01 februar 2011

Stuen til Fruen.

Ja i dag har jeg tenkt å vise stuen vår. Det har skjedd betydelige forandringer her. Bombay bordet har forlatt åstedet og bor nå hos en ung dame i en naboby. Sofaene har flyttet til en familie i en annen by ikke så langt unna. I tillegg har det vært ommøblering her. Jeg bare elsker å ommøblere, men siden Høvdingen ikke er den største fan av det driver jeg ikke på med det hele tiden. Dessuten er stuen vår ganske kinkig å møblere så...

Sånn ser det ut her nå. Dette er bare den ene delen av stuen den andre får jeg vise frem en annen dag. Det runde bordet er fra Bo consept mens det firkantede i hjørnet er nytt. I fjor lå det bare små gaver til Høvdingen og meg fra hverandre fordi vi kjøpte nye border som julegave. Jeg har ønsket meg nytt salongbord lenge, men jeg hadde ikke funnet noe som jeg (vi) likte.

Poenget var nemlig at vi ville ha et bord i samme stil som dette runde bare at det skulle være avlangt. Vi har til og med kontaktet fabrikken som lager de runde bordene for å høre om de kunne hjelpe oss. Men det kunne de ikke. Så lykken var stor da jeg kom over disse bordene på Bohus. Fire deilige lenestoler som kommer fra Møbelringen. Ser du linselusa? ;)

Fatet på veggen er fra Hadeland. Det er et sølv mønster i det som bare så vidt vises. Lanternen ble kjøpt på januarsalg. Lampen på veggen er nesten som en skulptur og jeg synes den er flott. Bildet på veggen er kjøpt hos "Lillegull" i Bø.

Croko brettbordet er fra Bohus og bildet på denne veggen er malt av en lokal kunstner i Roma. Teppet hater jeg forøvrig. Ikke det at det ikke er fint, for det synes jeg at det er men det er av ull og loer helt forferdelig.

Til slutt det nye sidebordet med Kartell lampen på. Jeg synes den kom så mye bedre frem på det nye bordet.

Tusen takk for alle de koselige kommentarene på puffene mine ;)
Det kommer nå ganske så snart en konkurranse her hos meg, for jeg runder øyeblikk 250 innlegg, og det er jo verdt å feire.

Ha en inspirerende dag ;)

9 kommentarer:

  1. Tøffe de stolene altså :) Og fine pusen din...
    Ja her har det fortsatt å regne i dag også, men isen ligger like faretruende utenfor :( Er veldig klar for litt vår snart altså!

    Msn. adresse er forresten: torbjorn.karen.wilhelmsen@gmail.com (men bare jeg som bruker den) :)

    SvarSlett
  2. Hellu snuppa.

    Syns du skal ta på initialene deres jeg, det er litt "too much", men hvorfor i all verden ikke. "too much" er litt tøfft det også, så lenge det er gjennomført, og jeg kjenner deg, det blir gjennomført bra uansett;-)

    Tegna nei, det har jeg ikke...må nok ut på litt shopping først, så jeg får kjøpt meg både ark, lerret,div pensler, maling og kullblyant;-)

    Ha en flott dag videre;-)

    SvarSlett
  3. Hei hei hei - flotte bilder fra en flott stue - skikkelig lekkert!

    Ha en super tirsdag!

    SmilKKann

    SvarSlett
  4. Hei hei
    Ja her hadde det skjedd forandringer:) Kjekt at dere fant et bord som passet så bra.. Å stilig med nydelige lampen på!!! Jeg har nok pumpeflasken i gull hjemme, får vel heller vurdere en "penneholder" også :) Ha ein fin kveld, klem

    SvarSlett
  5. Så fint det er hos deg :0) Den kartell lampen passet så godt på det bordet, hørte liksom sammen!! Skikkelig irriterende de ullteppene, har hatt et slikt og det ble ikke gammelt her i huset, nei. Fine og lune er de, men synes som deg at de loet for mye. Husker jeg tok lofjerneren fatt, la meg på kne og gikk over hele teppet. Det ble bare med den ene gangen. Jeg hev det ut i snøen noen ganger for å få løs skitt og lo. La det flatt og kostet snø frem og tilbake. Pent og rent ble det :0) Men en god del jobb det også ;0)

    Har forresten fått pakken, står om det på bloggen min :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  6. Hei :-)

    Flott forandring hos deg :-)
    Kan tenke meg de stolene er gode å sitte i :-)

    Ønsker deg en flott dag :-)


    Klem

    SvarSlett
  7. Hei på deg.. så flott at du viste teksten til dine døtre.. supert.. mange har nok gjort det samme, så jeg håper det gir noen en tankevekker hvis de er i samme situasjon..

    ha en superfiiiin uke♥♥♥

    SvarSlett