefaler deg å kjøpe deg en flaske rød floradix... (absolutt et undervurdert vidundermiddel) :)

    God helg!
    *klemmer i bøtter og spann*

    SvarSlett
  6. Det kan jo bare bli bedre Snupps.....du har jo allerede kommet langt på vei når det gjelder å sortere allt som er i topplokket ditt med å skrive dette innlegget.
    Dette med at folk stadig lemper deg full med sine problemer, har vi snakket om før vettu:-) Det må jo helt klart være din vakre Aura:-)
    Når det gjelder kroppen din,vet du best hva du skal gjøre. Hvil deg du snupps, ta en ting om gangen, og en dag om gangen...Så blir Morgendagen bare enda bedre.
    Glad i deg, og ha en riktig så god bedring:-)
    Klem

    SvarSlett
  7. Næmen kjære deg, du må jammen ta vare på deg selv. Mine råd må bli; si NEI, snakk om andre ting og prøv helsekost. JEg personlig elsker supermat, det gir meg det lille ekstra, for jeg har jammen vært der du er altfor mange ganger. Du vett hvor du finner meg skulle det være noe du lurer på eller trenger flere tips;) Klem

    SvarSlett
  8. Titter innom for å gi deg en *God-bedring-klem*!
    Også lurer jeg litt på om du fikk mailen min??
    Ikke stress med den, svar du når du føler for det :0)
    -Kamilla-

    SvarSlett