06 november 2009

Vi tar en skjenk og lar den vandre....

I møte med malekosten. Denne apotekerdisken har følgt meg i mange år. Den har huset forskjellige ting men nå bor den på kjøkkenet. Den var opprinnelig trehvit, ble så beiset brun. Nå..... Nå har den ny farge.

Den har blitt svart blank. Ingen bombe det kanskje, men jeg ble veldig fornøyd. Svart glinsende og har fått et litt eksklusivt preg. Knottene liker jeg godt slik de er så de er originale, rett og slett.

Kjøkkenet vårt består av egentlig to rom så jeg står faktisk oppå bordet for å få tatt et bra bilde.



Til og med Høvdingen som virket litt overasket.... Syntes at den ble kjempe fin ;)


Denne veggen, (som jeg til tider hater) elsker jeg andre ganger. Men kontrasten ble veldig stilig. Derfor blir veggen værende akkurat slik den er helt til kjøkkenet skal pusses opp. Jeg grue/gleder meg til det.




Jeg rakk derverre ikke å komme innom alle som hadde kommentert forrige innlegg så jeg kommer på "besøk" nå.
Ha en flott helg alle sammen. Tusen hjertelig takk for kommentarene fra dere, jeg setter stor pris på det ;)




25 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Så stilig skjenken din ble i svart!! Og med den blanke overflaten så det eksklusivt ut :-)

    En annen ting..... VI FIKK HUSET :-) Jippi :-) Så nå kan møbleringen i hodet mitt endelig slå til for fullt :-) Er så glad for dette :-) Trenger miljøforandring og trenger å komme oss mer sentralt...blir en ny start for oss alle :-) en helt annen verden egentlig. Tenk at jeg faktisk kan gå til butikken. Tiril kan gå til skolen og ikke minst gå til ei vennine :-) Og man trenger ikke 4 hjulstrekker for å besøke oss på vinteren :-)Og drømmen om interiør butikk blir mer realistsik siden det er butikklokaler under oss :-) En liten butikk på hjørne :-) Alvens kreative hjørne :-) drømme drømme :-) men drømmer er viktig å ha!

    Ha en strålende helg :-)


    Mange gledes klemmer ifra meg :-)

    SvarSlett
  2. Hei vennen! SÅÅÅ lenge siden jeg har vært hos deg, det er så travelt for min del, at de gangene jeg får tid til blogg bruker jeg mest på å svare kommentarer jeg har fått...ellers litt tilfeldig innom rundtom..
    Skjenken ble bare RÅSTILIG...og gjett hvem som har samme stil?
    Mine er malt i matt sort, for jeg liker det røffe....så jeg har en kommode med slike knotter du har, og en kjøpmannsdisk med en annen type knotter...men den oksiderte sølv look`en.....
    Elsker kontraster, som du.
    Ha en fiiiin dag!!
    Klem,M
    Ps...har du lyst til å ligge på bloggroll under "venner av" på bloggedamer 40+?
    Link på siden min ...se der hvis du vil..

    SvarSlett
  3. Det er bare en ting å si ...WOW!!!
    Den ble knallstilig!
    Du er tøff altså!
    Her driver jeg å maler hvitt...så kjedelig!
    Det er vel ikke lenge til det må skje noe drastisk her hjemme også...hm kanskje...
    Jeg skifter stadig smak, liker forandringer i ingteriøret, hvis ikke synes jeg det fort blir kjedelig.
    Tror kanskje kommentaren fra deg kom før jeg hadde skrevet ferdig innlegget, ikke så spennende men...
    Så kul med lilla gullerøtter ;O)))

    Ønsker deg en superduper helg!
    Klemeliklem fra meg.

    SvarSlett
  4. Hei!
    Det ble kjempe fint! Benken var kjempe stilig i seg selv, kan forstå at den har blitt med deg flere seder :O)

    SvarSlett
  5. Den benken ble bare så fiiiin. Har gjort det samme selv, men med matt maling. Likte din mye bedre. Ønsker det en kjempefin helg, klem.

    SvarSlett
  6. Slike benker er utrolig lekre. Min søster har en hun har malt hvit, men sort ble like så lekkert. Kjenner jeg godt kunne ha funnet plass til en slik hjemme også. LEKKERT!

    SvarSlett
  7. Kjempestilig i sort :-). En slik ønsker jeg meg også. God helg. Klem

    SvarSlett
  8. Skikkelig stilig den skjenken din.
    Mine trehvite møbler har vel snart vandret gjennom hele fargeskalaen.
    Har et vitrineskap på kjøkkenet som nå er lakkbeiset mørkt. Det tror jeg blir svart ganske snart .
    Beklager at jeg ikke er så flink med kommentarer for tiden . men det kommer seg når formen stiger . Det går litt sånn opp og ned.
    Konkuranse hos meg vist du vil være med.
    Ha en fin helg
    Klem

    SvarSlett
  9. Så flott den ble!! Maling er altså bare knall bra ;) Slike skjenker er jo veldig kjekke, kan jo gi plass til en hel masse som en vil "gjemme" litt unna.

    Ønsker deg en deilig, avslappende helg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Så tøff!!
    Er greit med møbler som man bare maler så er de som nye igjen:)
    Stuebordet mitt (gammelt teakbord) er malt med svart bengalack)

    SvarSlett
  11. Jeg rekker heller ikke innom alle for tiden. Det går i jobb og masse frivillig arbeid på fritiden.
    Stilig skjenk. Likte veldig godt dei lysestakene dine.
    Ønsker deg ei riktig god
    helg :)

    SvarSlett
  12. Så fin den var.... :) Hva i alle dager er det du har brukt på den? Kan ikke være maling og pensel vel? det var så plettfritt liksom :)

    Kommet på hva du skulle si forresten? :P

    SvarSlett
  13. Den ble jo kjempestilig jo......Jeg driver å maler skatollet mitt hvitt jeg nå, har alt tatt ett strøk...så nå skal jeg begynne på det andre... Etter det så blir det skrivebordet mitt.....

    Ha en strålende helg;-)

    Klem og klem

    SvarSlett
  14. Stilig!!! Har en akkurat maken, i beiset brunt :-) Men den tiden er forbi, og alt det brune er snart ute fra mitt hjem!!! Så den er nå stuet unna til oppbevaringsmøbel på ett barnerom. Skal etterhvert bruke den til å ha sy tingene mine i :0) Kanskje den blir svart da??? Det var rå tøft med blank svart!! *ME LIKE*

    SvarSlett
  15. ja, svart er stilig når det er så skinende blankt som det der...har lyst på et speil med høyblank svart ramme.....finner det aldri...:)

    Jeg er imponert over din tålmodighet når det kommer til maling! jeg blir så fort lei av male, vente, male, vente, male.....det ender ofte med uferdige prosjekt....
    jaja god helg!!

    SvarSlett
  16. Den skjenken ble jo kjempestilig !!
    Jeg har to sånne lignende, den ene er malt og den andre skal males om igjen. Sånn som hos deg var den først i furu, så beiset vi den for en del år siden, og så ble den lys provence....nå males den igjen+ noen andre møbler ;0) Gøy det !!
    God helg til deg :09

    SvarSlett
  17. Råtøff rett og slett, skjønner godt at du er fornøy ja.

    Nå er det loppetid for denne nattuglen her, hehe.
    Ha ei herlig helg.
    Klem

    SvarSlett
  18. Hei hei!
    Jeg lever! :o)
    Er bare så fryktelig opptatt for tida, med skole, oppgaver, innleveringer, lesing og prøver. I tillegg har jeg begynt i praksis på en barneskole for å teste ut læreryrket. På toppen av dette har jeg begynt å trene 3 dager i uka OG jeg har fått meg en kjæreste :o) Skjønner ikke hvordan jeg skal rekke mer jeg...pust og pes, hihi

    Men det er veldig koselig alt sammen, og veldig koselig at du husket på meg og lurte på hvordan jeg har det altså :O)
    Skjenken din ble knall-lekker! Svart er tøft. Prosjektet mitt har jeg ikke tid til å gjøre noe med ennå, så bordet mitt står der umalt...

    Vi får se om jeg får overskudd og motivasjon for å blogge litt igjen når alt jeg driver med blir litt mer normalt... Ha en nydelig søndag, jeg må stikke på trening nå :o)
    Klem fra kosene

    SvarSlett
  19. Oi så lekker den ble!
    Nå fikk den et orntlig eksklusivt preg over seg, virkelig lekket!

    Mulig det blir noe svartmalt her i hus også, etter å ha sett denne:)

    Finfin søndag til deg!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  20. Den ble kjempe lekker!! Og det er så fint med helblank! Har en slik skjenk jeg å (i mange år) den å var først brun..Og nå er den hvit;)
    Forandring fryder!! hehe

    Klem

    SvarSlett
  21. Hei hei - stille fra meg om dagen..men jeg har så utrolig mye på programmet!! Smil!

    Sååå flott den ble - skikkelig lekker i svart!! Herlig!

    Ha en superduper mandag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  22. Den sjenken ble kanon stilig..

    Du er bare så super flink, men det har jeg sakt mange ganger før også..

    Men du ga meg en veldig god idè da. hehe

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  23. Denne ble virkelig Rålekker!Den blanke finishen var jo bare så stilig.Tenke seg til at jeg faktisk fikk influensa i hælga,Noen sier at det kan være virkningen av sesongvaksinen som gjør det.så noe bivirkninger er det vel ja!Åssen er det med deg?Håper at formen er bedre,klem

    SvarSlett
  24. Hei snuppa! Så tøff og stillig benken ble! Svart er undervurdert spør du meg;) Ble noe helt annet! Håper det ellers er bra med deg. Stor klem

    SvarSlett
  25. Hallooooooooooooooooooo! våkne!!!!!

    SvarSlett