04 november 2009

Lilla gulrøtter av alle ting.

Her kommer et innlegg helt uten interiør elementer. Jeg sliter enda litt etter tak malings prosjektet, det kombinert med økt trening.... Vel da er det stort sett bare familie og venne tid igjen. Overskudd til noe annet har jeg ikke. Men det ordner seg nok etterhvert, det må bare bruke den tiden det trenger. Så jeg kommer sterkere tilbake med interiør innlegg.


I våres plantet små guttene frø med lilla gulrot. Vi plantet også gresskar frø, som vokste seg til å bli store kraftige planter med gule blomster...så ble de snegle mat. Men gulrot frøene som etterhvert ble plantet i en krukke greide seg. Vi plantet ca 15 frø men det ble bare tre stykker som vokste seg store. Da var det duket for at de skulle komme opp av jorden.

To hang i sammen men de så ikke helt ut som en vanlig gulrot. Midtifuglesønn, ble frykterli skuffet. Han hadde vannet de jevnt og trutt, og mente at du kunne sett ut slik som de skulle.....


Ganske så krokete og rare.




Lillefuglesønn var derimot heldigere. Denne så jo ut som en ordentlig gulrot og den ble med i matpakken den dagen. Læreren kommenterte at hun aldri hadde sett en lilla gulrot før ;) Det var jo gøy å høre.
Inni var den faktisk orange.
Da tenker jeg at jeg skal besøke dere ;)

12 kommentarer:

  1. Takk for titten. Jeg syntes den til midtifulglesønn ble spennende og morsom. Jeg har aldri sett både en lilla gulrot (lillarot? :-)) og en så annerledes fasong. Håper du får masse mer overskudd snart da. Klem

    SvarSlett
  2. Heisann..

    Synes de gulrøttene var kule jeg da.. hehe..
    Er ganske bra prestert å lage kunst av gulrøtter synes nå jeg da.

    Takk for oppmuntrende ord på bloggen min.. Hadde en dårlig dag, har det i blandt, men det har vel alle hehe..

    Jo vurderer veldig skole til høsten igjen, men jeg er avhengig av å komme inn her i bergen ellers vil jeg ikke..

    Stor klem fra meg (har det bedre nå)

    SvarSlett
  3. Så gøy med lilla gulrøtter :0)
    Smaker de som vanlige da?
    Artig fasong på midtifuglesønn sine to gulrøtter :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  4. Artig med noe nytt, fint å la ungene ha litt kjøkkenhage. Jeg fikk noen Blå Congo poteter av en nabo i sommer, de var gode. Men de så ikke delikate ut, blå mat er ikke min favoritt.
    Klem Laila

    SvarSlett
  5. Stilige gulerøtter.
    Litt rare på fasongen, men det gjør dei bare enda mer spesielle.
    Ja en må bare ta tiden til hjelp når det gjelder div. prosjekter.
    Her kommer jeg visst heller ikke igang med maling. malingen har stått klar siden i sommer. Men det er helt umulig å finne tid til et slikt prosjekt som ikke er gjort på en dag.
    Men jeg har funnet ut at det forsvinner visst ikke, så en får tatt det når en finner tid til det.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  6. Så flink du er da!Håper at formen din bedrer seg snart,ikke godt når det blir sånn over lengre tid.Har ikke vært i formen siden jeg fikk vaksinen.Jeg tok jo både den for sesong og svineinfluensaen samtidig.De første dagene var det veldig vondt og hovent der sprøytestikket var satt,og hånden var vond.Og så har dagene gått med influensalignende symtomer.Men får håpe det gjir seg snart.klem

    SvarSlett
  7. Lilla Gulerøtter???

    Hvor får du tak i det Eline???...

    Tøffe ble dem ihvertfall.

    klem og klem

    SvarSlett
  8. Tøffe! Det hadde vore artig med litt forandring i både form og farge:) Dumt det blei berre 3.

    Anita

    SvarSlett
  9. Gottabanen så kult!
    Hehe - skikkelig tøft.

    Klem

    SvarSlett
  10. Tror du har pimpa dem opp jeg;) Jeg ser det foran meg at du har vært med dine kreative hender og tryllet frem lilla;)Ha ha ha! Kjempe kuule var dem og jeg har aldri sett lignende! Og så sender jeg litt overskudd til deg;) Klem fra meg!

    SvarSlett
  11. hehe jeg elsker morsomme gulrøtter, og de der ble jo kjempefine da!

    mener jeg gar smakt lilla gulrøtter en gang og at de smakte mer enn de vanlige?

    SvarSlett