21 april 2010

Vasetrøbbel...

Jeg har en stund ønsket meg en litt stor vase. Nå finnes det jo så utrolig mange forskjellige typer vaser at det ikke er så lett å bestemme seg for en. Men det hadde jeg da gjort. I et interiør blad hadde jeg sett en hvit IKEA vase fra PS serien. Den var vakker, blank hvit med gull dekor. Trøbbelet for meg startet da jeg IKKE la merke til at bladet jeg så i slettes ikke var fra i år.

Så når neste mulighet bød seg (altså neste gang vi passerte en IKEA butikk...) Fikk jeg overtalt Høvdingen til å stoppe på jakt etter "min" vase.

Vasene ble lokalisert men.... De hadde feil farge! Hvit matt med hull i? Svart med hvitt og BLÅTT mønster?? ROSA med gulldekor?? Fikk fanget en mann som jobbet der, som sa at det var det de hadde. Skrekk og gru!
Hva hadde skjedd med MIN vase?? Skuffet ble jeg stående å spekulere på den rosa blanke vasen.... Men høvdingen er ikke noe for rosa i interiøret, så det ble ikke til at jeg kjøpte noen vase.
Kan den hvite vasen ha vært i fra et tidligere sortimang, eller kan den kanskje ha blitt kjøpt et sted i det store IKEA utlandet??

Jeg har fremdeles veldig lyst på en slik IKEA vase, men skjønner at det nok en gang er vasejaktsesong. Så jeg har vurdert vasene til Mette Fjørtoft Våganes (Scusi.no). Der er det noen nydelige, men de er da hele 14 cm lavere enn IKEAs vaser.

Sukk..... Jeg hadde virkelig lyst på en slik hvit en....

Solskinns klem fra en Eline i vasetanker....

3 kommentarer:

  1. Jeg har den hvite med hull og er veldig fornøyd med det :-) Men den hvite med gulldekor har jeg aldri sett, bare den rosa. Den rosa er jo søt også da...

    SvarSlett
  2. Så kjedelig da. Det var en flott vase. Håper du får tak i den et eller annet sted.
    Ha en god torsdag :)

    SvarSlett
  3. Jeg tenker du finner en annen vase en annen plass jeg som treffer din gode smak;-)

    Ha ein flotte dag

    Klemz

    SvarSlett