23 mai 2011

Konfirmasjon, bordkort og borddekking 7 mai-11

Her kommer det bilder fra konfirmasjonen til eldste frøkna. Som duk brukte jeg metervis med nervøs fløyel. Hvit og med hvite porselensroser og dekorremser både i sølv og i lilla. Lilla var hovedfargen til frøkna.

Sommerfugler var også med på forskjellige måter. Hvite, sorte og lilla. Veldig gøy at konfirmanten selv var med å bestemte mye selv. Men det var ikke alltid vi var enige gitt. Men hvem som vant diskusjonen? Joda det var konfirmanten selv ;) Det var jo hennes dag, så her måtte mor vike ;)

Bordkortene var forskjellige. Herrene fikk bordkort i svart velur og de ble hengt opp på glassene ved hjelp av lilla sommerfugler med klyper under.


Damene fikk i lillavelur, med uthevet mønster på toppen både til damer og herrer. Sommerfuglene fant jeg i en butikk i Kristiansand.

Lilla kubbelys som ble kjøpt ved adventstider, da frøkna likte disse veldig godt.

Selve selskapet holdt vi i hagen i et stort partytelt som vi kjøpte inn til eldsteguttens konfirmasjon for to år siden. Teltet som skulle brukes helgen etter også, tok seg en skikkelig flygetur på 17 mai og endte revnet på naboens garage tak. Hvor vi alle løp ut i pentøyet for å redde det. Desverre ble både duk og stenger ødelangt. Så til neste konfirmasjon må vi nok kjøpe nytt.

Et kuvær. Med dobbelt brettede servietter, som etter mye leting ble funnet hos"to lys" i Porsgrunn.
Dyp lilla var ikke den letteste fargen å finne nå på våren. Lilla servietter med roser og hvite utpregede med mønsert i hvite under. De hvite er større enn de lilla.
Telesølvet er pusset og hentet frem til annledningen.

Lilla orkideer var blomstervalget til frøkna så det var både små og litt større satt rundt i teltet.
Vi leide border, stoler og gulv hos et firma, 5 min unna her vi bor. Veldig grei løsning.

Litt lilla pynt ved inngangsdøren. Padden som er i smijern har også pyntet seg til konfirmasjonen og er sprayet i gull ;)

De lilla lysglassene er det mønser i og skinner veldig fint når stearinlysene er tent. Funnet på Nille.
En flott dag, nydelig vær og en vakker konfirmant. Dagen ble utrolig vellykket og jeg må si tuuuusen takk til Fuglemorforeldrene og høvdingfugl foreldrene for fantastisk mye hjelp. Dere er enestående ;)

10 kommentarer:

  1. Åhhhh, sååå fint det var! ser at jeg gikk glipp av noe fint noe. Veldig stilig pyntet med lilla og alt;-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så flott dere har pyntet!! Skikkelig gjennomført og stilig. Jeg er jo så gla i sommerfugler :0) Og ja...Steinen :0( Den fikk jeg ikke.. *Hulk* Det virket som at dama skulle ha dem bare fordi at jeg spurte om jeg kunne få/kjøpe dem... Men jeg har ikke gitt opp og jakter fremdeles etter teglstein. Fikk øye på en ny plass i dag hvor det lå slike stein ;0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  3. Så flotte bord. Virkelig stilig pyntet.
    Takk for dine altid så koselige kommentarer.
    Klem

    SvarSlett
  4. Såååå flink du er. Det ble vakkert :) takk for kommentar, lenge siden jeg har vært innom. Skal kikke litt nå :) ha en fin kveld

    SvarSlett
  5. Så utrolig koselig du hadde gjort det!! Og TUSEN takk for alltid hyggelige og positive kommentarer, det varmer!
    Stine

    SvarSlett
  6. Flott bord, nydelig pyntet.
    Flott at konfirmanten selv visste hvordan hun ville ha det. Men det kan være litt utfordrende å bli enige ja. Hos meg fikk guttene bestemme fargevalget. Og jeg ordnet resten. Tror kanskje det er litt lettere med gutter, ikke alltid dei har så mange meninger om pynting.
    Kjedelig med teltet som ble overende.
    Har gitt opp å ha slike telt her på tomta. Vinden tar veldig godt tak her. Så nå blir det hagestue, håper jeg. Hehe. Tar nok litt tid før den er opp er jeg redd. Men mannen har "lovet" den ferdig til min 50 års dag, som er om et år. Så da må han snart sette igang.Jaja, vi får nå se hva det blir til.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  7. Utrolig vakkert og personlig!
    Nydelig dekket bord, vakker pynt -og det lille ekstra hele veien! Dette er bare mesterlig gjennomført :)

    Kos at alt ble vellykka, bortsett fra teltet som fløy med vinden..

    Hos oss blåser det veldig i kveld. Koser meg med pledd og sofakveld :)

    Ha en skjønn uke du også!

    Klem ra Tove

    SvarSlett
  8. For et flott pyntet bord. Og så fint at dagen ble så bra. Ha ein fin kveld og ei fin ny uke. Klem.

    SvarSlett
  9. Så fint pyntet! Spennende og kreative bordkort :)

    SvarSlett
  10. Alt ser kjempefint ut! Leit at jeg ikke kunne være der. Har sett mange bilder fra konfirmasjonen, men det var fint å få med seg bilder av dekorasjonen også!

    SvarSlett