17 september 2009

Interiør stil!?

Jeg har tenkt mye på stil i det siste. Interiør stil. Min stil og andres stil. Noen har det minimalistisk, andre noe midt i, mens noen har det maksimalistisk. For mye ting hos meg... nei det hadde nok ikke gått. Men for lite ting... hadde ikke gått det heller. Jeg må nok ha det sånn midt i.
Det er masse her i huset som jeg kunne tenkt meg å forandre på og mye som jeg HAR forandret på. Jeg har enda soveroms taket som "bare" trenger et siste malings strøk. Men en betennelse i ryggen har satt en stopper for å få gjort det...Enda. Men så fort formen er på plass er dette det første jeg skal gjøre. Vi har jo ikke engang lys i taket nå. "He he" Først male så henge opp den nye lampen. Gleder meg til det!


Ei venninne og meg var en tur innom Fretex i dag. De hadde masse møbler og ting, jeg tror nesten ikke at jeg har sett det så fult noen gang. Men fant jeg noe?? Nei, ingen ting. Nå er det vel kanskje spesifikke ting som jeg ser etter, med tiltenkte plasser der de skal stå. Jeg er litt redd for at jeg skal "fylle opp huset", med altfor mye. Ikke har jeg gjort det, men jeg blir fort stresset hvis det er for mange ting på en plass. Så er det dette med stil. Jeg har malt en del ting hvite i det siste, for å ha litt kontraster, har jeg tenkt. Men jeg ser at jeg bare ender opp med ting som jeg ikke blir fornøyd med. I noen rom i huset sklir hvite ting rett inn, mens andre steder slettes ikke.
I går dyppet jeg penselen i svart maling og det var en god følelse. Ikke at alt er svart her hos meg. Vi har lyse vegger, men jeg liker kontrasten mellom det lyse og det mørke.


Mens noen ikke ville ha sluppet en svart ting inn i sitt hjem, har jeg både svart og hvitt. Men jeg tiltrekkes nok av farger med litt varme i. Men er det jeg som person, mørk håret, med gyllen hud, som former interiøret?. Liker lyse mennesker med "kaldere" hudfarge lysere interiør?? Jeg tipper det er en salig blanding av det. Men jeg har tenkt mye på det, personer, valg av interiør og slikt. Så tenker jeg litt på mangfoldet. Spesielt her inne. Vi er jo så forskjellige som dagen er lang men allikevel så er det et interiør felleskap her. Det digger jeg altså. Jeg synes det er helt rått, rett og slett!

Jeg tror jeg skal kose meg med en skikkelig blogge besøks runde. Inspirasjons sanking. Kanskje jeg får noen nye flotte ideer??


Ha en inspirerende dag ;)





12 kommentarer:

  1. Kjempe flott lysestake :)
    Er så kjekt når man finner noe spesielt :)

    Ha en flott dag. Klem fra meg..

    SvarSlett
  2. Jeg tror du er litt slik som meg
    Jeg har noe hvitt fordi leilgheten i seg selv er veldig mørk, Solen forsvinner fra stuesiden tidlig formiddag Det er og mye store furu trær som stjeler lyset.
    Men jeg har og svart , ganske mye faktisk. Mange lysetaker har endt opp svart.Jeg har og noe gullfarget.
    Helt hvitt er ikke noe for meg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Heisann..

    Tusen takk for varme ord inne på bloggen min :0)

    Du har så utrolig mye fint du, og kreativ er vel bare forbokstaven på hva du er for noe..

    Jeg har ingen bestemt stil hos meg. Har brun skinn sofa, noen tre møbler og noe er i sort.. Sukk..
    Jeg kaller det arve-stilen rett og slett hehe...

    Ha en super dag da:0)

    SvarSlett
  4. Jeg har jo så lys hud at jeg nesten er blå.....og jeg liker ikke kalde farger...hehe.

    Glad du likte "brevet ditt" på bloggen min.

    Klem og klem

    SvarSlett
  5. Hei,
    tusen takk for superkoselig kommentar inne hos meg :)

    Spennende blogg du har, jeg liker filosoferingen din ang. mennesker og interiør. Jeg selv er mørkhåret, og blek - og driver med sv/hv i interiøret :) Den svarte lampa di var forresten råflott.

    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  6. Stilig innlegg, hihi...
    Likte den lysestaken. Svart er både stilig og dramatisk!
    Morsomt at du likte mitt nye barnslige bilde med Ikea-tekstil, hihi

    Stilen her hos meg er en salig mix tror jeg...liker dessverre for mye og klarer ikke å ha det så gjennomført som jeg gjerne skulle. Samtidig som jeg ikke liker det for strøkent heller da, så kanskje jeg bare skal være fornøyd :o)

    Er helt enig med deg at det er veldig kuli å bli kjent med så mange forskjellige mennesker, med forskjellige stiler, samtidig som interiør er fokuset. Blir inspirert av ting jeg ikke kunne tenkt på på egenhånd :o)

    SvarSlett
  7. Hei :-)

    Spennende tema egentlig det der :-) Og kanskje det stemmer litt også :-) Jeg trenger litt farger og mye ting overalt...antiminimalist.. og jeg har grønne øyne og mørkt hår. Min søster er lys og har lite farger og midt imellom med ting og slik har det alltid vært...mitt største ønske er lys lilla stue :-) Men det får jeg vel aldri med en mann i hus :-) Hehe :-)

    SvarSlett
  8. var ikke feridg med å skrive...litt uttafor damma :-) hehe :-)

    Liker kontrastene hos deg :-)

    Og ønsker deg en super fin helg :-)

    Helgeklem fra meg :-)

    SvarSlett
  9. Hei snuppa! Vil bare takk for utrolig varme og støttende ord. Tenk om alle mennesker hadde vært lik deg. Å strekke ut en arm uten at man egentlig kjenner et menneske er stort! Du er jaggu meg ei flott jente!!! Så tuuusen takk! Ble glad inne i meg! Stilen min er nok også mye svart. Selvom jeg også har en hvit stil! Men jeg er jo mørk håret og bruker mye svart(juger..jeg bruker bare svart..)i kles stilen...så kanskje det henger litt sammen...hmmmmm! Ønsker deg og dine en super helg! Stor klem fra meg:D

    SvarSlett
  10. Hmm, jeg tror jeg er litt midt i mellom jeg også, men heller veldig mot den minimalistiske siden...

    Når vi bodde i leilighet i Bergen, hadde jeg alt svart og hvitt, med innslag av grønne detaljer. (lyseholdere, fruktfak, skåler og slike ting) og leiligheten var Veeeeeldig minimalistisk og kald :)
    Nå er stilen mer lun og varm, men lys og landlig...

    Tenkte faktisk på det at jeg når ting falt litt på plass her igjen, skulle jeg ta noen bilder og lage en før og nå blogg, med bilder fra Bergen og bilder herfra, for å se hvor mye stilen har forandret seg :)

    Nå skal jeg Endelig ta helg - Frihelg!!! Og jentefestligheter i morgen :)

    Ha en fin helg fuglevennen :)

    SvarSlett
  11. Stil forandrer seg også. I gamle dager skulle alt være hvitt hos meg. Svart liker jeg ikke, så det har jeg bare brukt unntaksvis. Jeg var nok en hvit minimalist ganske lenge. Men så begynte jeg å abonnere på et blad som hette Key fra Nordsjö (lagt ned nå) og de hadde så mange UTROLIG flotte rom med farger i. Så nå bruker jeg masse farger, eller prøver i hvertfall. Forsøker fortsatt å rydde vekk ting og tang dog, men det er ikke så lett...

    SV: Takk for koselig kommentar! Må jo prøve å underholde litt, hehe :-) Jeg synes godt at renseskum kan smakes på!

    SvarSlett
  12. Lekkert inngangsparti hos deg! (innlegget under:)

    Ja, ikke like greit med den stilen. Jeg syns det aller flotteste er å ha det slik man liker best, blandet blir det jo ofte:)
    Selv har jeg falt pladask for den industrielle stil (har i grunnen alltid likt det) Syns det likevell er vanskelig å få gjennomført da jeg ikke bor i en gammel lagerbygning eller noe likt det.
    Så ja, da blir det litt sånn ymse stil:)

    Ønsker deg en superfin kveld, og riktig go bedring!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett