07 september 2009

Stairway to heaven!! Del 2

I forrige innlegg om trappen vår, ble hele det skjeve rakkleverket revet ned. Hvis du ikke har sett det så finner du det HER.
Så var vi uten trapp. Det er faktisk ikke så gunstig med tanke på at vi heller ikke har trapp opp til verandaen. Hva er det egentlig med oss og trapper?!? Anyway, slik ser det ut ved siden av inngangen vår når Høvdingen jobber. Ganske mange forskjellige esker med nødvendige remedier som skruer, fester og annet. Jeg vet ikke engang hva alt er....

Cafe settet .... som jeg hadde tenk å blogge så fint om... He he, det er ikke perfekt her i huset så jeg blogger om det med rot, verktøy, planter og annet ;D
Stakkars planten som har blitt forvist til stolen.


Her er den driftige snekker i arbeid. Alle underliggerne(heter det det forresten?) er nye. Så det blir nytt bjelkelag. Grunnen til det er at vi skal legge kompositt gulv. Komposittmaterialer eller kompositter er en samlebetegnelse for blandingsmaterialer der man utnytter de gode egenskapene til hver av bestanddelene. I dagligtale referer man gjerne til avanserte fiberkompositter. (wikipedia) Når man legger kompositt gulv må bjelkelaget stå tettere enn vanlig.

Altså er disse plankene ikke rent treverk men blanding. Noe som skal gjøre at dette skal være ganske så vedlikeholds fritt. Og DET liker vi. Hvem er ikke lei av beising, pussing og maling? Jo det er VI.

Bilde av selve gulvplanken. Den har rillete overflate.



Enden ser derimot slik ut.


Så festes disse kompositt plankene med slike duppedingser. Feste brakett en sørger for det perfekte mellomrom mellom plankene og "låser de fast".




Den skrus fast i bjelken og vips så er den på plass. Eh, brakketter skrus jo på alle underlegger så den blir sittende godt fast.







Se her ja... Nå begynner det å ligne på noe. Gleder meg til å få ny trapp, med gelender, for det hadde vi jo ikke på den gamle. I mellomtiden får vi bestige verandaen. For det er jo ingen trapp der heller ;D
Ha en fin dag ;)





8 kommentarer:

  1. Den som ventar på noko godt ventar ikkje forgjeves;9)
    Det ser i alle fall ut som om det vert kjempefint når dokke kjem i mål.
    Klem

    SvarSlett
  2. Dette blir jo kjempebra skal du se. Ikkje brekk beina mens du ventar da !!! Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Ja det blir nok veldig bra når det blir ferdig. Men det er alltid noe styr når en driver med slike ting.
    En må bare gjøre det beste utav det. lykke til .
    Ha ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  4. Trapp må man ha ;) ser ut som deres blir kjempefin da =D Min mormor var uten trapp hun også,men hun gikk ut likevel og havnet i hullet,så ikke gjør det :P Lekkert cafesett! Har et jeg og,det er hvit da,med litt mer mønster og dilldall,hehe...

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  5. Oi her skjer det virklig mye! Kjekt med en handyman i huset;) Trodde dere BARE skulle ta trappa jeg!Kjempe smarte bord dere bruker! Dem har jeg faktisk ikke sett før! Blir spennende å se resultatet;) Ha en deilig uke! Klem fra Linda

    SvarSlett
  6. Det kommer til å bli sååå bra !!

    håper du også for masse ut av denne dagen...i positiv forstand !!

    Klem

    SvarSlett
  7. så fint det blir:)
    takker for kommentarer,de gleder mitt hjerte.
    ha en fin dag.klem:)

    SvarSlett
  8. Heisann dette så fint ut - gleder meg til å se det helt ferdig - sånne planker har jeg sett på også - tror de er kjempe flotte altså!

    Ha en super tirsdag!

    SmilKKann

    SvarSlett