08 oktober 2009

Lillefugledatters favoritt klær.

Hva gjør en når ens datters favoritt klær er for små? Etter bytting av rom og en skikkelig gjennom gang av diverse klesskap, var det ikke fritt for at noen syntes at det var litt trist at ting ikke passet lengre. Så hva kan en gjøre da? Jeg prøvde å tenke ut noen nye måter for å bruke disse tingene igjen.

Veslefugledatters "silke" kimono, mye brukt og høyt elsket, ble for vandlet til en pute. Da kan den brukes lenge enda. Nå har vesle frøknen ikke kommet hjem fra skolen enda så hun vet ingenting om forvandlingen, det er en overraskelse.
Snoopy kimono silke pute.....


En søt liten juletopp med rød "silke" og sorte blonder.


Ble til et hjerte, som forøvrig henger på en lampe i stuen for anledningen.


Bare selve hjertet. Selvfølgelig pyntet med litt dill og dall.



Sort bånd med både fjær og "bling". Nederst henger rester av en øredobb. Jeg mistet den andre så da ble denne lagt i esken med det rare i, i påvente av et nytt bruksområde. Jeg synes at det er gøy hvis jeg finner nye måter å bruke ting på. Hvorfor skal man kaste alt mulig, tenk om man får bruk for det?





Lillefugledatter er jo både lillesøster og store søster på en gang, men fikk et lite "little sister" hjerte hengt på.







Princess....






Til slutt ble en deilig fleece genser, en liten hjerte pute. Det var et søtt broderi på genseren "Girl", og det syntes jeg var koselig å bruke igjen. Så nå blir det spennende å høre hva hun sier om dette når hun kommer hjem.
Ha en kreativ dag!







8 kommentarer:

  1. Kan tenke med det er ei jente som blir veldig glad for denne forvandlingen ja.

    Kjempesøte ble de.

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Så smart, da har hun det jo sååå mye lenger. Skal legge dette i minnet mitt og kanskje jeg også kan gjøre sånn en gang?...
    Ha en knallfin dag.

    SvarSlett
  3. Det var en god idé! Håper hun blir glad :-)

    SvarSlett
  4. Åh, kan tenke meg hun elsket den Snupi-puten da :) Var bare helt hææææærlig :)

    SvarSlett
  5. Dette ble jo mange søte saker da,noe som sikkert ble populært!klem

    SvarSlett
  6. Nå har du overgått deg selv snuppa;) Dette ble bare så fiiint! Og øverst på ønskelisten min i år står en symaskin! Klarer jeg halvparten av det du klarer blir jeg kjempe fornøyd!!!Ha en herlig helg hvis vi ikke snakkes før:D Stor klem

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Så kreativt og lurt! Kan tenke meg hun ble glad og overrasket :-)

    Takk for koselig hilsen :-)

    Er i huskjøpmodus for tiden...har funnet ett hus som jeg har sååå lyst på..var på visning i går...banken i morgen...og jeg må fortsette kvinnelisten min i kveld med min kjære...som er sååå rolig og tilbake holden...i mitt hodet er huset mitt allerede..og kommer til å bli såå skuffet om min kjære ikke faller for overbevisningene og triksene mine ;-) hehe :-)Her må alle midler til :-) Drømmehuset mitt dette :-) innvendig hvertfall :-) Høyt under taket.....tre stuer...fem soverom...nesten ikke noe som må males eller gjøres noe med..bare litt...eller akkurat passe :-)

    Ha en fin torsdagskveld :-)


    klem

    SvarSlett
  8. Bare innom for å ønske deg en fin uke! Håper alt står bra til med deg:D Stor klem

    SvarSlett