11 februar 2012

Lengter....

 Jeg lengter etter sol og sommer. Varme kvelder med noe fargerikt i glasset, fornøyde unger plaskende rundt i basseng, is i alle varianter, avslapning og alt som hører med en sommerferie. Eller aller helst en Syden ferie. Vi har ikke planer om å reise så jeg bare drømmer meg litt tilbake til Tyrkia høsten 2011. Bildene er fra solnedgangen en kveld i Belek.

Denne uken har vært hektisk, som jeg tidligere har sagt så har vi hatt en jente fra Athen her denne uken og jeg har fungert som taxisjåfør på høyt nivå. Men de har jo hatt det moro sammen disse jentene og fått oppleve mye. Nå er de på tur i Oslo for å se slottet, Holmenkollen, Operaen og det viktigste av alt... Shopping ;) I morgen drar besøket hjemover til Athen og vi sitter igjen med gode minner og ny lærdom om en annen kultur. Det har vært en spennende erfaring.

Jeg har kjørt, hentet, kjørt igjen og hentet enda en gang, med god taxi hjelp fra Høvdingen også selvfølgelig. Så dagen i dag har bestått av hvile og litt baking. Jeg kom over en oppskrift fra en blogg på brownie så den ble prøvet ut. Kjempe god, men jammen glemte jeg å ta bilde.; ja ja.

I tillegg har jeg fått noen uventede mailer denne uken. Noe som har satt en spiss på uken min. Tusen takk for mailene. Svar planlegging er underveis ;)

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en flott lørdag ;)

7 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att längta efter sol och sommar!!!...Fina bilder du delar med dig av!!!...Ha en fortsatt fin lördagskväll!!!...KRAM!!!

    SvarSlett
  2. Hei :-)

    Høres spennende ut med slikt besøk :-) Husker vi hadde besøk fra usa når jeg var ungdom :-) Tror det var up with people det het. Lengter etter litt varme jeg og...gjør godt for vonde ledd og muskler :-)

    Ønsker deg en flott helg :-)

    Klemmer ifra meg

    SvarSlett
  3. På gymnaset hadde tyskklassen utveksling med en klasse i Berlin. Jeg gikk ikke språklinje, men "lurte" meg med allikvel. Vi hadde en jente boende hos oss en uka. Ganskel festlig. Husker hun og mamma pratet. Mamma norsk, og hun tysk. Var mest om at maten var god, tror jeg. :-)

    SvarSlett
  4. Jaaaaaa, jeg også lengter etter sommer , sol og varme......ja også Hawaii da...hehe.

    Kjekt å høre at jentene koser seg, og at erfaringen er positiv;-)

    Klemmer på:-)

    SvarSlett
  5. Akk, ja jeg er ikke noe vintermenneske, så vår og sommer hadde blitt tatt imot med åpne armer hos meg. Vi har ikke planlagt tur til varmere strøk vi heller, så vi får håpe på en herlig sommer hjemme i år.

    Fortsatt fin helg til deg, og masse takk for koselige besøk og gode ord på bloggen min. Alltid glad for å se at du har vært innom. Klem.

    SvarSlett
  6. Skjønne bilder! Lengter jeg også.. Ser frem til sene kvelder på terrassen, med litt hvithvin, bok og tente lys - ahhh :)

    Godt med helg etter hektisk uke ja..

    Kjempekos med hilsen fra deg - gjorde godt etter slack dag etter operasjon av visdomstann... Bare kos med jentene ikveld - og det er en sjelden fornøyelse, TV, film og godteri (pudding til mor :)

    God søndag til deg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  7. JA, Det skal bli godt med litt mer varme. Et stykke frem enda, men det er jo lov å drømme ja.
    Høres kjempekoselig ut med besøk fra Athen. en utfordring for både barn og foreldre.
    Ønsker deg ei riktig god og litt roligere uke :)

    SvarSlett