16 februar 2010

Når livet er som en gammel kjerre vei.....

Dette hadde jeg virkelig trengt nå. Deilig kake med kamuflert kaffe. Rett og slett å skjemme meg selv bort litt...

Noen har spurt meg om hva som skjer med bloggen min. Vel... Det skjer jo ikke akkurat så mye her. Det skjer ikke mye med interiør tanker i hodet mitt heller. Hvorfor?
Jo for i hodet mitt er det fullt, helt fullt av utfordringer i livet generelt og problemer. Ting som krever mye tankevirksomhet, og ikke stopper det heller.... Helt siden nyttår har den ene tingen etter den andre dukket opp. I tillegg så har vi jo skikkelig vinter, vinter i år. Mye kaldt og mye snø. Kroppen min er ikke mest glad for det. Men så går jeg jo på ski i stedet for å trene hos fysioterapauten, og jeg bare elsker det. Å være ute i løypene altså. Noen ganger riktig nok i sneglefart, mens andre ganger i god fart ;)

Så alt er ikke bare negativt, men sliten...? Ja ufattelig sliten blir jeg. Så energi nivået er ikke på topp. Noe som igjen nok merkes av gjengen her hjemme. Utfordringer, problemer og lite energi kombinert med en kald vinter.... Næh, ingen god plan det. Så mor er nok litt grumpen og amper til tider. Det er jo ikke gøy for noen.

Noen problemer er jo løst og nye har kommet til. Derav mye tenking midt på natten. Tre timers balering rundt i sengen for å prøve å sove og komme til løsninger. Blir jo ikke mindre grumpen og i godt humør av det. Dette er vel kanskje bare ett av de årene hvor utfordringer skal gjennomgås. Man blir visst sterkere av det.... Har jeg hørt. ;)

Jeg ble anbefalt en bok av Kalimeras Blogg. Den heter "The Secret" Jeg holder på å lese den... Men å snu en negativ tankegang til en positiv en.... Utrolig vanskelig. Men jeg tror jeg hadde trengt å kunne lære meg det nå. Før hodet mitt eksploderer mener jeg.
Det må nok litt venninne prating til slik at jeg får luft og andre tanker inn i hodet, og ut med alt det andre. Livet er jammen meg en hullete, gammel kjerrevei noen ganger.
Så interiør står ikke i høysetet om dagen. Det er mye jeg skulle ha gjort men.... Kanskje etterhvert.
Tusen takk til alle dere som har vært innom meg ;)





13 kommentarer:

  1. Det finns ikke problemer, bare løsninger.....eller, jeg husker ikke helt hvordan den regelen er. Det er bra vi går mot vår og sommer, og ikke minst lysere tider. Det ser ihvertfall jeg frem til....Vi må snart treffes, ha en skikkelig jentekveld. Det tror jeg både den ene og den andre trenger.

    Ha en fin fin dag.

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Det er ikke kjekt når det er slik, men heldigvis er det jo alltid lys i enden;-) Snart (håper vi) kommer våren, og alt blir så mye enklere og bedre når vi går mot lysere tider! Med sol, sene kvelder og alt som hører til=)

    Håper du får en strålende uke, med litt mindre å tenke på=)
    Klem

    SvarSlett
  3. Godt at det alltid er lys i enden av tunnellen, uansett hvor humpete veien er. Men det kan være tøft mens det står på.
    Håper du ser en løsning snart.
    Ønsker deg alt godt :)

    SvarSlett
  4. Trist å høre at du har det så tungt nå, men av erfaring vet jeg at positiv tenking gjør ting bedre. Men selvfølgelig har man nedturer. Håper og tror du kommer helskinnet i gjennom det.
    Klem Laila

    SvarSlett
  5. Godt at det går mot lysere tider, da virker ikkje alt så tungt og mørkt. Vinteren kan være hard på så mange vis. Håper det går bedre etter hvert. Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Jeg leser også "the secret" for tiden. Men jeg klarer bare små stykker av gangen, så må jeg legge den bort. Jeg må liksom bearbeide det som jeg leser før jeg kan lese videre. Uff, det er tungt når ting går litt trått. Ønsker deg god bedring, og du skal se at livet retter seg snart. *STOR omtanke klem* til bloggvenninnen min!!! -Kamilla-

    SvarSlett
  7. uff da det hørtes ikke lett ut.....håper du snart kommer til hektene!

    SvarSlett
  8. Får håpe at det går bedre med deg .Ikke noe særlig når formen er sånn som det du beskriver.Masse god bedring,Klem Sissel

    SvarSlett
  9. "hemmeligheten" er en veldig bra metode - men vanskelig ja.... Jeg har filmen. Type dokumentarfilmatisering av boken... Veldig bra. Har sett den to ganger. Fikk den av Mor når jeg var lengst nede.
    Lykke til med hva det enn er du strir med, og god bedring til kroppen... *tenker på deg vettu*

    Har du rukket å se hvor flott soverommet mitt ble til slutt da? :)

    *klem*

    SvarSlett
  10. EG håper du klarer å nøste opp i alt som svirrar rundt i hovudet ditt. Ein venninneprat er ikkje so dumt, det er iallefall fint å få lufta ut litt:)

    Stor klem frå meg!

    SvarSlett
  11. Hei hei hei - jeg skal ikke si: jeg vet hvordan du har det..for det gjør jeg ikke - men jeg kan skjønne det - og ja..livet er en humpete kjerrevei innimellom.. Det er ikke alltid så lett..men det er i motbakke det går oppover..

    Håper du får "ryddet" opp i humpedumpene på veien din..og at du snart igjen føler deg bedre!

    ..men du, det er godt å blogge likevel, selvom dagene ikke bare er solskinn..

    Ha en finfin helg!

    KlemKKann

    SvarSlett
  12. Håper virkelig du finner ut av det.
    Ikke altid så enkelt å være positiv,
    men det hjelper når klarer det .
    Så for vi håpe på våren om ikke alt for lenge og litt mer varme.
    Klem

    SvarSlett
  13. Så dumt at du har det slik da. Skiturer gjør nok godt både fysisk og psykisk. Jeg har også lest boken the secret. En annen bok du kan prøve er Change your life in seven days av Paul McKenna. Mange gode tips som gjør at du snur tankene ganske så umiddelbart.

    SvarSlett