23 november 2010

Enkel borddekking.

I forbindelse med at Høvdingen har fylt 40 år inviterte vi venner på lørdag. Å dekke et bord fint synes jeg alltid er vanskelig, men jeg hadde en liten idé på hvordan det skulle se ut. Fargene gikk i lilla, svart og hvitt.

Lilla duk av nervøs fløyel, kjøpt på Dag`s marked for 80kr. Lilla lys funnet hos Nille. Hvite reinsdyr kjøpt på Åhlens. Svarte vinglass en jule gave av en venninne forrige jul. Me like ;)
Svart servise fra IKEA. De høye lysestakene kom jeg over på Plantasjen da vi startet med kjøkken renoveringen.

Kjempesøte servietter fra Kremmerhuset.

Tikka Masala med salat og nanbrød sto på menyen.

Det ble effektfullt med de hvite reinsdyrene. Jeg så de på Åhlens i fjor men kjøpte de ikke og angret på det. Så da jeg surfet nettsiden til Åhlens og så at de hadde de i år også... Vel, jeg dro avgårde for å kjøpe meg et par stykker.

He he, her har vi gjort klart for å ønske gjestene velkommen. Det var nå vi oppdaget at vi er dårlige på å kjøpe glasser. Champagne glasser har vi ikke så små vinglass fikk gjøre nytten.
En koselig kveld som varte ut i de små nattetimer ;)

Ha en fin dag alle sammen ;)

11 kommentarer:

  1. Hei hei - nydelig bord, med de rette detaljene..smil!

    ..sagt det før - sier det igjen - virkelig et rå-lekkert kjøkken!

    Ha en finfin tirsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  2. Ser dere klarte å styre unna den vonde champagnen også:-)

    SvarSlett
  3. Åååå himmel, det kjøkkenet ditt er jo bare sååå herlig!!! Og så GØY som det er å invitere til kalas i nytt kjøkken, styling og styr er kos i sånne omgivelser :0)
    Så nå er det bare å hive seg rundt og julepynte kjøkkenet, du skal se at inspirasjonen og pynten kommer fort på plass ;0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  4. Lekkert lekkert :) Du er nok en fantastisk vertinne tenker jeg...

    *klemmer*

    SvarSlett
  5. Det er alltid koselig å dekket et fint bord til et koselig vennelag.
    Flott med den lilla duken og den hvite og sorte pynten på. Kan tenke meg det var ekstra gjildt å dekke bord på det nye kjøkkenet. Stilig ble det.
    Ønsker degei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  6. Stilig pyntet bord;-)
    Håper dere hadde en fantastisk kjekk kveld;-)

    Hei hei

    SvarSlett
  7. Så kjempeflott bord du hadde dekket.Ser jo at du også har sansen for og er svak for det Sorte i interiøret.Det er jo bare så lekkert det kjøkkenet ditt,så skjønner at du koser deg masse her.
    Takker for oppmuntrende og hyggelig kommentar ,ikke alle som ahe vært så hyggelige i den siste tiden. Hadde aldri trodd at det skulle være sånn for at man ligg øverst på BoligBlogg sin liste.Jeg har for første gang siden jeg begynte med bloggingen,måtte ta ibruk kommentarmoderering.For helt ufattelig hvor mye stygtog dritt jeg har fått i fra folk siden bloggen min havnet øverst.Ikke til å tru,og jeg er mildt sagt sjokkert.Trur rett og slett noen der ute som prøver på at jeg skal slutte med bloggen.Truende og mistenkelige kommentarer har det vært mange av,men nå gidder jeg ikke å svare og har måttet velge å heve meg over dette.Skulle jo være morsomt dette da og ikke vinner man noe heller så skjønner ikke hva det er som gjør at noen der ute tar helt av!
    Da er det iallefall godt å se at jeg har mange gode venner som støtter meg her inne,så takk for d!
    Ønsker deg en fin kveld videre,klem sissel

    SvarSlett
  8. Så flott det ble, kjempefint bord!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  9. Hei du :-)

    Så stilig bord du har dekket :-) Gjennomført!!! Søte reinsdyr :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin uke :-)


    Klemmer ifra meg

    SvarSlett
  10. ...digger reinsdyrene! For en god idé!

    ... håper dere koste dere masse!!!

    SvarSlett
  11. Tusen takk for koselig tilbakemelding på bloggen min først av alt:) Og for det andre: SÅÅÅ utrolig stilig bordet ble:) Tenk å få være gjest der du ja... Kan tenke meg det ble hyggelig lag....

    Ha ein fin dag, klem fra Idyll, som veldig gjerne legger seg til som følger;)

    SvarSlett