06 februar 2011

Gatekunst og Geocaching.

I dag tok vi med oss lillefuglesønn og midtfuglesønn og freste avgårde til "Grenlandsmafians" hjemtrakter. Altså, vi skulle på Geocaching i Porsgrunn. Hvis du ikke har hørt om geocaching før så er det en form for digital "orientering" med GPS. Grendlands området er full av "Cacher" mange av disse er også tilgjengelig på vinteren. Hurra ;) (Noe som er bra for da fikk Fuglemoren stilt cachekløen, hi hi.)

Sjekk den festglade fyren som hever glasset i en skål ;)

Vi hadde tatt noen cacher da jeg kom over disse kule gate kunstverkene. Jeg ble veldig fascinert og måtte bare frem med mobilen for å ta bilder. Disse var jo bare såå bra. Sjekk den furtne fyren nederst på bilde nr to. Skikkelig furteleppe ;) He he he. De andre fortsatte mot neste cache mens jeg fordypet meg i kunsten.

Bodybuilderen og den snertne blondinen. Morsomt med de fargerike mursteinene. Dette var rett og slett i en passasje mellom noen bygninger. Jeg har aldri gått her før så det var første gang jeg fikk øye på disse kunstverkene.

Alt i alt fikk vi tatt 12 cacher og belønningen til gutta skulle være Oreo dream cake. Så vi toget inn på Dollys, spiste pizza og kake til dessert. Gutta var kjempe fornøyd og vi koste oss masse sammen. En deilig søndag ute på tur ;)

Ha en fin kveld og husk å meld deg på Give awayen min HER.

5 kommentarer:

  1. heia...ja det var tøff gatekunst syns jeg;-)

    I dag har jeg rett og slett gjort ikkeno...hehe, har bare slappa av og heldigvis med god samvittighet;-)

    Hilsen Monica;-)

    SvarSlett
  2. Så artig! Og gatekunsten var utrolig bra!!! Kult når det er noe fint, istedet for taggekrusseduller som bare er skjemmende og stygt...
    Ønsker det ei fin, ny uke!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  3. Så flott - herlig...morsomt å oppdage nye ting og da særlig slik flott kunst.

    Ha en super mandag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  4. Oj, så fin kunst. Ha ha til han med den furtne leppa. Det skulle vært mer slik kunst rundt omkring. Kunst beriker. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. For noen utrolig kule bilder!!

    Høres ut som dere hadde en drømmedag.

    Ønsker deg en fortsatt fin mandag!

    Klem fra Carina

    SvarSlett