06 januar 2011

Lysenes forbannelse....

Jeg har funnet ut at jeg lider av stearinlysenes forbannelse. Ja jeg er helt sikker på at det er en skikkelig forbannelse ute å går. I mange år har folk kommentert stearinlysene mine. Lys i mange variasjoner, farger og mange staker å ha de i.

Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig over dette, jeg bare liker jo å tenne lys å gjøre det koselig rundt meg. Men i går etter jeg hadde vært på en bitteliten shopping runde, begynte jeg å få bange anelser....
Tanken med shoppingen var å finne noe nytt å pynte med siden all julepyntet er borte, og skulle jeg finne noe på salg...Ja da blir man jo litt lykkelig av det også. Så jeg dro avgårde til Fritzøe Brygge. Der ligger det en lekker liten ting og tang butikk, og der var det salg. Jeg kikket en runde og kjøpte to høye brune metallic lys og to hvite i samme. Vridde og lekre var de. Heldige meg.
Så fant jeg denne lekre lilla lys krukken (eller hva jeg nå skal kalle den.) Her var det valgets kval siden de hadde den i hvit og grå/blå eller var det dyp lilla?? Samme det, men jeg kjøpte da den lilla. Nydelig er den virkelig. Så nydelig syntes jeg den var at tankene etterhvert kom inn på å kjøpe flere... Ja ikke til meg selv da, men å ha som mulig potensielle gaver til noen en gang. Ja..Etter at jeg har prøvet dem ut på stue bordet selvfølgelig..... Ja også så jeg den lekreste lanternen jeg noen gang har sett. Svart og sølv, til å ha lys i selvfølgelig.

Det var her at jeg skjønte at noe ikke var helt riktig... Hva hadde de egentlig på denne butikken? Lys, lanterner, lysestaker og telysglass. Hmm, dette er hva jeg husker. Bare lys. Jeg husker jo BARE lys... De må jo hatt mer enn det? Jeg tenkte febrilsk men kunne slettes ikke komme på noe som helst annet de hadde der, enn lys.

Men bange anelser begynte jeg å kikke rundt i stuen her. Lys, lysestaker, rammer, katt, reinsdyr, lysestaker, mer lys.... OJ....Hva har egentlig folk i vinduene sine? På bordene? Sjenker? Nå skjønte jeg at jeg nok er dypt inni lysenes forbannelse. Det finnes jo omtrent ikke annet enn lys og lysestaker her....

Dagens blogginnlegg ble selvfølgelig laget mens jeg tente lys og koste meg... ;)

Ha en fantastisk dag dere.

3 kommentarer:

  1. Ja det har lett for å bli mange lys og lystestaker av forskjellige slag. Og det finnes jo så mye fint i lysestaker som jeg ikke har. Har ikke kommet meg på salg enda. Men ender nok opp med noen lys og staker da kan jeg tenke meg. Tror ikke det går ann å få for mange lys. Eller kanskje, men da skal det utrolig mange til.
    Ha en god og lysende dag :)

    SvarSlett
  2. Hehe, der er vi vist like :) Her er og bare lys og lysestaker... Hver gang jeg finner noe nytt å pynte med, er det med lys i...
    Men, det er jo koselig da :)

    SvarSlett
  3. Lys er en fantastisk ting....jeg også elsker lys, det er faktisk det eneste positive med mørke, kalde og lange vinterkvelder.

    Den lanterna eller hva du nå kalte den....innmari tøff var den.

    Ha en strålende kveld i din stearinlysfyltestue;-)

    SvarSlett