09 september 2009

Lopper!

Vi var jo innom et av Vestfolds største loppemarkeder i helgen. Det ble ikke så stor fangst og jeg har funnet ut at jeg nok er mer en "bruktbutikk" person enn en loppemarked person. Jeg liker å tusle rundt, ha god tid og kose meg. Mens loppemarkeder er proppfulle, trangt og pes. Men et par ting fant jeg meg jo...

Dette speilet fant jeg. Det bare måtte bli med hjem.

To slike snirkel rammer. Jeg har jo kjøpt slike før og noen er ferdige. De kommer etterhvert. Men så lurer jeg jo litt hva hva jeg skal gjøre med silkebildene. De er jo så fine. Noen forslag??


Tilslutt en messinglysestake med en snirklete fot.


Det var selve foten jeg falt for. Men den er ganske så brunaktig. Jeg har pusset den med messingpuss, dårlig resultat. Salmiakk/zalo vann og skrubbet. Til slutt pusset jeg med stålull, den ble bedre men ikke bra. Kan tenkes at jeg sprayer denne etterhvert.




Detaler av speilrammen.





Her er speilet lakkert i sort blank motor lakk. Jeg ble kjempe fornøyd. Det ble hengt opp over skjenken. Jeg syntes den passer supert sammen med de svarte hylle knektene ;)








Jeg rigget også til lysfatet. Hvite lys med sorte magebelter. De fikk også en slik bånd spenne på. Et av lysene fikk til og med en liten krystall dråpe. Og så har jeg lagt en liten svart fjærboa på, som jeg tok av en kjole som ble ødelagt.





Jeg syntes det ble en stilig kontrast. De hvite lysene og den svarte fjærboa en. Ble super fornøyd.








Et enda bedre bilde av speilet. Ellers så er jeg i full gang med flere andre prosjekter. Barskapet er snart ferdig samt noe annet. Men det kommer etterhvert.
Nyt dagen i dag dere ;)








9 kommentarer:

  1. Speilet ble virkelig stilig!!

    SvarSlett
  2. Du har det som meg.
    Synes og loppemarked blir litt for mye kav. Å tusle rundt i en brukthandel er bare koselig.
    Ha en fin dag

    SvarSlett
  3. heisann.
    så mye fint du har funnet:9
    speilet ble jo kjempeflott!!
    ellers takker jeg for gode ord på bloggen min.kjenner jeg ser frem til å åpne bloggen og se om det er sagt noen ord...og dine varmet godt.
    og innlegget ditt om ¨ringer når vi nærmer oss¨var morsomt...det er jo akkurat sånn det er:)men at det tar på å rase gjennom huset slik ,det er sikkert.
    ønsker deg en super dag,og takk igjen for kommentarene dine hos meg.
    klem.

    SvarSlett
  4. Hehe, jeg tror jeg også er en bruktbutikkperson. Var på loppemarked i helga og fant nøyaktig ingenting :-)

    SvarSlett
  5. Det var et kupp det speilet. Det ble knallfint når du sprayet det. Lysene ble også fine. Jeg har skikkelig lyst på en sånn boa sjøl. Det får jeg kikke etter på loppis, klær med boa.

    Du sa silkebilder. Jeg tolker det som silketrykk. Forslaget mitt er at du bruker det til å lage en eller flere puter. Selvfølgelig med noe mer stæsj til pynt på puta også feks svart fløyelsbånd eller lignende.

    Lykke til og ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Hei Eline, det er utrolig hvor fort en kan få shinet huset når en vet at det plutselig kommer gjester.
    Det er også typisk at det ringer på døra når huset ser på sitt verste ut!
    Masse fint du har kjøpt på bruktbutikken!
    Mange flotte snirklete ting, det er nok din stil dette ja!
    Og det blir jo så flott når en setter sin personlighet på det!
    Du er flink til å få det til og sette det sammen så det blir så flott!
    Den fjærboan var herlig da!

    Håper du har det fint!...
    Jeg gleder meg til helg, bare en arbeidsdag igjen ;O)

    Klem til deg fra meg.

    SvarSlett
  7. Hei du :-)

    Og god morgen :-) Håper din er bedre enn min...Gabriel har vel ligget ved puppen så og si i hele natt :-( blir rimelig tussete av dette...tror det kan være tenner som plager han nå¨...og det eneste som roer han ned er pupp...prøver du å rugge på han blir han bare sint... Tar gjerne i mot råd om du har noen :-)

    Fikk litt fangst alikevel på loppis :-) Var fine rammer og fin stake :-) Jeg er nok enig med deg ang bruktbutikk framfor loppemarked....men pleier å finne flere "kupp" på loppis da...skal jo være billig. I helga skal jeg på loppemarked...om jeg finner ett :-)


    Ha en fin dag :-) Her er himmelen helt blå så om overskudde skulle melde seg blir det trilletur :-)

    SvarSlett
  8. Hei hei - speilet ble kjempe fint - og fjær og lys var en artig ide!

    Ha en super torsdag!

    SmilKKann

    SvarSlett
  9. Så fint speilet ble da - og den kroken du hadde plassert det i, er jo bare blitt så stilig da :) *tommel opp*
    Gleder meg til pakke i posten, dog jeg ble overrasket over at fuglemoren ikke hadde noen brevduekontakter å benytte seg av :P
    Ha en finfin dag...

    SvarSlett