15 november 2009

STOL på drømmene......

Jeg har i lengre tid hatt lyst til å trekke om en stol. Gjøre den ny, spennende og flott. Men noen passende stol har ikke kommet min vei....Før nå. Denne stolen så jeg stående ute hos brukt handleren. Jeg stakk innom for å se på den, og gikk hjem uten den. Men stolen forble i tankene mine. På nytt stakk jeg innom brukt en og kikket på stolen, igjen dro jeg hjem uten. Men den lå fremdeles å lurte i tankene mine. Så... Ganske målbevisst denne gangen dro jeg tilbake og kjøpte stolen.

Den har nok ikke vært mye brukt, tror nok at denne stort sett har stått til pynt. Den er i veldig fin stand og faktisk god å sitte i. Nå skal jeg male den litt og trekke den om. Men jeg fant ikke stoffet jeg hadde sett for meg i tankene, stoffbutikken var tom for dette stoffet. Sukk. Da må jeg på leting etter det.

For jeg ser jo klart for meg hvordan den skal se ut når den blir ferdig. Den på en måte lever i drømmene mine. Det skal bli gøy å prøve seg på dette. ;)


Vi har vært barne frie i helgen. Vi har rett og slett storkost oss. Fredag var vi på kino, på filmen 2012. Den var veldig bra. Verdt å gå å se. Lørdag fikk vi besøk av et vennepar. Deilig middag som Høvdingen laget og prat langt ut i de sene natte timer. Kjempe kos ;) Jeg har rett og slett hatt en kjempe flott helg ;)
Ha en fin søndag ;)


18 kommentarer:

  1. gleder meg til å se resultatet.

    2012 filmen har jeg også lyst å se...H,så den i går....og syns også den var kjempe.

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. For en flott stol! Skjønner at det var vanskelig å få den ut av hodet.
    Blir spennede å se hva du gjør med den - tror at den kan komme til å bli knallfin, den har jo så fine "former" :O)

    Ha en deilig søndag!

    SvarSlett
  3. Det var en flott stol. Gleder meg til å se den ferdig oppusset.
    Så godt å kunne ha slike helger av og til. Slappe av opg kose seg. Trenger det.
    Ønsker deg ei god uke :)

    SvarSlett
  4. Stolen er kjempe fin og gleeeder meg å se hva du finner på! Hørtes ut som en herlig helg!Kos dere videre! Stor klem

    SvarSlett
  5. Heisann..

    Takk for koselig komentar (som vanlig) på bloggen min ':0)

    Den stolen minnet meg om Oldemor hehe.. Tror hun hadde en slik en bare i gammelrosa. hehe..
    Regner med at den stolen blir fantastisk når du er ferdig med den, som alle de andre prosjektene dine..

    Jeg har en plan om å male spisestuen min, som er vanvittig stygg, og jeg har 3 forskjellige av 4 stoler.. Da to av de opprinnelige knakk! hehe.. Den er blå med sort i nå, har lyst å male den sort da den ene plaststolen er sort.. Men man må ha penger til slik og jeg må vente til våren/sommeren for jeg tåler ikke malingslukt inne.. (astma er det og kulde jeg reagerer på)

    Blir nok litt blogging på meg i uken :0)

    Har som deg hatt en helt fantastisk helg, eller lørdag iallefall :0)

    SvarSlett
  6. Spennende å følge med på hvordan det går med stolen din. Deilig å ha ei helg for seg sjøl. Ha ein fin søndagskveld.

    SvarSlett
  7. Heihei..blir spennende å se stolen:)HA en flott søndagskveld
    Klem

    SvarSlett
  8. Å, som eg gler meg til å sjå stolen ferdig!! Den har nydeleg form!

    Anita

    SvarSlett
  9. Blir spennende å se hvordan stolen blir nå da. Ønsker deg en flott uke.

    SvarSlett
  10. Hei :-)

    Så flott at du har hatt en fin helg :-) Delig med slike :-) Vi skal ha barfri helg neste helg :-) gleder meg :-) Spennende prosjekt det med stolen din :-) gleder meg til å se resultatet :-)

    Ha en flott ny uke :-)

    mange klemmer ifra meg

    SvarSlett
  11. Den drømmen har jeg og hatt veldig lenge! En fin stol, eller to, til å trekke om er den tingen jeg alltid ser etter på loppemarked.
    Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  12. Det tror jeg kommer til å bli bra. Skal den bli sølv eller svart blank, he, he? Jeg kunne også tenkt meg å prøve å trekke om en stol, men først må jeg ha en stol. Jeg har sett litt på finn.

    Pakkelappene ble fine. Det er litt koselig med ting som man har hatt en tanke med. Og jeg er enig med deg. Dattera di er absolutt kreativ. Kjempefine ble de!

    Og apotekerdisken ble knallfin. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  13. Morro... Jeg er og på leting etter en gammel stol, eller flere... Men jeg kan ikke trekke om da :(
    Skal trekke om spisestuestolene, og de må vi levere til mæbelsnekker, så frykter at det blir dyrt :(

    SvarSlett
  14. Nydelig stol, skjønner godt at du ikke fikk den ut av tankene!!
    Spennende å se hvordan den blir :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  15. Hei hei - Så flott stol..skal bli morro å se den ferdig!

    Flotte til/fra kort dere har laget også - morro å pusle litt med ungene!! Herlig kreative er dere!

    Ha en super onsdag!

    ..full stopp hos meg - det skyldes 1000 andre ting jeg må gjøre..

    KlemKKann

    SvarSlett
  16. Ligger en utfordring inne hos meg og venter på deg :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  17. lykke til, den så litt vrien ut spør du meg:)

    SvarSlett
  18. Hei og hopp! Den kule kule stolen :-) Jeg ser for meg masse bilder inni hodet mitt jeg også... Skjønner deg godt :-D

    SvarSlett