15 januar 2010

Bare litt om hverdagen.

I dag har jeg tenk å være litt filosofisk, rett og slett. Jeg ligger her på sofaen og vaske folkene, eller gulvterapautene om du vil, vasker, rer senger, rydder og ordner rundt meg. Det er ganske så deilig å slippe å gjøre det selv. Ikke for det, jeg holdt jo på med det lenge. Vasket ett eller to rom om dagen og holdt etterhvert på hver eneste dag. Huset er jo stort og vi er jo mange her, fordi vi er to familier smeltet sammen til en stor ;) Resultatet av all vasking og ryddingen var at jeg var konstant dårlig pga sykdommen min. Det var Høvdingen som etterhvert kom opp med ideen å ansette vaskehjelp. Ganske motvillig ble jeg med på det. (hvem vil vel ha fremmede som romsterer rundt i huset?)


Men i dag kan jeg prise meg lykkelig. Formen er bedre fordi jeg slipper alt det tyngste arbeidet, og jeg har mer krefter til familie og venner. Og til å dille på med min interiør interesse ;D Ganske deilig det altså.
Selv om jeg stadig faller ned i mine dype daler hvor kroppen nekter å samarbeide, som feks i julen, så er jeg bedre enn hva jeg var for tre år siden, da jeg jobbet hjemme i fra sengen. Jepp faktisk, nesten et helt år jobbet jeg fra sengen før jeg til slutt måtte innse at sykdommen bare økte i omfang og jeg bare ble dårligere. En av det tøffeste tingene jeg har gjort var å måtte innse at jeg måtte "kaste inn håndkleet" og omsider la meg sykemelde. Noe som legen forøvrig hadde ventet på noen år....
Håpet om å komme tilbake i jobb en gang dør nok ikke hos meg, men jeg har innsett at det kan ta noen år..... Hvis sykdommen roer seg eller står stille. Jeg lever i troen på at den gjør det ;D


Uansett så har jeg i dag en god dag ;) En god dag er en lykkelig dag. Barna skal i bursdag til ei lita søskenbarnjente, og deretter til faren. Noe som vil si at Høvdingen og meg er barnefrie i helgen. Deilig ;) Vi har planer sammen med noen venner så det skal bli kjempe kos. Vi skal nemlig planlegge en storby ferie i kveld. Jeg kjenner at det rykker i reisefoten og gleder meg til å finne ut hvor vi skal reise. Roma? Paris? Eller et nytt og spennende sted?


Nå har jeg egentlig bare latt tankene flyte her. Bildene er fra julen, men det var egentlig fatet som de ligger på jeg skulle fortelle om. Det er digert, tungt og kjempe lekkert. Vi fant det på en kjærestetur til Gøteborg i høst. Til ca et par hundre kr. Vi bare måtte ha det ;) Så i julen fylte jeg det med store flotte kuler. De røde kulene med sort mønster, det sorte mønsteret er av fløyel, er ordentlig store. De fikk vi av Høvdingfuglforeldrene et år ;)
Nå skal jeg nyte et rent hus, ordne en bursdagspresang og så gleder jeg meg til en flott helg ;)
Ha en strålendes helg dere også ;)


24 kommentarer:

  1. Så deilig å få hjelp til husarbeidet så du kan leve litt! Du er jammen heldig som har en så omtenksom mann.
    En gang, når jeg blir rik, skal jeg og ha hjelp til sånt, og reise på kjæresteturer og storbyferier.
    Gleder meg til å høre hvor dere skal. Riktig god helg til deg.

    SvarSlett
  2. Så snill mann du har som tenker på sånt. Og heldige deg som skal planlegge tur. Jeg tenkte å ta en tur på reiselivsmessa og drømme meg bort der i morgen:-)

    SvarSlett
  3. So deilig med vennekveld og planlegging av weekendtur:)

    Atter ein gong funderer vi på omtrent det same, det er kjedeleg å kjenne på begrensningar, men åå so godt det er å kjenne på at kroppen fungerer(innimellom)!
    Eg skal stryke "lange, slanke leggar" på ynskjelista mi og erstatte det med "vaskehjelp" ;)

    SvarSlett
  4. Tror du har en mann som er glad i deg og vil at du skal ha det bra.
    Ikke bare å klare et stort hus selv om en er frisk. Sliter med å komme rundt jeg. Eller det gjør jeg ikke hver uke, men slik innimellom så får jeg nå tatt det værste. Du får kose deg i kveld. Spennende å planlegge tur.
    Ang. englene så har jeg pakket dei ned alt. Så det får bli bilder av dei til neste jul.
    Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  5. For en omteksom mann du har, må jo simpelthen være deilig å få hjelp til husarbeidet. Nyyyt det!

    Herlig med alenehelger en gang i blandt, og kos å planlegge weekendtur. Anbefaler Riga, Praha eller Krakow! Nydelige byer.

    Håper formen din blir stadig mere oppegående! The Secret vet du - har du lest den?

    Ha en deiiiiilig helg.
    Klem fra Helen

    SvarSlett
  6. Hei hei kjære deg, jeg har vært en dårlig bloggvenn i det siste...men bedre sent en aldri...ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!!
    Så fint at du har ordnet deg med hjelp i huset!
    Du skal ha god samvittighet for det.
    Det er bedre å bruke energien din på det som er hyggelig enn å slite deg ut på husarbeid!
    Det er så deilig med en slik tur sammen med gode venner!
    Å komme seg bort fra barn og hjem gjør godt innimellom!
    Vi har nettopp bestilt oss sommerferie.
    Turen går til Tyrkia, 5 stjernes, knallfint all inklusive hotell.
    Så nå er det bare å glede seg til sommeren ;O))

    Kos deg i kveld og ha en flott helg!
    Klemmer fra Linda

    SvarSlett
  7. Åh, deilig med rent hus, men akkurat nå drømmer jeg mest om et ferdig oppusset ett... Er drit lei av å se på blekt panel i tak og på vegger, et vindfang som lekker og er ubrukelig, lister som mangler over alt og trapper som har klumper av sparkel :(
    *Måtte energien komme til oss*

    Takk for besøk hos meg, alltid like oppløftende :)
    God helg og kose deg med høvdingen ;)

    SvarSlett
  8. Heihei.Takk for kommentar på bloggen min!Ja tiden flyr!!Jeg har gått over me begge 2 også så håper jeg slipper litt billigere unna denne gangen!!
    Nå skal jeg sitte meg godt ned i sofaen etter ett godt måltid og hekle ett babyteppe til småen:)
    Ha en flott kveld videre og en super helg
    klem

    SvarSlett
  9. hei hei....

    Kjempekjekt å høre at formen er god, unner deg det vettu kjære snuppa.

    Kos dere riktig bra i helgen..

    Klem og klem

    SvarSlett
  10. God bedring til deg. Vet hvordan du har det. Og det er slitsomt å se at livet går forbi uten at du er med.
    Stoooor klem

    SvarSlett
  11. Så utrolig herlig det må være med hjelp til husarbeidet, men som du sier, du trenger det, så da da er det på sin plass ;0)

    lykke til med å planlegge kjærestetur!
    Ha en fin helg :0)

    SvarSlett
  12. Heisann...

    Er noen ganger bare deilig å la tankene fly også da.. Det setter i grunnen gangske mye i perspektiv..

    Har dessverre ikke fått vært å sett etter englene mine enda:( Måtte jobbe i går og i dag så da må jeg se om jeg finner dem neste uke :) Bare håper de har for de er nydelige rett og slett..

    Ha en super kveld med høvdingen og håper dere finner et nydelig reisemål.. Psst hører Praha er fantastisk...

    SvarSlett
  13. Ønsker deg en koselig og avslappende helg. Klem

    SvarSlett
  14. Godt å hjelp med husarbeidet sli at du kan ha overskudd til andre ting. Ønsker deg ei god helg og lykke til med planleggingen.

    SvarSlett
  15. Du har en omtenksom kjæreste-nyt det:-)
    Nydelige bilder!
    Ha en fin helg, klem Hege.

    SvarSlett
  16. Å så deilig det høres ut, men årsaken til at du får hvile deg nå, er jo ikke så god... Håper du kommer deg godt :)
    Jeg har latt hus være hus i kveld, første alenehelg på lenge, deilig!
    Kos deg!
    Nanniklem

    SvarSlett
  17. ..så herlig da - at du har en fin dag og en fin helg..kos deg masse med planlegging av storby ferie!!

    Ha en super lørdagskveld - KlemKKann

    SvarSlett
  18. Jeg har også vaskehjelp - det er skikkelig digg! Ikke det at jeg _trenger_ det men det blir nå i hvertfall reint og jeg blir ikke sur :-) Så den vaskehjelpa synes jeg du skal beholde også når du blir friskere...

    SvarSlett
  19. Må være utrolig godt å ha noen som tar seg av regjøringen i huset.For ja det sier jeg selv av egen erfaring at å drive med rengjøring er utrolig tungt for kroppen ,når man har ting man sliter med.Har presset meg og gjort det selv hittil,men da på smertestillende.Etter at jeg skulle vaske ut julen,så skjedde det noe til det værre i ryggen og vendtre foten.Er jo ryggopperert fire ganger,så har vistnok etter siste fått en nerveskade som gjør at den foten er veldi smertefull.Så nå er det blitt rikti ille igjen,så en ny runde med MR og undersøkelser blir det vel.Sikkert koseli å kunne dra på ferie,det er nemelig alt for sjelden at vi gjør det.Blir spennende å høre valget deres.God bedring til deg,Klem Sissel

    SvarSlett
  20. Ligger en hilsen til deg på bloggen min.

    SvarSlett
  21. Det er en award med utfordring til deg på bloggen min.
    Klem

    SvarSlett
  22. Så deilig med vaskehjelp! Verdt hver krone spør du meg. Vi hadde det i mange år selv, men nå må jeg vaske selv gitt....men huset vi bor i nå er faktisk mye enklere å holde reint enn det forrige!Godt mannen din tenker på deg og sykdommen din! Og du skal i hvertfall ikke ha dårlig samvittighet ved å få hjelp! Bedre for alle at du fungerer;) Og det hørtes deilig ut med weekend tur! Vi skal til Krakow i Polen i slutten av april! Spennende da, du må fortelle hva det ble til! Ha en deilig dag. Jeg har fått betennelse i benet og er hjemme...kjedelig det! Klem

    SvarSlett
  23. Hei. Jeg titter innom igjen. Håper det står bedre til med deg. Engelen har kommet. Den var utrolig fin. Jeg ble kjempeglad.
    Klem

    SvarSlett
  24. Trist å være syk!!! Men bra at du er så positiv og aldri mister håpet. Et hjerte som er gla, er god medisin, så jeg håper du finner noe å glede deg over hver dag på tross av dårlig form!Ønsker deg en fin kveld og takker for titten her =)

    SvarSlett