15 november 2010

Glimt fra et gammelt kjøkken.

Ja, nå er det på tide å vise det gamle kjøkkenet.
Jeg har lett i mengder med bilder for å kunne vise hvordan det ser ut, men jeg har rett og slett ikke tatt noe særlig bilder der i fra.
Det er nok en indikasjon på hvor forferdelig jeg syntes at det var. Gusjent belegg på gulvet, eikefiner dører som var mer gule enn noe annet. Skuffer som vi måtte både lime og skru sammen for at de kunne brukes. For ikke å snakke om en kjøkken vifte som jeg tror hadde begynt å jakte på oss i familien. Når vi skrudde den på hørtes det i hvertfall ut som om den kjempet for å komme seg ned fra veggen. Om det i det hele tatt fikk sugd ut noe os fra komfyren er nok heller tvilsomt.
Vi kan jo også snakke om de virkelig lekre ala tømmervegger som var hvitet ned en gang for maaange år siden. De var i en beigegusjegul snodig farge. For min del gikk trehvitt ut at mote for lenge, lenge siden.


Her poserer jeg i kjent stil med vårt lekre rustikke kjøkken i bakgrunnen. Her sees jo litt av de lekre skapdørene og viften som ikke hadde skjønt at familiejakten ikke er hele året men burde kanskje sammenfalle med elgjakten??
Nå er den i de "evige jaktmarker" og det er heldigvis langt unna meg og familien min. Hvis dere ser i vinduet så er de nyyydelige keramiske vinduslysene virkelig årets mote interiørmessig?!?
Lykken var stor når de ble revet ned sammen med gardinene som jeg "bare" skulle ha en liten stund. Den "lille" stunden strakte seg til flere år og jeg var virkelig lei av dem.
En stor svart søppelsekk ropte på dem og den fikk de med glede. Kanskje de nå er i de evige "gardinmarker"? Ikke vet jeg. Men en ting er sikkert, de kommer ikke opp her igjen.

Kjøkkenet var jo egentlig to rom så ble åpnet i en ende så vi måtte gå som i en labyrint for å komme til spisebordet. Ikke praktisk i det hele tatt men sikkert bra for figuren. Siden man måtte gå langt for å dekke på bordet og bringe maten til og fra.
Alt dette er heldigvis en sagablott og det nye kjøkkenet er helt ferdig nå. Men det skal jeg vise en annen dag. Kan jo ikke avsløre alt på en og samme dag heller... :)

Ha en strålendes flott november dag alle sammen.

5 kommentarer:

  1. Dette var ett sånt innlegg som får meg til å ville se det ferdige kjøkkenet!! He..he..he.. Ser det for meg at dere løper rundt kjøkkenbordet for å slippe unna kjøkkenvifta som jakter på dere! *Smile* Kos dere så masse!!! *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  2. Ja, nå er eg spent på å få se det nye kjøkkenet. Ha ein fin mandagskveld. Klem.

    SvarSlett
  3. Venter i spenning på å se det ferdige Nye kjøkkenet ditt!!
    Ønsker deg ei fin ny uke,klem sissel

    SvarSlett
  4. Ja tidene forandrer seg.
    Gleder meg til å se det nye kjøkkenet ditt.
    Ønsker deg en god uke :)

    SvarSlett
  5. Så tøff sia de ble nå da;-) og for ett fint bilde av deg......det må ha vært en god fotograf som tok det bildet....hehe, nemlig meg;-)

    Gleder meg til du røper hvordan det nye kjøkkenet ble til slutt;-)

    SvarSlett