01 juni 2011

Før og etter på gutterommet.

Det blir et raskt lite innlegg i dag.
Jeg har nå klippet plenen, vasket og hengt opp klær og om en halv time skal jeg ta med meg lillefugladatter til sykehuset i Tønsberg. Vi har vært der en del runder i år men i dag håper jeg at vi får vite noe mer.
Men altså: Dette er førbilde av rommet til midtifuglesønn. Han "arvet" rommet etter ei av jentene så det henger enda jentegardiner her.
.Sengen "henger" høyt på veggen for å få lagringsplass under. Som rommer en bred hylle med lik størrelse som sengen så det er plass til masse.Skrivebords platen er egentlig en benkeplate fra IKEA, som vi har satt ben på. Rommet er lite og ligger vegg i vegg med lillefuglesønn sitt rom som er nesten identisk bare motsatt. Gutta har også et stort kleskap til klær og diverse annet.


Midtifuglesønn fylte nettopp 11 år så man måtte jeg jo gjøre rommet hans litt "tøffere" Han er jo ikke så liten lengre. Nytt sengeteppe fra Jysk men kinesiske tegn på. (Eller er det japanske. Er det forskjell på det forresten?)


Nye gardiner fra Kid. Her kjøpe jeg rett og slett gardiner med 220cm lengde. Klippet den i to og sydde begge. Slik at han fikk gardiner både oppe og nede. Bort med de rosa kyssetrut gardinene og traktor gardinene, altså ;) Gardinene er ganske tette i stoffet noe som gjør at de er ganske lystette, noe som han liker veldig godt.:)



Nye puter har han også fått. Tøffe New York puter fra Europris. Jeg prøvde å få bilder i samme stil, men det var de utsolgt for. Så en liten makeover har nå rommet fått. På bursdagen hans overasket jeg han med å ha rommet nytt når han kom hjem fra skolen. Det ble kjempe suksee.

Ha en fabelaktig dag alle sammen ;)

6 kommentarer:

  1. Så flott det ble. Det er ikke alltid det er så mye som skal til. Du svingte tryllestaven bra her syns jeg.

    Ha en flotters dag snupps;-)

    SvarSlett
  2. Så fint det ble.
    Og innmari fin og praktisk den senga altså!
    Tenker det ble en suksess:)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  3. Kule detaljer altså! Var nok stas å få nytt rom, tenker jeg! Det var snill mamma det :)
    Helt RÅTT uglesmykke under her også! Jeg kjøpte meg en heftig uglering i Milano i vår og den er i omtrent samme stil! Sååå kul!
    Ha en finfin fridag i morgen!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  4. Så flott det ble!
    Likte de putene du hadde funnet! :))

    Joda, Mosjødame, jeg ja ;)

    SvarSlett
  5. Sååå flott det ble, ser for meg den fornøyde gutten som kom hjem til "NYTT" rom :)

    Og jeg er helt betatt av Mrs Arouba :) Rent så det frister å kjøre fra Hønefoss for et besøk der :)

    Ha en skjønn fridag i morgen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. So kjekt å "sjå" deg igjen! Vi har begge hatt lange pausar, ser eg, og blogga om kvarandre:)
    No har eg lese meg igjennom nokre sider og ser at det går betre med deg og det er eg glad for.

    Ha ei nydeleg helg!

    SvarSlett