07 januar 2011

Før og etter prosjekt.

Dette søte lille blomster bordet fikk jeg til jul for noen år siden. Det er av metall og var svart med litt gull her og der. Nå hadde det bodd i kjelleren en god stund, helt ensomt og forlatt. Kjelleren her i redet har mange slike ensomme tingbeboere. Alt som jeg går lei av havner dit en stund, før det plutselig får en makeover og kommer til heder og verdighet igjen. Vel, noen ganger da.

Den søte vesle lampen og skjermen fant jeg på bruktbutikken. Den er av messing med et marmor magebelte på.

Med litt gullspray ble det virkelig litt "glam" over det hele. Til og med skjermen sprayet jeg. I uendelig mange runder før jeg ble fornøyd. Egentlig så ble jeg ikke fornøyd med skjermen før jeg tente lampen. Men da...WOW, den ble jo knall lekker.

Bordet har en liten glassplate på toppen og lyset skinner så nydelig igjennom skjermen. Åh sukk, jeg ble så utrolig fornøyd.

Det står på soverommet, inni et lite hjørne. Der tar det opp gullet som er i den svarte tapeten på skapdørene. Fornyelse av soverommet kan du se HER.

Sjekk de kule føttene på den lille lampen. Løveføtter eller er det ørneklør?

Lysskinnet i skjermen....

Da ønsker jeg dere alle en riktig flott helg ;)

7 kommentarer:

  1. Oi, så stilig :)
    Har så lyst på en slik lampe... Leter stadig etter en på bruktbutikker - men ingen hell enda.

    Ang. Soyafløten, jeg har kuttet ut alle melkeprodukter siden Stine fikk så vond mage av det. Når jeg har så lite melk, kan jeg iallfall sørge for at den er god for henne :) hehe.
    Så da bruker jeg soyaprodukter istedefor. Soyafløte og soyamelk kjøpte jeg på Rema 1000, finnes gjerne i hyllene sammen med økologiske produkter :)

    SvarSlett
  2. Ja det ble veldig stilig. Ikke min stil, men det passer perfekt hos deg. Utrolig flott skinn i den lampeskjermen.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Wow!! Så stilig og elegant det ble! Ser jeg har gått glipp av ett par-tre innlegg hos deg, men nå har jeg lest alt ;0) Så synd at pusen knuste krukka di, men du fant da jammen meg fin lyslykt på salg. Herlig med slike januar salg!!
    Ang den serviett brettingen så kan du se her : http://www.klikk.no/hvordantv/bolig/article387299.ece
    Så koselig at du likte hvordan det har blitt hos meg. Nå mangler det bare "litt" listemaling...
    Kos deg så masse med alle stearinlysene i helga!!
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  4. Hei på dæi!
    SÅ utrulig tøft! Detta likte æi!
    Like når ting e litt annerledes, og det syntes æi detta va. PÅ en VELDIG bra måte;)
    Ha en fin kveld
    klæm

    SvarSlett
  5. Utrolig ka litt spraying kan gjør. Ble jo flott både bordet og lampen. Takk for hyggelig kommentar og ha ei fin helg.Klem.

    SvarSlett
  6. Ja Wow.. sier jeg også for dette ble skikkelig rålekkert !Morro å se bruken av Gullspray,for den har jeg ikke prøvd ut enda.
    Ønsker deg ei fortsatt flotters helg,klem Sissel

    SvarSlett
  7. Heisann..

    Lenge siden jeg har vært i bloggverden nå.. Gikk rett og slett litt lei kan man si..

    Såå utrolig fin den lampen ble, du er virkelig flink :0)

    Hvilken spray er det du bruker?

    Lys-innlegget ditt traff meg rett i hjertet, jeg er også sånn, lys, telys, lysestaker ingenting er bedre enn det rett og slett. Tok meg selv i det i dag faktisk, men fant ut at jeg fikk så mye til jul at jeg ikke har behov for noe nytt enda..

    Håper du har det bra. Klemmer fra meg..

    Ps: vurderer å slette "mitt liv på godt og vondt" men har allerede laget en ny blogg da.. hobbiriet.blogspot.com om du vil ta en titt..

    Klemmer igjen

    SvarSlett