24 august 2011

Kjøkkentjeneste ;)

I dag har jeg hatt kjøkkentjeneste hos meg selv. Det hele startet med frokosten da jeg endte med å legge bokbind på ni bøker. For så å kjøre jentene til ungdoms skolen siden himmelen hadde alle sine sluser åpne i dag.

Da jeg kom hjem igjen skulle jeg bare rydde kjøkkenet etter frokost. Men da jeg hadde vasket opp litt forskjellig fant jeg ut at skuffene trengte beskyttelse!!
Ja for det kjøpte vi på IKEA da vi var i Oslo. Flere ruller med gummimatte til skuffer.

Så da var det bare å fjerne alt i de bestemte skuffene, vaske de rene, for så å måle og klippe til gummimattene. Skuffer ble, vasket, ryddet, beskyttet og det hele tok sin tid. Jeg er jo gjerne sånn at jeg vimser meg i gang med andre ting like godt så da går tiden.

Jeg både kastet og ryddet, sorterte og holdt på. Omsider kjente jeg at jeg var fryktelig sliten og kikket på klokken.... Joda, planen min om å hvile i dag hadde helt tydelig falt i fisk. Det var lunch tid og så var det bare å komme seg ut å leke taxi for barna igjen. Så nå er jeg helt utslitt, har gjort mye jeg ikke skulle og har et flott, ryddig og organisert kjøkken.
Det er jammen ikke alltid det jeg planlegger som blir utført, neida jeg bare suser meg bort som vanlig. Ja ja....

Ønsker dere alle en fin dag, hilsen "Susebøtta" ;)

9 kommentarer:

  1. Du har verkligen varit jätteduktig i dag!!!Såå fint du har i ditt kök!!!.....Själv har jag knappt fått någonting gjort,så jag får VÄLDIGT dåligt samvete,när jag läser ditt inlägg,ha,haha!!! Kram från Sverige!!!

    SvarSlett
  2. Å holde orden i logostikken ER heldagsjobb som regel :-)Men du fikk da et ryddig kjøkken iallefall. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Skal bare.... også er hele dagen borte :-) håper du får slappet av i ettermiddag da :-) Klem fra Robrohuset.

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    He, he.. kjenner meg litt igjen.. ;) Men kjære du så mye du har fått gjort :D
    Ønsker deg en riktig fin fin onsdag.

    SvarSlett
  4. Hei! Ja det er så godt å få gjort slike ting..
    Ha ein fin fin kveld:)

    SvarSlett
  5. Hei susebøtta ;o) Godt å høre at det er flere av oss. Veldig deilig når jobben er gjort da.
    Ha en avslappende onsdagskveld, håper du får en god natts søvn og føler deg uthvilt i morgen.
    Klem

    SvarSlett
  6. Skikkelig godt å få gjort slike ting. Men en blir sliten når en driver på hele tiden. Selv om jeg vel er "frisk" så kjenner jeg at jeg trenger pauser innimellom. Alderen tynger, hehe
    Nå¨har yngste mann også førerkort, så nå er det vel omtrent slutt på kjøring hit og dit. Han har ikke egen bil, men siden vi har to kan vi noen ganger låne bort den ene og dermed slippe kjøring. Herlig. Vet du, jeg nyter å ha store unger på mange områder. Man jammen gir de en noen våkenetter også. En gang mor, alltid mor.
    Ønsker deg en riktig god torsdag :)

    SvarSlett
  7. Først av alt - tuuusen takk for kjempekoselige hilsener - det settes stor pris på og er gull verdt :)

    Så flink og effektiv du er! Helt imponert jeg - og sp vakkert pyntet på spisestuebordet - du er en mester på pynt og gjør det både lekkert og koselig!

    Jeg hadde en fantastisk dag i går, strand, bading, sol, kaffe,, boller og verdens beste selskap! Noe å ta med nå som regnet bøtter ned...

    Kos deg med ryddige skuffer :)

    Stor klem til deg fra Tove

    SvarSlett
  8. Halla snupps;-)
    Hadde det kjempekjekt;-) Får se om jeg blogger litt om det etterhvert. Nå i helga skal jeg en snartur til Horten, skal kjøre med søskenbarnet mitt bortover på fredagsettermiddag, og hjem igjen søndag....gleder meg til det kjenner jeg....NOT..men men, blir sikkert kjekt på familiereunion;-)
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  9. Bra jobba!! Me har sånne gummimatter i skuffene, og dei er geniale, har ei slik i bos-skuffa også og det er eg glad for :)

    Klem Eli

    SvarSlett