17 februar 2012

Bloggen har blitt til bok.

 Tanken på hva jeg skulle gjøre hvis jeg plutselig en dag ikke fikk tilgang til bloggen min, eller at den plutselig bare ble borte, har streifet meg mang en gang. Tanken på å lage bloggen til en bok har jeg også tenkt på. Så da jeg var innom bloggen Daisys Home og så at hun hadde bestilt bok av bloggen, ja da kastet jeg meg på ideen. Boken ble bestilt fra starten av bloggen min en september dag i 2008 og ut året 2011. Mer fikk jeg ikke plass til ;)

 Boken ble ganske tykk med sine 352 sider, men prisen var ikke så altfor gal med tanke på at jeg skviset inn ca 3,5 år med blogginnlegg. Jeg bestilte boken fra Sharedbook.com og det tok ikke mange dagene før den kom med posten. Jeg ble kjempe fornøyd og synes boken er kjempefin.

 Tenk på alle de timene jeg har lagt ned i dette, alle bildene jeg har tatt og alle de koselige kommentarene som dere har lagt igjen til meg over årene. Bloggen har gitt meg mye glede og det har kommentarene deres også. Så tusen takk ;)

Den gangen jeg startet bloggen hadde jeg nettopp blitt ufør og slet med å fordøye det, så bloggen har vært min ventil samtidig som jeg har fokusert på det positive som interiør, familie og andre ting som rører seg i meg. En ting som jeg har lært er hvor viktig det er å fokusere på positive ting, selv de aller minste tingene like mye som de store tingene. Jeg har også tatt opp ting som kan være vanskelige med tanke på kronisk sykdom, venner som flytter, et vennebesøk på en tung dag som gir en så mye. Krangling om oppussing, husker godt at de mange diskusjonene før vi kom frem til hvordan kjøkkenet skulle bli var en tøff prosess ;) Utfordringer ved å være 7 mennesker i en familie og mye mye mer.

Mange gode minner samt noen ikke fult så gode men som gjerne har lært meg noe. Det er rart med det man "sier" høyt i en blogg.

Om få timer nå banker vinterferien på døren her, og JEG gleder meg nok mest. Slappe av komme til hektene igjen og en shopping tur inn til Oslo. Men ikke minst mye hvile og avslapping. Det har virkelig vært hektisk i det siste og selv barna er slitne. Så vinterferie.... Here we come ;)

Ha en fantastisk fredag ;)

13 kommentarer:

  1. Så lurt, bloggen er jo en kjempepersonlig sak man gjerne vil ta vare på.
    Var det enkelt å lage den? Redigerer man så man får den som man vil?
    Lager alltid fotobøker hvert år istedet for album, er såå glad i dem!!

    God helg til deg :-)

    Klem Elin

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var veldig enkelt å lage den. Jeg valgte bare fra dato og til dato boken skulle ha med blogginnlegg. La til bilder til forside og bakside og la inn betaling. Fort og enkelt gjort. Du får opp en mal så sjekk igjennom malen om boken blir slik du hadde tenkt ;)

      Slett
  2. Så enkelt da!!
    Fikk dobbel ordbekreftelse ja!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hvis man har ordbekreftelse på bloggen er den dobbel for alle nå. Ang. de kinesiske hilsenene du fikk...det er bare å fjerne dem manuelt med et klikk. Jeg får av og til "hilsener" som bare er reklame. De sletter jeg ved å trykke på et kryss rett ved kommentaren.

    SvarSlett
  4. VILKEN FANTASTISK IDE!!!...Så underbart!!!...Säljer du böckerna också??? (hade varit kul och haft en)...Koooos deg och ha en härligt,skön och fin ferie!!!...KRAMAR!!!

    SvarSlett
  5. Neida, det er ikke blitt automatisk ordbekreftelse for alle nå (heldigvis). Det kan hende systemet har hengt seg opp litt?? Det går an å prøve å få den i gjenge igjen ved å bytte alternativ (trykk f.eks "alltid") og lagre. Gå så inn igjen og trykk på "aldri" og husk å lagre. Noen ganger er det ikke mer som skal til for å vippe systemet igang igjen. Jeg har iallefall prøvd denne metoden andre ganger det digitale henger seg opp og det funker ofte. Lykke til, håper det ordner seg.

    SvarSlett
  6. Så lurt med bok av bloggen!

    Kos dere med vinterferie, det hørtes skikkelig godt ut, ja! :)

    SvarSlett
  7. Åh for en god ide <3
    Dette vil jeg også gjøre.
    Tusen takk for tips!

    Håper du får en fin fredag, her blir det The voice, god mat og soffa i kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Dumt det ikke gikk da...Du er iallefall heldig som har en IT-ansvarlig i heimen =) Håper han kan hjelpe deg. Kos deg med dagen. Her er det strålende sol og det gjør spå godt. Eneste skår i gleden er at jeg har influensa og må være inne i dag. Det er synd, men det gjør godt med solen likevel.

    SvarSlett
  9. Jag skulle också vilja ha en bok av min andra blogg,Marana,ta!!!...Var det väldigt dyrt???......KRAM!!!

    SvarSlett
  10. Kjempeføft, og ikke minst lurt:-)

    Ha en strålende helg og vinterferie sammen med din fantastisk flotte familie

    STOR klem

    SvarSlett
  11. Så morsomt! Den må jeg se! Har dere bestemt dere for en dag for bytur? Snakkes.

    SvarSlett
  12. Kjempekoselig! Fine minner, man legger jo igjen endel av oss selv i bloggene :)

    Kos deg masse masse med vinterferie, kos deg og nyt!
    Vi har en uke igjen, da skal jentene til Mommo og jeg og mannen får litt alenetid. Kos, selv om vi jobber..

    Klem fra Tove

    SvarSlett