15 mars 2010

La oss gå på vift!

I vårt kommende kjøkken så må vi ha en ny vifte. Den gamle rett og slett bråker veldig høylytt når den blir satt i gang. Jeg er litt halv redd når jeg starter den opp for at den en gang skal bestemme seg for å komme etter meg. Rett og slett bare fordi jeg tror den helst vil være i ferd etter et laangt arbeidsliv. Den protesterer i hvertfall så mye at realiteten for at den kan finne på å falle ned eller eksplodere, er der. "Huff."


Høvdingen har lagt sin elsk på en slik vifte som du ser på bildet. Det er ikke akkurat denne men ganske så lik. Den ser jo veldig lekker ut selv i mine kritiske øyne så her er vi ganske så enige.... Vel, hvis du ser bort i fra prisen. For en utluftning mekanisme, (som forøvrig alle husstander har) synes jeg prisen er rett og slett ufyselig.

Jeg skjønner jo at den viften som vi har funnet er vel nesten som et Designer møbel å regne men herlighet...!! Mellom 15 og 20 store lapper?? Og noen mer til?!? Ja ja det koster å like spesielle ting. Helst skal den jo være så sort som mulig , slik at de sorte hvitevarene passer fint i lag men vårt kommende hvite stilrene kjøkken. Vi har funnet noen alternative vifter som vi har funnet billigere så hva viften vil komme på til slutt vet jeg ikke enda.

Vi tenker visst som arkitektene ved å velge en rimeligere kjøkken innredning for å så heve kjøkkenet med flotte svarte hvitevarer. Det mente en av disse kjøkken damene ;) Morsomt å høre det da.

Det kommer nok til å bli en del kjøkken innlegg fremover, selv om ikke selve renovering en skal starte før det nærmer seg sommeren. Jeg gru/gleder meg til å publisere mitt nå værende kjøkken "Gulp" :P
Ha en flott mandag da dere ;)
Ps. Viftene fant jeg i farten hos Hjemogvilla.no

14 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Lenge siden sist! KOselig å "høre" fra deg igjen :-)

    Gleder meg til å følge med på kjøkkenutviklingen her inne hos deg :-)

    Ha en flott ny uke :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. gleder meg til å følge dette kjøkkengreiene ja....tenker det blir veldig bra;-)

    SvarSlett
  3. Takk for kommentar..bra at du er der... klem

    SvarSlett
  4. blir spennende å se hvordan de tblir til slutt.
    Lykke til
    Ha ei flott uke :)

    SvarSlett
  5. så nå blir det nytt kjøkken ja, det blir godt det! Men det koster nok ja, det tror jeg på!

    Gleder meg til å se resultatet;)

    SvarSlett
  6. Heia vennen, innom for å hilse på.
    Den eldste pusekatten vår er syk, så her "depper" vi... men vi håper hun blir frisk fort.

    Ønsker deg en fin uke.
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  7. Oh, den første viften der var jo bare utrolig stilig!!! Men så mange lapper til vifte kan vi nok bare drømme om. Spennende å følge med på kjøkkenoppussingen ja!
    Gleder meg til å se ferdig resultat=)

    Ha en strålende uke=)

    SvarSlett
  8. Er helt tom for ting å si... ligger på sofaen etter en halv arbeidsdag, og er skikkelig dårlig for tredje dag på rad :( men ville likevel legge igjen en hilsen hos deg. Blir spennende å følge med på kjøkkenet fremover :) *klem*

    SvarSlett
  9. Skal pusse opp kjøkkenet jeg åsså, det er vanskelig!!!! Jeg har åsså lurt veldig på hvilken vifte jeg skal velge, om jeg skal ha alle hvitevarene innebygde eller noen eller ingen... klarer ikke å bestemme meg for noe!

    SvarSlett
  10. Så morro å få følge kjøkkenplannleggingen hos dere.For noen flotte Vifter,men prisen var jo stiv også da.Så blir spennende å se hva som blir valget.Ha ei god helg,klem sissel

    SvarSlett
  11. Hei igjen :)

    Ja, helt rett, hadde aldri trodd at jeg kom til å tenke så mye over at jeg eier leiligheten. Før har jeg bare bodd et sted og det var det, når jeg nå går inn i leiligheten er "hjemme-følelsen" det umiddelbar, og at jeg selv bestemmer hvordan alt skal være er så utrolig morro.
    Bare det å henge opp noe uten å tenke på at det blir hull i veggene for de som skal bo der neste gang er verdt hver krone..hehe
    Jeg har også lyst på integrerte hvitevarer, så blir nok kun det. Er fint at det blir en helhet over kjøkkenet. Blir å velge et ganske klassisk kjøkken, ikke et jeg må skifte om 10 år fordi det er umoderne.
    Har sett i uendelige kataloger og nettsider nå, de er nesten for mye å velge mellom!
    Vil jo gjerne ha det praktisk, og det er jo så mange praktiske løsninger på markedet at jeg ikke vet om jeg kommer til å få plass til alle! Hehe

    :)

    SvarSlett
  12. Huff! Ja valgets kvaler og dyrt skal det jo alltid være, det man faller for. Men den var veldig flott da. Jeg hadde sikkert gått for den..
    Klem Elin:)

    SvarSlett
  13. Kjekt å planlegge nytt kjøkken !
    Kunne tenkt meg nytt kjøkken selv,,,vårt er i eik som vi malte hvitt for noen år siden. Helt greit , men enkelte av skuffene har liksom begynt å takke for seg ..Jaja en dag...nettopp hatt en veldig dyr reparasjon på bilen min...men drømme og planlegge går jo an...
    Lykke til med gøy planlegging hvertfall ;) Håper humøret og formen er bedre, snart lysere tider nå :0)
    Ha en fin uke videre ;)

    SvarSlett
  14. Heisann, lenge siden sist. Blir spennende å se hvordan det går med kjøkkenet etterhvert :-)

    Ønsker deg en riktig god påske - påskeklem fra Ragna!

    SvarSlett