16 september 2009

La oss ta en tur ut.......

Det er jo så nydelig vær i dag så la oss gå ut. Vi har fått trapp igjen. Høvdingen har jobbet ivrig slik at den nye trappen er på plass. Vi mangler enda deler av rekkverket, men litt har kommet på plass av det også. Dette blir litt trappe innlegg og litt annet.

Trappe materialene er vedlikehold frie og det samme er gelenderet. All jobbingen vi driver på med nå, er tanken at vi skal slippe etterhvert. I hvertfall hvis det vedlikehold frie ER vedlikehold fritt. Det blir spennende å se om produktene holder hva de lover.

Ganske bra begynnelse, ikke sant? Vi har fremdeles ikke fått alle delene til rekkverket noe som er veldig irriterende. Men det må da komme en gang.

De store ute pottene har vi hatt med oss fra Danmark for et par år siden. Jeg synes de er knall tøffe, men det var litt "baling" for å få de med hjem. Heldigvis så var fuglemorforeldrene med og vi fikk låne litt bagasje plass. Bilene var ganske så smekkfulle.
Men plantene oppi er en katastrofe. Rett og slett. De er ganske fornærmet, eller bare ferdig for sesongen. Bladene har falt av, eller blitt spist av ulumskheter. Ikke noe vakkert syn i hvertfall. Men stakkars... Nå har de blomstret og gledet oss siden april.



Så i dag har jeg vært innom et hagesenter og kjøpt med meg noen nye planter. Slik ser det ut på trappen nå....


Skikkelig digre krysantemum, hvis jeg ikke husker navnet feil?! Det ble bare så mye bedre. Skikkelig flotte var de. Ser jo ut som et helt nytt ingang parti. Utrolig hva noen blomster gjør ;)






Synes de passet så godt i pottene. De er hvite med svakt rosa skjær.




Nå har urnen blitt plassert ute på trappen. Den står på tønnen som kommer fra mine besteforeldres gård. En nydelig hvit rose har funnet plassen sin oppi.
Synes kontrasten med den rustikke tønnen og den urnen ble veldig bra.






Nærbilde av hanken på tønnen. Den er noe kjinne tønne av noe slag og jeg har blogget om den før.
Ha en fin dag ;)






10 kommentarer:

  1. Fy fasikken så tøfft det ble på utsiden hos dere nå....Lækkert.

    Klem og klem

    SvarSlett
  2. Så fint det ble:-)Skulle ønske det meste var vedlikeholdsfritt ute jeg. Nydelige blomster!

    SvarSlett
  3. kjempeflott snuppa, høvdingfuglen er kjempeflink å bygge, og du er kjempeflink åå pynte det til.... ;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig flott det har blitt! Kjempe fine blomster og den urnen din skulle jeg gjerne ha hatt selv;) Flink han mannen din gitt! Og du også så klart! Ha en fin kveld. klem fra Linda

    SvarSlett
  5. Den urnen passet jo superbra på tønna :-) Lekker kontrast! Det ser ut som krysantemum ja... Fint å investere i litt blomster på høsten også. Lilla lyng er også fine høstblomster synes jeg.

    SvarSlett
  6. Her ble det bra ja:) Både fint og røft på en gang:)
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min i dag:)
    Ønsker deg en GOD onsdag`s kveld:)

    SvarSlett
  7. Så fint inngangs partiet deres blir,blir spennende å se de helt ferdig.

    SvarSlett
  8. Så utrolig flott inngangspartiet har blitt!
    Kjempestilig med disse flotte blomsterurnene!
    Vedlikeholdsfritt material. hmm nå ble jeg nyskjerrig...klikket på bildene, ser at det ikke er vanlig material.
    Hva er det i det?
    Hvor er dette kjøpt?

    Ha en fin morgendag!
    Stor klem til deg.

    SvarSlett
  9. Fy søren..
    Dere er jo bare utrolig flinke, både du og fuglepappaen i huset ditt..
    Begynner å klø i fingrene etter å få gjort noe jeg også.. Men så var det dette med penger igjen da..
    ÆSJ er DYRT å være FATTIG...
    Men men det kommer vel etterhvert..
    Sparegrisen har nå noen kr i magen sin...
    Hmm har en eneste blomst jeg, men den har jeg snart hatt i 1 år og den lever enda. Flink?? hehe

    SvarSlett
  10. Du er god på blogging altså! Visste ikke at du var så god til å ta bilder! Koselig å følge med litt på hva du driver med. Jeg gleder meg til å komme på besøk og gå opp den nye, fine trappa. Jeg har klaget ganske mye på den gamle, for jeg har vært redd for at den skulle falle sammen akkurat mens jeg gikk ned. :-)
    Gleder oss til å treffe dere alle sammen om ikke så lenge!

    SvarSlett