08 september 2009

Vi ringer når vi nærmer oss..

Har du noen gang fått en telefon, der noen sier: Vi ringer når vi nærmer oss??
Etter du fikk denne telefonen, hva gjør du da? Jeg begynte ihvertfall febrilsk å drive med kaos kontroll. Nå er det ikke alltid at jeg gjør det, siden det er faktisk ikke alltid så rotete her. Ihvertfall ikke når vaske hjelpen har vært på ferde. Da er det ganske så shiny. Men ikke i dag. Jeg løp rundt i trenings dressen(skulle ikke trene, men hvile i dag) Frem med støvsugeren og støvsuger rundt med mord i blikket på alle eventuelle hybelkaniner som tilfeldigvis hadde våget seg frem i dag. Noen er det jo siden vaskehjelpen skal komme om et par dager.

Ting! For ikke å snakke om ting. Her i huset legger vi fra oss ting stort sett overalt. Så hvem skal legge tingene tilbake på plass?? Jo, det kan jo tenkes at det er MOR det da. Så jeg løper opp og ned med armene fulle av ladere, blader, ds er, fjernkontroller, stasj og alt mulig annet.
Hvorfor kunne jeg ikke ha "sett" alt dette rotet før? Jo det skal jeg si deg. Det åpenbarer seg nemlig ikke før den telefonen har kommet. Den:" Vi vet ikke helt når det blir, men vi ringer når vi nærmer oss. Da er det akkurat som om øynene mine åpnes og jeg ser alt som er galt. Derfor så løper jeg da. Med treningsdress på, håret samlet i en dult på hodet, ikke ny dusjet og med"må skynde meg å få tingene på plass" blikket.
Hva pleier så å skje?? Jo, da ringer det plutselig på... Så står jeg der da, ser ut som ei shabby husmorfrøken, med "ting på plass blikket", støvsugeren avslørende på gulvet og armene fulle av dill og dall.....
Men ikke i dag.. I dag rakk jeg alt, og de ringte når de nærmet seg. Så støvsugeren rakk jeg å gjemme bort, smatt innom dusjen, tingene lå på sin faste plass og jeg slappet av når jeg fikk besøk ;) Ryddig, fint og ingen spretne hybelkaniner i sikte.
Noen ganger så klaffer alt. Jeg har hatt storfint besøk i dag og det var veldig koselig. ;)

9 kommentarer:

  1. Hehe, der sa du det ja!
    Tipper det er flere som føler seg truffet av denne beskrivelsen.

    Vi er jo rare og! Hvorfor ikke la være... å heller ta i mot besøk i rotet vårt...?

    SvarSlett
  2. Akkurat her kjente eg meg veldig godt igjen du !! hehe! Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  3. Sier meg enig med de to foregående.

    Ha en ritig fin kveld

    SvarSlett
  4. Det høres jo veldig bra ut. Har samme erfaring med vaskehjelp her, det er pussig hvor shiny leiligheta blir når hun skal komme :-)

    SV: Du får kjøpe bladet og tipse mannen om artikkelen. Kanskje han blir kjempeivrig på trening...

    SvarSlett
  5. Ja du kan å få sagt det!hi..hi...Ser på forrige innlegget ditt,og trappen er blitt så fin.her skjer det ikke noe for tiden,er bare så syk og smertene har vært helt forf..i de siste dagene.Vært hos lege idag,så får avvente blodprøver.Ha en fin kveld videre,klem

    SvarSlett
  6. Ja artig så effektive vi blir da!

    SvarSlett
  7. Huff kjenner meg alt for godt igjen!!! Og ser vi er i godt selskap! Er ikke få ganger jeg har panisk ryddet og slengt ting inn i skaper og skuffer! Klem fra Linda

    SvarSlett
  8. Hei :-)

    Kjenner meg igjen i den beskrivelsen der gitt :-) Gjorde det samme her i dag...men de som skulle komme kom nesten en time etter beregning så da blir man oppgitt over hvor mye man stresset for å få det fint før de kom når du egentlig hadde hatt goood tid :-) en mellomting hadde vært fint :-)

    Ha en godnatt :-)

    Klem

    SvarSlett
  9. Ha ha ... vi snakkes. Jeg kjenner meg igjen. Men hyggelig med besøk er det uansett, så får de bare tåle at ikke alt ligger på plass. Vi bor da ikke i noe museum heller ;-)

    Takk for kommentar hos meg. Jeg lo godt da jeg så at du også kaller det for ordre-bekreftelse og ikke ord-bekreftelse. Det bare blir sånn hos meg også ;-)

    Marit

    SvarSlett