20 januar 2011

Noen ganger er det lim som må til.

For en stund siden var vi så uheldige å få dyttet denne lysestaken overende. Resultatet ble at den brakk i to. Men i dag fikk jeg ånden over meg og satte i gang med å prøve å lime den.


Ganske flotte lysestaker, eller hva?

Tålmodighet prøve å stå der å holde delene på plass mens limet tørker... Pes...

Se nå så fine de ble igjen. Disse lysestakene fant vi i en fantastisk glass butikk i Latinerkvartalet i Paris. Butikken hadde glass ting i alle farger du kan tenke deg og i alle mulige former.
Lysestakene er på en måte av frostet glass og har en velurfølelse hvis du tar på glasset. De hadde de lekreste ting i den butikken samt noen enorme glassvaser i samme utførelse. Skulle gjerne hatt med meg en av dem, men problemet var jo å få dem med på flyet.
Ikke for det... Hadde jeg vært i Paris i dag så hadde jammen den vasen blitt med. Derme basta! ;P

En lekker detalj.... Illusjonen av rennende stearin på glasset.

Med sorte lys i.

Jeg ønsker dere alle en flott dag ;)
Jeg skal snart fyke en tur til telemark for å besøke ei venninne. Tuudeluu ;)

9 kommentarer:

  1. Hei på dæi!
    SÅ fine lysestaker. Godt du fikk fiksa de med litt lim!
    Håpe du kose dæi masse i dag. Æi har mæi en aldri så liten bloggrunde i pausen på jobb:) Koselig avbrekk fra en travel barnehage-kværdag!

    SvarSlett
  2. Jippi...du har fått til å lage en direkte link fra bloggen min til din;-))Hvordan fikk du til det?

    Knakende tøff de lysestakene var, bra du fikk til å lime den sammen igjen;-)

    Ha en strålende dag snuppa;-)

    Snuppa ved siden av meg, hilser så mye tilbake;-)

    SvarSlett
  3. også har du gjort noe med den saken når jeg komenterer til deg.

    tryllekunstner?

    SvarSlett
  4. Så bra at du klarte å ordne den.Stilige staker. Ha ein fin kveld

    SvarSlett
  5. Heldige du, de lysestakene var kjempeflotte.

    God tur, og kos deg masse i helgen, klem ann helen.

    SvarSlett
  6. Herlig!
    Man må ta seg tid til sånn, jeg har lime-ting i kø jeg også. Vet ikke helt hvilken lim enda... (Metall, gulp)
    Det blir spennende å se hva du ender opp med på puffene!

    Ha ei strålende helg!

    Klem Mona

    SvarSlett
  7. De var utrolig fine!! Godt du klarte å lime den sammen igjen:)) Fikk svart på mailen din idag, og pakken er endelig på vei til deg;))Det var kjempegodt å få det unnagjort;)Nå trenger den ikke mer olje på en god stund! Omelettoppskriften er på plass også:) Ha en super lørdag, klem♥

    SvarSlett
  8. STILIG!! Så flott at du klarte å berge den :0) Ikke bare en svipptur på butikken for å erstatte noe sånt, nei...
    PS! Har sendt deg mail ;0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  9. Godt å se at du ikke bare kaster ting og erstatter det med nytt ! Det er jo litt av den mentaliteten som råder i dag. Lysestakene er jo gode som nye !

    Gry:-)

    SvarSlett