27 oktober 2009

Naturens vakre farger.

Etter en helg med mye arbeid er jeg litt skjelven i kroppen. Så jeg skal prøve å være litt flink til å slappe av. Fredag dro vi nemlig oppover til Høvdingfuglforeldrene. For sist helg fikk jeg nemlig en idé..... Hvor lur denne ideen var... he he, nei det vet jeg nå ikke. Men det ble knall flott!!. Vi satt da nemlig å snakket om stue taket der oppe, som er trehvitt,(gang, trappe oppgang ol) og som de gjerne skulle ha malt. Dette har vi snakket om mange ganger så det var ikke noe nytt. Grunnen til at det bare blir med snakkingen er at taket tilsammen er på ca 150 kvadrat. Så det er en kjempe jobb. Og da lille meg fikk denne glimrende ideen og at til helgen ja da skal vi få malt hele taket!!?!

Så fredag pakket vi bilen og freste oppover og kastet oss ut i malingen. Fire voksne jobbet intenst hele helgen og nå skinner taket med sine fire strøk hvitmaling. Men... For en jobb! Nå skal det jo sies at når jeg får en idé så er det ikke alltid jeg tenker så over konsekvensene...... ;) Men formen min holdt og jeg malte som jeg aldri har gjort før. Ganske stolt av meg selv. Men stakkars Høvdingforeldrene og Høvdingen. Vi slet de helt ut og oss selv.
Men nå er det gjort. Jeg derimot sitter her hjemme og skuler på mine egne stuetak..... Som også er trehvite.......Hmm.......



Mon tro om ikke de trenger å bli malt ;P Men ikke akkurat nå. Jeg er ikke helt gal heller da. Kroppen må hvile ordentlig ut. I dag skal jeg ut å gå tur. Høsten lager de vakreste farger ute og jeg bare må ut å nyte fargene. Denne vesle busken på bildene, har fulgt meg i noen år, til og med vært med på et flyttelass. Den lyser opp bandt alt det gule.


Nyt fargene så lenge de er her ;)

13 kommentarer:

  1. Nydelig farge på den busken.
    Ja da kan du slappe godt av med god samvittighet. Så flinke dere har vært.
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  2. Hei :-)

    Så flink du har vært!! og for en jobb...male tak er hat...synes jeg hvertfall...så må si jeg er imponert over deg :-) nydellige bilder av høsten :-)

    Ha en fin tur og nyt :-)

    klemmer ifra meg

    SvarSlett
  3. Heisann og hoppsann innom for å si hei på deg.
    Vet ikke om du har sett det eller om jeg har sagt det før... men det ligger en liten award til deg på siden min.
    Ha en fantastisk flott dag.

    SvarSlett
  4. Flotte høstfarger, rene maraton-malingen dere har styrt med, men godt å være ferdig da. Gode ønsker for en flott høstdag til deg.

    SvarSlett
  5. Nydelige farger på den busken din! Pu... Så masse takmaling du har hatt for deg i helgen! Kjenner jeg blir av i armene bare med tanken! Nyt dagene og slapp av :0) Det har du virkelig fortjent etter en slik innsats! *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  6. Tenker at taket blei kjempeflott eg. Nydelige høstfarger. ha ein fin kveld og slappp av !

    SvarSlett
  7. Virkelig fantastiske høstfarger! :) Så flott!

    SvarSlett
  8. For et fantastisk fargespill i bildene dine i dag - nyyydelig!!!

    FOR en jobb dere har gjort med malingen - blir sliten bare jeg tenker på det jeg.... ;o)

    Ha en herlig kveld videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  9. Å så utrolig snille dere er! Og FLINKE!!! Så skal du ikke se bort i fra at tjenesten blir gjengjeldt når deres tid kommer!;) Vi har også vært ute å gått tur i dag! Deilig med høstfarger! Ellers så har det stoppet opp litt her...noen dager med "ferie"...men kommer sterkere tilbake! Ha en flott uke snuppa. Love

    SvarSlett
  10. Ojojo - du har jammen stått på i helgen - hvem som helst kan bli sliten av mindre enn det..pass på å slappe av noen dager nå da! Smil!

    Ha en knall fin onsdag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  11. Skikkelig stor jobb dere har fått unnagjort da forstår jeg!Da kan man kose seg å slappe av etterpå.Godt å få komme seg ut en tur i naturen,iallefall sånn som været har vært her idag.Strålende sol,så Daisy var i formen da det ble fjelltur idag.Men såå sliten etterpå da.Ha en fin kveld videre,klem

    SvarSlett
  12. Nydelige høstfarger!
    Å male tak er ikke spøk...syns jeg kjenner det i nakke ,hode og skuldrer...heldigvis er vi snart ferdig med den biten...2 tak igjen:)
    Ønsker deg en nydelig helg,klem Hanne:)

    SvarSlett
  13. Hærlige høstfarger!
    I dag trodde jeg et øyeblikk at solen skulle titte fram, men den gang ei... Så det er så som så med høstfarger her oppe. For det meste grått å trist for tiden.
    Ikke mye maling her i huset gitt, selv om jeg enda har MYE som skulle vært malt. Bla en haug med vindus karmer. Jeg tror det må bli til våren;)

    Finfin kveld til deg!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett