20 april 2010

Når Høvdingen er borte danser Eline på bordet??

I høst startet jeg med godt mot å male den minste delen av stuetaket vårt. To strøk med sperregrunn og deretter skulle det to strøk med 80 blank hvit. Vel, det ble med det ene strøket oljemaling. Jeg ble så dårlig etter det at det ble ikke noe mer maling på meg.... Før nå. Høvdingen er nemlig på jobbtur..... "Gliser"
Når han er borte ja da kan jeg gjøre ting jeg ikke har lov til.... Hi hi.

Ting som å male ferdig taket. Førbilde fra i høst. Ufyselig trehvitt tak. Mørkt og trist.

Nå: Mye mye bedre. Vakkert hvitt skinnende tak. Nå skinner det litt ekstra siden det ikke er tørt enda. Dørkarmen fikk seg også et oppfriskende strøk. Utrolig deilig å endelig bli ferdig med dette.


Vårt lekte "nye" tak her har også vinduskarmen fått et oppfriskende strøk. Den blå maskeringsteipen er utrolig kjekk, fordi den ikke er fullt så vanskelig å ta av etter at den har stått på en stund. Og en stund ble den jo stående på oppunder taklisten. Men det var ingen problem å ta den vekk.



Her kan du se kontrasten, mellom den ferdigmalte delen av stuen og den som er umalt. Den må etterhvert til pers denne delen også, men jeg vet ikke om jeg orker å ta denne nå. Selv om det hadde vært deilig å blitt ferdig. Kanskje neste gang Høvdingen drar på jobbtur...?!?
Som du vet når katten er borte danser jo musene ;D



9 kommentarer:

  1. Riktig fint ble det, men du???
    Nå må du ta det litt rolig da, men huff, jeg skjønner deg godt jeg gjør også ting jeg ikke skulle.
    Ha en god kveld nå, klem Laila

    SvarSlett
  2. Å gi meg litt av energien din er du snill!!!
    Det ble lekkert....
    Her i heimen er det mannen som må male takene...

    SvarSlett
  3. Oioioi! Så utrolig flink du er!
    Å male tak er jo ikke akkurat det enkleste eller gøyeste;)
    STOR forandring ble det, utrolig fint=) Lyst og trivelig!

    Håper du har fått litt avslapping og kos mens høvdingen har vært borte også=)
    Sv: Utrolig deilig å ha begge bestemødrene her ja! Godt for de, og for ungene... Går utrolig fint, siden jeg var innstilt på det, OG jeg vet jo at det bare er for en periode;-)

    Håper våren kommer snart så alle får energi og mange fine stunder ute! Ha en strålende tirsdagskveld=) Klem

    SvarSlett
  4. Du er kjempe flink! He..he...he... Og jeg sitter bare å venter på at mannen skal dra bort så jeg kan leke meg :0) *Smile* Han skulle egentlig dra på jobbtur den 22 april, men det ble avlyst :0( Og det er ikke ofte han er på jobbtur og jeg har muligheter til sprell.. Men den som venter på noe godt...
    *Smiler-lurt* *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  5. Det blei kjempefint, Eline. Ta det nå litt med ro så du ikkje blir dårlig igjen, å male tak er jo kjempetungt. Ha ein fin tirsdagskveld.

    SvarSlett
  6. Det var en flott forandring. Godt å få gjort ferdig slike ting. Har et soverom som er under bearbeiding. Men det tar sin tid. Håper det går bra med helsa. Og at du tålte denne utskeielsen.
    ha en fortsatt flott våruke :)

    SvarSlett
  7. Åååå så flink du har vært! Det er ikke bare bare å male et tak! Og slitsomt er det også! Kjempe fint ble det! Og heldig er mannen din som kommer hjem til ferdig oppusset stue;) Kos deg masse! stor klem

    SvarSlett
  8. Nååå fekk eg kommentert ja....puh.

    Jepp, me må jo bare få til en bøljan blå tur...det hadde vært kjempe moro;-)

    Det taket i stua, kommer til å bli kjempelekkert når det er helt ferdig...ha en strålende dag;-)

    Klemmer på

    SvarSlett