16 november 2011

Julebakst.

 Her om kvelden fikk jeg ånden over meg og hev meg i gang med å skolde mandler til "Fru Åhls" kaker. En kjeks kake med smørdeig og mandel/eggehvite topping, kjempegode.
Planen var ikke egentlig å bake men bare å skolde mandlene, men da det var gjort fant jeg ut at jeg like gjerne kunne bake dem også.

 Yngstefugledatter ble med på bakingen. Det er så koselig når tenåringene plutselig vil være med på ting som de ikke alltid gidder å være med på.

 Det var så koselig å finne frem kakeboksen også. Ikke lenge igjen til jul, og jeg liker en rolig førjulstid... Det vil si hvis jeg greier å få en rolig førjulstid da. Men er jeg tidlig ute så pleier det å gå mye bedre. Nå er jeg i hvertfall i gang så da er jeg vel tidlig ute da??

Første kakesort ferdig allerede før i advent, det er veldig bra til meg å være. "Klapper meg selv på skulderen."

Bloggen min nærmer seg et jubileum så i den anledning kommer jeg til å lodde ut noen strikkede julekuler, med mønster fra boken til Arne og Carlos. Ikke strikket av meg siden jeg ikke kan strikke, men strikket av min kjære mamma. Røde og hvite kuler men det kommer et eget innlegg om det ;)

Ha en fin kveld ;)

8 kommentarer:

  1. Så koselig å høre fra deg! Jeg har vært veldig fraværende i et par måneder, så har fått med meg veldig lite av hva som har hendt... :)
    Tenk at du har bakt et slag allerede, jeg er storimponert! Hi hi... Kakene så veldig gode ut!!
    Ha en fin kveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Imponerende! Kommer og smaker snart!

    SvarSlett
  3. Så flink! Det så kjempegodt ut :)
    Jeg skal snart igang med bakingen jeg også, men har en 1. desember-regel, så får vente litt til ;)

    *klemmer*

    SvarSlett
  4. Oh, så ljuvligt,,,man känner nästan doften av nybakat ända till Småland!!! Det ser verkligen läckert ut!!! Du är duktig!!!....Skulle jag börja baka nu,skulle det vara slut lååångt innan jul.Gubben kan nämligen inte låta bli att gå i frysen titt som tätt,hi,hihi,,,finns det inte lås till dem??? Kram!!!

    SvarSlett
  5. Du er jammen flink som alt er igang med bakingen. Og dei såg kjempegode ut. Liker så godt alt med mandler i. Søtt og godt. Jeg har ferie denne uka og skulle bruke uka til vasking og baking. Men siden rommet jeg har drevet å pusset opp i hele høst, enda ikke var ferdig, måtte jeg ta det først. Og i dag har jeg jobbet hele dagen. Er vikar i en annen kommune enn der jeg vanligvis jobber, så da ble det en jobbdag på tross av ferie. Men i morgen står både litt vasking og baking på programmet. Håper jeg får gjennomført det.
    Ha en herlig torsdag :)

    SvarSlett
  6. He he, ja da er du i gang med Juleforberedelser og vel så det ser jeg;-)Flink Jente;-)
    Blir ikke mest baking her i år....tror jeg. Kanskje jeg baker en gulrotkake eller noe;-)

    Ha en fortsatt toppers kveld

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Det var ikke verst! Så kjempegode ut også :-) Flink du har vært :-)

    Ønsker deg en flott helg :-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Må være herlig å være komt igang med julebaksten i november. Og julekakene smaker best før jule her i huset.

    Ønsker deg en strålende flott helg, klem.

    SvarSlett