27 januar 2010

En liten rød en!!


Bilde lånt fra Gaga.no


Nå har jeg tenk å blogge om noe som slettes ikke har noe med interiør å gjøre men som er utrolig praktisk hvis strømmen skulle finne på å gå.
Nå har jeg alltid lurt på hvor strømmen egentlig går når den blir borte, men jeg går ut i fra at den forsvinner tilbake til leverandøren. Som for eksempel Fjordkraft eller Skagerrak energi. Når den kommer tilbake til leverandøren og ikke blir brukt av oss, så selger de den sikker til noen i utlandet…. Jeg lurer på hvordan det ser ut hjemme hos dem?

Tilbake til den lille røde. Jeg var å fylte bensin i går etter at Dronningvognen gav uttrykkelig ønske om å gi den litt mat. Den lille bensinpumpelampen lyste knall oransje og til slutt blir det ganske irriterende, for plutselig så er den tom. Det er ganske kjedelig så jeg valgte å fylte bensin. Jeg tuslet inn for å betale og DER var den. En knall rød lekker diodelommelykt. Den er ca ti centimeter lang og helt perfekt som husmor hjelpemiddel. I tillegg så lyser den som en flombelysnings lampe.

Men så kommer problemet. Hvor skal jeg gjemme den? Slik at jeg vet hvor den er når jeg trenger den, og at ingen i familien(høvdingen har masse verktøy, men han låner bestandig mitt, for det VET han hvor er.) Du har også barna som raskt ser sitt snitt til å snappe lommelykten for å bedrive skatte jakt i husets mørke og spennende steder. Eller som trenger den fordi deres egen ikke virker på grunn av tomme batterier, eller fordi den mystisk nok har forsvunnet.

Tenke seg til hvor mange lommelykter som forvinner her i huset. Det er veldig merkelig så jeg lurer på om vi har et lommelykts spisende dyr et sted her i huset? Jeg finner i hvertfall ingen når jeg trenger en. Men nå, NÅ har jeg en og den er bare min. Skal jeg gjemme den i vesken? (slik at jeg alltid vet hvor den er?) Hva med kjøkkenskapet? Nei der er det nok for mange snokere. Hva med nattbordskuffen? (Å nei… der er det så masse greier at jeg nok aldri hadde funnet den igjen.) Huff, jeg får vel gjemme den i verktøykassen min, og nåde den som stikker av med den!

Litt hverdags humor ;) Innlegget bare dukket opp i det jeg hadde skrevet forrige innlegg ferdig. Kanskje alle disse skiturene og mini bloggpausen har øket skrivelysten?

9 kommentarer:

  1. Heihei! Lommelykter er en fin ting =) Men de har det absolutt med å forsvinne ja.Vi har dem som regel i garasjen,men vi har direkte inngang til garasjen fra huset,må man ut så er man kanskje like langt? ;) Du har ikke et roteskuff eller en kommode hvor man gjemmer mye rart,det er der jeg alltid leter etter det jeg mister =)Men jeg tenker at du finner sikkert et lurt sted som bare er den lille røde sitt ;) morsomt navn på bilen foressten,Dronningvognen,den bærer nok navnet med rette =D

    SvarSlett
  2. Akk ja, ett evig problem! Vet jo aldri hvor lommelykta er når man trenger den.
    Hva med å ha den i en jakkelomme på en jakke du nesten aldri eller aldri bruker. Da vet du hvor den er og ingen andre, haha.
    Kanonnavn på bilen! hihi

    ha en deilig kveld.
    Klemmer til deg

    SvarSlett
  3. hahaha, du finner den ikke igjen i nattbordskuffen din fordi der er det så mye greier fra før.....*flirer* Hmmmmmmmmm;-)

    Ha en fin kveld

    Klem og klem

    SvarSlett
  4. Det var en snerten liten nyttig sak. Håper du får ha den i fred. Jeg har egen verktøykasse, men det forsvinner stadig ting derfra ja.
    Ønsker deg en lysene fin dag :)

    SvarSlett
  5. Hva med å oppbevare lommelykten i sikringsskapet?
    Klem

    SvarSlett
  6. Ha ha ha! Jeg leter fremdeles etter mine lommelykter, og de har forskjellige plasser her i huset...og gudene skal vite at det er mange lommelykter som ikke vil bo her noe mer heller...de har rett og slett sagt opp og flyttet...selvom jeg aldri har fått beskjed!!!! Den lille lekre røde du har kjøpt, den hadde havnet rett i vesken min!!! Se for deg at dronningsbilen stopper på en øde øy med et lite hjul uhell....da hjelper det ikke at den ligger hjemme i verktøykassa.. ;) Ellers så må jeg si at soverommet deres ble kjempe fint!!! Dere har vrt utrolig flinke og skap dørene er jo en dronning verdig!!!! Løøøøve

    SvarSlett
  7. Hi..hi morsomt innlegg dette!og ja jeg kjenner absolutt igjen dette problemet,og her i huset har jeg faktisk gjitt opp.Nytter ikke å berge lommelykt uansett.Vært morro å vite HVOR de virkelig har havnet til slutt?...

    SvarSlett
  8. Herlig - deilig glede i hverdagen - takk for et lurt smil!!

    Ha en finfin torsdag - jeg har fri og skal strikke strikke strikke!!

    KlemKKann

    SvarSlett
  9. Fine lykten... Lyser veldig godt de der :)

    *Håper dagen er fin* Nå har vi fått snø igjen her oppe, men den er jo forsåvidt fin den, så lenge temperaturen holder seg lav og den får ligge i fred en stund...
    Jeg og mannen har planlagt polargrilling i helgen, så jeg krysser fingrer for go`vær :)

    SvarSlett