26 januar 2010

Let`s boggie to the bedroom... Del 1.

Ja la oss gjøre nettopp det. For dere som har følgt bloggen min en stund, vil dere kanskje huske et evig mas fra meg om takmaling på soverommet...?? Taket var som dere ser veldig så trehvitt og trist. Legg også merke til lampene...

Her er taket bedre synlig sammen med skyvedørs skapdørene. De også i trehvit utførelse. Bare for å ha sagt det... Jeg er dønn lei av trehvitt.

Skapet har jeg blogget om før. Ufattelig tungt å male det fordi at skapet nærmest slurpet i seg malingen. Det var litt av en jobb, men det var jo også å male hele taket med fire strøk. Glad at jeg er ferdig med det.


Nå kommer bildene fra et makeower bedroom, men med elementer som jeg har planer for. Slik som denne kommoden. Jeg ville egentlig male den svart, men siden den er Høvdingen sin så må jo han få bestemme det. Den skal med tid og stunder bli hvit blank. ;)


Lysestaker, ramme og skrinet har jeg kjøpt på Sinclair her i byen.
Her er sengen, og legg nå merke til de nye leselampene. Disse har to skjermer, en svart og en hvit, slik at jeg kan bytte farge når jeg føler for det. Perfekt, spør du meg ;) Taket er hvitt og jeg er super fornøyd med det.





Skapdørene har også blitt fornyet. Min svigerinne og Høvdingen tapetserte de. Tusen takk for hjelpen ;) Ble de ikke tøffe?




Svart med gull mønster, slik at de passet listene rundt. Tapetet fant jeg etter mye leting hos Lykke i sandefjord. Disse dørene er jeg rett og slett kjempe fornøyd med. Synes de skaper en flott kontrast til alt det hvite.






Lampen har jeg vist frem tidligere, og er super fornøyd med den.Et innlegg om den finner du HER. Litt kjedelig med den ledningen i taket, men jeg tenkte ikke på den i det hele tatt når jeg tok bildet. Døren skal også med tid og stunder bli hvit.




Et lite glimt av skapet som er hvitt blankt og den vesle krakken som også er i ny drakt. Et innlegg om den finner du HER.
Jeg har fått noen utfordringer og award, og jeg skal ærlig innrømme at jeg er dårlig på det. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan, og takk, jeg setter stor pris på at dere tenker på meg ;)
Ha en strålendes uke ;)






11 kommentarer:

  1. Puh, endelig ett nytt innlegg......
    Ble litt bekymret for deg her..hehe. Soverommet ble kjempelækkert;-)

    Ha en fantastisk dag;-)

    klem og klem

    SvarSlett
  2. Soverommet ble kjempefint!
    Utrolig stilig det dere har gjort med skapdørene altså!=)

    Ha en fin tirsdag=)

    SvarSlett
  3. Snadder soverom! Flink du er.

    Riga er topp! Gled deg.

    Boka bør du absolutt lese. Fantastisk.
    Kos deg med dagen i dag.
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  4. Se der ja, Det ble jo riktig så fint :)
    Ja nå har stormen kommet, men orkanen skal komme i kveld vistnok... Gleder meg til å komme meg hjem fra jobb og krype sammen i sofakroken med noe varmt i kroppen og en dyster film :D

    *klem*

    SvarSlett
  5. Ha ha. Lo av overskriften. Så lyst og lekkert det ble. Rart at litt maling i taket forandrer rommets inntrykk så totalt og helt. Den tapeten var jo bare urstilig. Det ble kjempefint. Lurt med lys du kan skifte ut. Ha en topp uke.
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei igjen :-). Pipa vår kan brukes, det er bare det at luften i huset ikke er dimensjonert til peis. Vi kommer trolig til å oppleve at det er vanskelig å fyre i peisen, og at det soter veldig. Vi kan løse det ved å sette inn en ekstra lufteluke i rommet. Jeg ble bare så overrasket over at vi ikke fikk vite noe om dette før vi spurte, siden husleverandør er så opptatt av god inneluft.
    Klem

    SvarSlett
  7. Soverommet ditt blei jo kjempefint. Stilig med den tapeten på skapdørene.Ha ei fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  8. Takk for titten inn på deres soverom. Det ble flott med hvit tak, og ikke minst, dei flotte skapdørene. Kan forstå at det var godt å få malt det.
    Og så må jeg si tusen takk for gode ord. Setter stor pris på det.
    Alltid så oppmuntrende å lese kommentarene fra deg.
    Ønsker deg ei fortsatt god uke :)

    SvarSlett
  9. Takker for koseli kommentar.Må si at soverommet ditt ble riktig så lekkert.Utrolig hva hvitmaling gjør med et rom.Og så stilig den tapeten på dørene !Håper at formen Din er bedre.Klem Sissel

    SvarSlett
  10. personlig og vågalt soverom- alltid artig med kreative innslag! sikkert lurt med tapet på skapdørene- maling ville sikkert fort ha flasset av?

    SvarSlett
  11. Mye bedre. Jeg får helt fnatt av å se furu, kvistene og det gulnede treverket er jeg fint ferdig med.
    Tapeten var skikkelig flott.

    SvarSlett