05 desember 2011

Glamor julekuler.


 Det var på kjærestetur til Liverpool i helgen at jeg fikk forståelse for min egen stil. Inne i et kjøpesenter (det var maange av de) at vi kom over en butikk, den het noe slikt som Boudoir. Den var fantastisk, mye lekre klær men også lekkert interiør. Sort, varm rød gull og luksuriøse materialer. Det var da jeg skjønte at jeg faktisk er født et par hundre år feil.


 Det var på den tiden da damene virkelig hadde boudoirer med tunge fløyels gardiner, kjoler i tunge silkestoffer med sminkebord og lekre lamper.Vakre tunge fløyels kjoler med kø og korsett.
Da parfyme selvfølgelig var i flakonger og Ikea og Kid ikke var oppfunnet. Det må være fra den tiden jeg har fått min forkjærlighet for sort, gull, rødt, fjær og det som glitrer. Hvem hadde vel trodd det? Vel ikke jeg, at jeg har en stilart som kan dateres tilbake i tid. Men at det var helt meg, ja det var det. For noen lekre lamper... Store vakre skinnende lamper og noen med lampeskjerm med fjær... Trenger jeg å si mer?? ;)

Selv disse strikkede julekulene i sort og gull er jo helt meg. Igjen min mor som har vært snill å strikket for meg, heldige meg.

Utlodningen av de røde og hvite julekulene blir avsluttet i morgen, og da blir vinneren annonsert.

Ha en riktig så fin dag ;)

8 kommentarer:

  1. Lyckliga du,som har varit i Liverpool med din käre!!!...Ni måste ha haft det helt fantastiskt!!!...Och kul att du hittade en butik som passade dig så bra,,,jag håller med dig,det är snyggt med den stilen!!!...Fina bilder du har lagt in!!!...Kramar ifrån Sverige!!!

    SvarSlett
  2. Kjærestetur til Liverpool hørtes ikke dumt ut, men først må jeg vel finne meg en kjæreste, he he. Julekulene i sort og gull var bare lekre, og helt deg.
    Ha en fortsatt fin adventstid, klem Laila

    SvarSlett
  3. Nå fikk jeg ett bilde oppi huet mitt...DEG med korsett, oppsatt hår,men med store korketrekkere hengende ned over skuldrene, stor utringning salvsagt med kløft...hehe, og ikke minst en Pistol tilgjengelig, godt gjemt under blondekanten på hofteholderen..."oi for ett bilde" skulle du levd i Cowboytia tro????
    Kjekt å høre at dere hadde en fin kjæreste tur da;-) StOOOOr klem

    SvarSlett
  4. Koselig med en slik tur sammen med sin kjære.
    På fredag skal vi ha en liten dagstur, håper jeg. MEn det har visst dukket opp ei ytterdør som skulle vært reparert når han har en fridag. Vi lever med åpen ytterdør for tiden siden låsen er blitt ødelagt. Så det spørs om det er det som blir prioritert. Utkonkurert av en dør gitt.
    Jaja slik kan det går.hehe
    Sikkert godt å ha fått tidsfestet sin stil. Ser deg for meg, eller jeg har jo ikke sett deg. Men etter det jeg har sett på bloggen din er nok det den riktige tidsepoken for deg.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  5. Koselig med kjærestetur! Digger glamourkulene dine også! Flinke mammaen din altså!
    Håper dere nyter fine førjulsdager!
    KLem
    Lise

    SvarSlett
  6. Jag tittar in och önskar dig och de dina en riktigt VÄLSIGNAD,SKÖN GOD JUL!!! Kramar ifrån Småland/Sverige!!!

    SvarSlett
  7. Herlig innlegg!
    Helt enig, jeg elsker "dandy-stilen" med fløyel, kniplinger og silke. En tanke dekadent.. :)

    Tusen takk for varme tanker fra deg, det gjør godt! Vært en annerledes jul for oss, men fin allikevel..

    Ha en skjønn innspurt og flott nyttårsfeiring!

    Stor klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Hei :-)

    Innom for å ønske deg ett godt nytt år :-)

    Klemmer ifra meg

    SvarSlett