12 januar 2010

Vi tar en krukke, noen grener og prismer....

For mange år siden, jeg lurer på om ikke det var til 20 års dagen min..? Fikk jeg denne krukken. Den var da havgrønn og med en dekorasjon oppi. I årenes løp har den forandret farge og innhold. Slik ser den ut nå. Svart og med grener og lys.

Slik så den ut før denne siste forvandlingen. Grå med mørk grå lasering. Den ble jo tøff da også men jeg ble så fort lei av den. Så jeg sprayet den svart matt.

Jeg synes at dette ble mye bedre. Grenene har jeg plukket fra plomme treet og tørket. En liten lysslynge og vips så ble den ganske så stilig.



For å lage litt effekter har jeg hengt på masse prismer, som jeg tok av en gammel prismelampe. Det henger også to store prismer på og noen hjerter med prisme på enden. De er egentlig til å henge på adventslys, men jeg syntes de passer bedre her ;)




Jeg har rett og slett bare tatt det som jeg hadde. Men når jeg kommer over prismelamper på Brukten så kjøper jeg de. Plutselig så kan man få bruk for dem ;)


Denne krukken med grener står her i stuen og lyser opp. Jeg synes at det blir så tomt når julepynten er borte så da må jeg finne på noe.
Jeg minner om konkurransen her hos meg. Vær med å vinn de flotte englene fra Stabbursbua, jeg trekker vinneren i morgen ;)
Så skynd deg å heng deg på.
Ha en strålendes dag ;)




12 kommentarer:

  1. Heia, hehe ler så eg grine sjøl eg av høydeskrekken min! Ikje fyse!

    Ha en strålande dag!
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  2. SÅ du imponerer både med Ski og skøyter...flinke jenta;-)

    Ha en flott dag.

    Klem og klem

    SvarSlett
  3. Artig ide`!! ja det ble tomt uten juletreet....og lite farger uten julepynt...Har kjøpt en haug med tulipaner og tenner fortsatt mye telys...det kan man se på vinduet i dag når solen skinner inn...
    Ha en fortsatt fin uke videre :0)

    SvarSlett
  4. Flott ide, for visst blir det tomt når juletreet blir tatt vekk. Ønsker deg ein fin dag.

    SvarSlett
  5. Ja en må finne på noe når julepynten er ute. dette var jo flott. Savner noen prismer av og til så jeg må nok kjøpet noen lamper jeg også. Greit å ha på lur. I dag har jeg ikke gjort noe fornuftig. bare fyrt og lata meg.
    Må snart sette i gang med oppvask og middagslaging.
    Ønsker deg en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
  6. Jepp - flott som svart!..og herlig lys, grener og prisme pynt du har laget! - enig det blir litt tomt når en tar bort julepynten..derfor står den 7 arma lysestaken min i vinduet enda - må vel ta den ned snart..

    Ha en knall tirsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  7. Takk for koselig kommentar.
    Kan tenke meg at det var herlig å få gå på ski. Det er lenge siden jeg har gjort det.
    Iår syns jeg vinteren har vært herlig selv om det er kaldt.
    Det er så lyst og rent, ikke det vi er vant med her i Bergen. Det bruker å være slaps og sludd med glatte veier og speillank is.
    krukken ble flott den.Har noen kilo prismer liggende her og .
    Skal nok få brukt de.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  8. Dekorativt med greiner :)

    sv: Høres bra ut med notert løfte :) Hadde vært morro... Har også planer om å dra på Ikeashoppig i nermeste storby, og da tenker jeg det blir middag, eller noe, med Løvinnen :)

    SvarSlett
  9. Så morsom ide. Blir veldig mørkt med det samme alle julelysa forsvinner.

    SvarSlett
  10. Så flott det ble med en svarte krukken, prismene og lyset :0) Jeg gjorde noe liknende til jul. Lakker grener i sølv og hang på lys og røde julekuler. Kos deg videre! *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  11. Så nydelig dette ble!! Koselig å ha dette, nå som juletreet vel er ute av huset.. :o)

    Ønsker deg en flott uke videre!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  12. ja det er ikke alltid store lapper, med mange nuller på som skal til for å skape noe fint... dette var jo et prakteksempel!!

    veldig fint!

    SvarSlett