19 mai 2011

Vaniljecupcakes med kremfløyelstopping.

Til 17 mai laget eldste datter disse lekre cupcakes.
De smakte helt nydelig og med lekker frosting på ble disse fort familiens favoritt. Legger oppskriften ut til dere med fristene bilder av lekkerbiskner ;)


Du trenger:
2 egg
2dl sukker
125g smør
1dl lettmelk
3dl hvetemel
1,5ts bakepulver
2ts vaniljesukker
0,5ts vaniljeessens

Glasur:
100g mykt smør
300g melis
1ts vaniljeessens
2ss kremføte
Rød og blå konditorfarge

Sett stekeovnen på 190 grader. Visp sammen egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret, bland inn melken, og hell det over i eggedosisen. Rør inn hvetemel, bakepulver, vaniljesukker og vaniljeessens.
Hell røren over i muffinsformer (oppskriften gir 12 muffins) og sett dem inn i ovnen. La muffinsene steke i 10-12 minutter.

Kremfløyels topping: Bland melisen i det myke smøret med en håndmikser, og visp til det blir luftig og hvitt. Tilsett vaniljeessens og kremfløte, og pisk grundig. Tilsett konditorfarge til du oppnår ønsket nyanse på glasuren.


Her er bakerinnen i full sving på kjøkkenet. Veldig moro at ungdommene begynner å tilbringe tid på kjøkkenet, med å trylle frem lekre saker. I dag har frøknen "hjemme" dag og da skal hun lage mat til familien i hele dag. Så vi fikk deilige arme riddere til frokost og tacobaguetter skal lages til middag. Jeg gleder meg ;) Deilig for mor å få litt fri i matlagingen innimellom, det er i hvertfall sikkert.

Ha en vidunderlig dag!!

8 kommentarer:

  1. De så skikkelig snadre ut, så oppskriften er notert.

    Ha en fantastisk kveld;-)

    Monique

    SvarSlett
  2. Mmmmm, såg deilig ut. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Hei, og takk for hyggelig kommentar på min blogg!!

    Disse så skikkelig lekre ut! Gleder meg til det blir mer effektivt enn ineffektivt å få hjelp av ungene mine til matlaging:-)

    Ha en fin kveld, hilsen Ann Kristin

    SvarSlett
  4. Ser kjempegodt ut. Så fint at ungdommen trår til med litt matlaging. Lite av det her. Eller det var litt emr før, men nå er det visst bare data som gjelder.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  5. Slafs... Nå ble jeg skikkelig snopesjuk :) Så utrolig gode ut! Flinke jenta di!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  6. For noen lekkerbisken :)
    Så morro når man kan få kjøkkenhjelp.Jeg er selv blitt rimelig bortskjemt siden datra flyttet hjem, for da er det matlaging all the time..
    Jeg har for tiden fått dilla på cupcakes, er jo såå godt:) Takker for oppskriften ,disse må vel prøves ut.
    Så fint du har stæsja på bordet..i forrige innlegget.
    Klem

    SvarSlett
  7. De så riktig så gode ut, flink ei frøken du har!

    SvarSlett
  8. Å så heldig du er :) Deilig med noen som kokkelerer for deg..

    For en nydelig butikk, jeg kunne også tenkt meg "hele butikken". Vesken som hang på bjørkestammene var superfin.

    Takk for kos hilsen. Glass dekketallerkene er fra Hadeland og heter Diamant. Jeg er veldig fornøyd med dem og de er ganske så store.
    Se følgende link http://www.hadeland-glassverk.no/index.php?page=shop.browse&category_id=71&option=com_virtuemart&Itemid=26

    Lykke til med jakten :)

    God helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett