12 januar 2011

Perleblomster og en vakker dag.

Et lite stilleben her i dag. Nydelige perleblomster med løfter om at våren ikke er så altfor langt unna... Deilig ;) Til og med været er på god siden i dag. Det har snødd litt og nå skinner sola. Herlig.

Blomster krukken har fulgt meg i maange år, og er en av mine favoritter. Det eneste som er litt dumt med den er at den har bare plass til små blomster. Men til disse var den helt perfekt.

I dag har midtifuglesønn vært hos tannlegen. En dårlig melketann har blitt trukket og det var en ny opplevelse for sønnen. Sønnen som er ganske teknisk interessert måtte jo spørre og undersøke litt mens han satt i tannlegestolen. Men med en koselig og velvillig tannlegedame så ble dingsebomser og knapper forklart og prøvet ut.

Så i en bitteliten blå plastkiste ligger det nå en melketann med laange røtter. Han undrer en del denne sønnen min og selvfølgelig så kom spørsmålet: "Hvorfor heter det melketenner?"
En rask googling måtte til og svaret er: Fordi det er tenner som man får mens man spiser bare melk. Så da vet jeg også det ;)

Ha en vidunderlig dag ;)

7 kommentarer:

  1. =D
    Disse smårollingene altså, en berikelse av de store!

    Furudisk har jeg ja, ligger i mine før/etter, her:

    http://norwegianmoods.blogspot.com/search/label/F%C3%B8r%2FEtter

    =D

    Fortsatt fin-fin dag til deg og grubleren!

    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Flott å høre at han har positive erfaringer med tannlegen !!!
    Den krukken med blomster og blomstene var bare herlig :)

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Auda...å trekke tenner er aldri noe godt. Men det høres jo ut som at det gikk bra;-)

    Have a nice evening;-)

    SvarSlett
  4. Godt det gikk bra hos tannlegen da!
    Så flotte bilder du viser.
    Må bare si at jeg vil anbefale lamellgardiner, istedenfor persienner.Iallefall hvis det gjelder til bruk foran et vindu/balkondør med litt størelse på.Her ble jeg grundig lei persienner foran den store døren,veldig upraktisk.Men det var litt jobbing for å få de montert og på plass,når vi ikke hadde gjort dette før.Men nå kan vi det,tror jeg da!Så her er vi sjeleglade for å få kaste ut trepersiennene, for godt..
    Skal etter hvert ta bort de andre her på stua også, de skal erstattes med helt enkle Liftgardiner.
    Bli spennende å se hva dere velger..klem sissel

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av en fin krukke med vårblomster. Her har det også vært en nydelig dag i dag. Sol over gnistrende snø. Nesten så enm skulle tro våren var her. Men det er det lenge til.
    Ja det er flott at unger spørr og lærer. Vi lærer jammen litt vi også samtidig.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  6. Perleblomster er jo skikkelig vår!! Fikk nesten vårstemning her nå, men den gikk fort over da jeg kikket ut vinduet;)
    Klem B:)

    SvarSlett
  7. De er skjønne disse små, kommer med spørsmål av og til, så rett og slett må googles, for å kunne svare på. Men så lærer jo vi voksne noe nytt òg da.

    Var ikke klar over at perleblomstene var komt, må til blomsterbutikken før helgen og kjøpe meg noen, nydelige blomster.

    Ønsker deg en flott torsdag, klem ann helen.

    SvarSlett